Ik heb ook een haflinger
.Maar zit met een probleem.
Haar naam is heidy en ze 21 jaar jullie zullen nu wel denken o wat een oud paardje ze kan wel oud zijn maar niet versleten!
Maar ik had bij heidy hoefijzers er onder laten zetten.
Dat ging allemaal super goed totdat:
Ik was rustig aan het stappen met heidy, totdat ze opeens uitgleed over de weg en ze belande boven op mij.
Heidy lag dus werkelijk boven op mij.
Maar gelukkig stond ze gauw op en was mij allemaal overeind aan het proberen te krijgen.
En het was toen ook heel warm.
Dus ik mijn opa opgebeld en hij meteen de hoefijzers de onderuit laten halen.
Dus ik weer helemaal blij dat de hoefijzers er onder uit waren en wou lekker weer met mijn paardje gaan rijden.
Toen wou ik gaan draven op het harde maar ze liep mank.
Ik dacht meteen van o dat komt omdat de ijzers er net onderuit zijn dus dat moet even duren.
Maar het is nu al een paar maanden later en ze loopt nog steeds op het harde mank.
En in het gras gaat het allemaal super.
Nu zit ik met de vraag ligt het aan dat ze weer hoefijzers nodig heeft of ligt het aan de hoeven?
Kan iemand mij aub helpen
xx Sanne
Heiidy 
veel succes ermee.
Wanneer bel jij een dierenarts? Als ze niet meer ademt?
Paarden gaan niet kreupel lopen van te lange hoeven, waarschijnlijk is er een een pees beschadigt toen jij met je paard onderuit ging. Heb je al gecontroleerd of de benen gevoelig/warm zijn? Ik zou zo snel mogelijk een dierenarts erbij halen, dat had eigenlijk al veel eerder moeten gebeuren! Hopen dat het snel weer goed gaat met je paard, succes!