hoe zijn haflingers in de sport?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jabadabadoe
Berichten: 85
Geregistreerd: 28-09-06

hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 10:44

hallo

Ik ben helemaal weg van haflingers Knipoog , maar ik wil op den duur een ander paardje gaan kopen waarmee ik verder wil in de sport. Ik hou heel erg van springen en dressuur vind ik nu ook heel leuk. (eerst helemaal niet) IK heb me dravertje verkocht na 2 jaar omdat ik niet met haar verder kon komen niet in de sport. (ze was meer voor de recreatie bos/strand)
Nou zit ik heel erg te denk van ik wil nu echt een paard waarmee ik alles kan wat ik wil! (wil niet weer een verkeerde keuze maken)
Maar haflingers vind ik zo heel erg leuk en dat zal altijd zo blijven. (heb er zelf ook een gehad maar na 3 jaar verkocht omdat ik er gewoon niet aan kon te dominand)
Alleen zit ik nu van ja als ik een haf koop kan ik dan mee doen met wedstrijden en dan niet alleen op laag niveau maar ook op wat hoger niveau.. Vraag me af of haflingers er echt geschikt voor zijn.
Heb al wel wat haflingers mooi zien lopen maar zijn dat uitzonderingen vraag ik me dan af Knipoog
Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is met jullie haf en wat jullie aan zouden raden wel of niet een haf?
of toch maar iets van een kpwner ofzo.

groetjes.

Fox4u

Berichten: 68
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:27

zo wel bij een haf als bij een kwpner moet je gewoon opzoek naar het goed lopende paard. ze kunnen nl even goed of slecht zijn. je moet dus gewoon goed zoeken.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:45

haflingers doen het zekr goed in de sport. het ligt eraan wat voor ''soort'' haflinger je neemt. je heb ook echte sport types haflingers. goed zoeken dus...
suc6 Pling

kathyY

Berichten: 277
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:56

Ik rij wedstrijdjes met mijn haflinger Lachen . Ik denk dat de kans hoger is dat je met een KWPN een hoog niveau rijd dan met een haflinger. Maar dat sluit niet uit dat het niet kan met een haflinger Lachen . Er rijden daarom ook haflingers in het Z . Tis iid moeilijk om te kiezen als je van hafjes houd maar toch ook graag de sport in wilt Haha! . Ik kan je ze wel aanraden ik ben ook gek van hafjes Haha! . En misschien zijn het ook maar uitzonderingen die zo lopen maar ik heb er ook genoeg voor bij zien komen die het echt goed doen! Haha!
Ik rij pas net wedstrijden (na 2 jaar) maar heb wel 3 winstgereden in 2 proefjes Bloos . In die 2 jaar heb ik alleen maar voor de lol gereden en alles al willen leren. Had er dus veel gedult mee. Ja ik kan weinig zeggen, ik zou kiezen voor wat je het liefste doet je haflinger alles leren of je KWPN. Eentje vind je vast net iets leuker dan de ander Tong uitsteken
Groetjes

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:16

Het ligt helemaal aan het paard (of het nu een haf is of niet).
Mazzel is geen chique elegante haflinger, maar hij heeft wel de gangen (vroeger trouwens niet) en een super meegaand karakter. Hij doet altijd erg goed zijn best en wil graag meewerken. Dat is natuurlijk erg belangrijk.

Alles is mogelijk......

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:17

Gewoon, net als elk ander paard.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:34

Je moet er zeker wat voor doen, het komt niet vanzelf, maar je kan zeker ver komen met een (goedlopende) haflinger!
Ik rij L2 met mijn haf bij de paarden, en dat gaat net zo goed als met mijn kwpner toen der tijd.

eilleen333

Berichten: 12852
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:07

De vader van mijn Haf loopt z2 tussen de paarden...

jabadabadoe
Berichten: 85
Geregistreerd: 28-09-06

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 09:55

ja, ik denk dat ik dan toch echt voor een haf ga. Helaas zijn de haffies die al goed lopen ook erg duur Boos! Heb is geinformeerd en ze vragen er rustig tussen de 5000-9000 euro voor. Dat gaat me toch een beetje te ver (heb het geld ook niet).
Ik ga dan toch liever voor eentje die ik zelf wat hoger op kan rijden Lachen

bedankt voor de reacties.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:04

Ik weet het niet. Ik ben het er helemaal mee eens dat haflingers het goed kunnen doen in de sport! *LOL*Maar er zijn ook heel veel haflingers die het helemaal niet goed doen in de sport. Ik denk dat er relatief meer "minder geschikte" haflingers zijn dan bijvoorbeeld New Forest pony's.

Als je echt verder wilt komen in de sport, en dus een paardje met bepaalde verwachtingen koopt zou ik persoonlijk voor een ander soort pony gaan. Maar als je echt helemaal gek bent van haflingers, dan zou ik lekker voor de haflinger gaan! En als hij het dan ook nog eens goed doet in de sport, is dat alleen maar leuk!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: hoe zijn haflingers in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:21

Ik had inderdaad gewoon dan voor een haf gekozen die je zelf kunt opleiden