Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mando schreef:Ja hoor een Haf kan hem best dragen... maar een tijd stil zetten.. is voor geen een paard goed, maakt niet uit wat voor ras het is.
En idd een schraal landje wsnt ze hebben aanleg om dik te worden of hoefbevangen te raken.
Is een IJslander dan niets voor je vriend.... die zijn het wel gewend dag en nacht buiten te staan.
ze zijn beresterk, sober en de meeste zijn super koel..... laat je wel van tevoren goed inlichten wat betreft het karakter, de ene haf is de andere niet.....Faniek schreef:Waarom kan een paard niet een tijd stil staan als die af en toe opgepakt word? En waarom kan een haflinger niet dag en nacht buiten staan en een IJslander wel?
Naar mijn idee kan een paard prima een tijdje stil staan en af en toe rustig gereden worden. En naar mijn idee kan elk paard dag en nacht buiten staan van arabier tot grote shires als ze het maar gewend zijn.

Mando schreef:Ja hoor een Haf kan hem best dragen... maar een tijd stil zetten.. is voor geen een paard goed, maakt niet uit wat voor ras het is.
En idd een schraal landje wsnt ze hebben aanleg om dik te worden of hoefbevangen te raken.
Is een IJslander dan niets voor je vriend.... die zijn het wel gewend dag en nacht buiten te staan.

Ivanhoo schreef:Ja, ik zou dan ook wel echt een koele moeten tegenkomen. Maar het is me in ieder geval duidelijk dat het kwa gewicht makkelijk moet kunnen. Ik zou dan toch zowieso voor een grote kiezen. Kwa weidegang zou ik dan nog even moeten afkijken. Ik heb dan namelijk 11/2 hectare weiland voor 1 paard, 1 of 2 pony's en dan misschien een haflinger, lijkt me niet dat ze dit bij kunnen houden dus bijmaaien of schapen zou dan een optie zijn.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie adviezen, ben een stuk wijzer geworden!
Groetjes Jolanda

en de fjorden juist wel .. dat zie ik ook op mijn mange

?