Welke exceemdeken op een haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Welke exceemdeken op een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 10:25

Kate zit nu onder de bulten en aangezien ze toch zo nu en dan schuurt wil ik toch voor de zekerheid een exceemdeken opdoen. Waarschijnlijk kan ik aan een goedkope tweedehands Pagony Excema komen, zodat ik voor deze zomer even gered ben. Kate heeft van Bucas maat 185 (zit wel iets krap op haar borst) en deze tweedehands is maat 195 en past dus hopelijk.

Nu zag ik bij de ijslandershop een niet al te dure blauwe exceemdeken, heeft iemand ervaring met deze deken en in hoeverre is een Pagony Excema haflingerproof?

Amoreno

Re: Welke exceemdeken op een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:38

bij terrey (van hafforum) lopen er een aantal merries met exeemdeken...stuur haar anders een keer een pbtje..volgens mij hebben zij wel een aantal verschillende geprobeert en die hebben zeker weten dekens die haflingerproof zijn...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:42

de pagony heb ik ook gehad. Niet aan te raden! Ivanhoe is wel sterk. boett is ook redelijk. Maar die namaak merken zijn vaak veel dunner en niet echt haflinger proof.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:47

Ow, en ik zou nu geen deken meer erop leggen. Ze heeft nu de jeuk al en zal gewoon doorschuren. dan kun je meteen wel afscheid nemen van je dure deken! De deken is ter voorkoming, niet ter genezing.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:44

Maflinger schreef:
Ow, en ik zou nu geen deken meer erop leggen. Ze heeft nu de jeuk al en zal gewoon doorschuren. dan kun je meteen wel afscheid nemen van je dure deken! De deken is ter voorkoming, niet ter genezing.

Hoezo? Denk je dat het volgend jaar niet weer terug komt?
Mijn verzorgpony's hebben een eczeemdeken van boett Lachen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:07

Ik persoonlijk zweer bij de Pagonyexcema van Divoza OK dan! . De Boettdeken is duur en scheurde bij mijn pony binnen een dag. Aan het einde van de zomer leek ze Swiebertje wel met die deken op waarvan alle scheurtjes genaaid waren. Der manen waren ook flink afgeschuurd. Gelukkig wel weinig wondjes. Dat beetje bescherming had ze nog wel. Ik heb de boettdeken dus weg moeten gooien na 1 zomerseizoen en het jaar daarop de flink goedkoper Pagony besteld om te proberen. Zie hier het resultaat van afgelopen winter:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PWFJCDRM
Kaily is het vosje. Kaily blij ik ook blij

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:22

Ik heb de Pagony Excema deken, en die is wel effectief... maar ziet er niet meer uit. Clown
Bovendien voegt hij niet zo lekker. De band tussen lijf en hals gedeelte heeft veroorzaakt dat ze nu een flinke hap manen kwijt is op die plaats. Helemaal afgebroken.
Daarbij 'pluist' de deken al (lelijke plekken) en ze heeft er nog geen maand mee gelopen..

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:50

Ik heb inmiddels een goedkope tweedehands Pagony over kunnen nemen die amper gebruikt is. Ik hoop dat Kate hem heel houdt tot oktober, dan kan ik volgend jaar echt op mijn gemakkie kijken welke deken nou het beste past op Kate. Op zich zit deze niet verkeerd én heeft Kate geen last meer van vliegend gespuis, dus is hij nu al zijn geld waard!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:56

Ik heb een Boett deken, nouja 2