Moeilijke haflinger..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Moeilijke haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 20:17

hallo mede bokkers,

mijn paardje (waldo) ging eerst zo super goed.. daarna ging het een tijd minder.. alles weer rustig aan op bouwen.. en ging het weer goed.. heel eigenwijs stug door de draadjes heen lopen.. Stroom??.. wat is dat??(a) Tong uitsteken door de brandweer uit de sloot gehaald.. nou ik dacht dat hij weer heeel lastig zou worden en overal zou van gaan schrikken.. viel allemaal reuze mee... maar sinds dat gebeurt is staat hij snachts weer op stal samen met een ander paardje in een box.. (box is mega groot). maar nu is die toch stront eigenwijs.. hij schrikt overal van en luisterd voor geen meter meer... moet ik hem bij dat andere paardje vandaan halen? of wat kan ik eraan doen... ..??

tnx

TurdusMerula

Re: Moeilijke haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:19

Klinkt als dominant type, of eentje die zich verveelt, denk ik zo.
Ik vind het niet zo'n heel samenhangend verhaal, en kan vanaf hier ook niet oordelen.
Haal er daarom iemand bij, die bij je in de buurt is en die je kan helpen.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:26

Ja,moeilijk iets van te zeggen.Is van veel factoren afhankelijk.
Hoe oud is ie,hoelang heb je hem,wat voer je,wat voor een werk verricht ie,heeft ie weidegang,enz,enz.
Kan ik daarna meedenken.

Misschien gewoon een leuk,jong,fris,overmoedig dier dat nog opgevoed moet worden Haha!

Ik hoor het wel,Dagmach

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:22

Heb je de DvD van Emiel Voest al eens bekeken? Daar kun je heel veel bruikbare informatie op vinden! Het begint bij vertrouwen en dat het paard jou als zijn leider ziet... Ben jij niet bang? Dan hoeft hij dat ook niet te zijn!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:27

tell me about it....britt mijn haf is ook zo'n klier...breekt alles af wat ze voor haar voeten/mond krijgt en verveelt zich na 10 minuutjes geen aandacht al stierlijk Koe .....
sja wat doe je er aan...ik denk dat stalling voor deze paarden geen optie is....britt mag lekker in en uit haar stal lopen...we zijn bezig met een uitloopstuk(zodat ze in de winter niet haet hele weiland naar de knoppen loopt)...zodra deze klaar is gaan al haar speeltjes daarin....hopelijk vermaakt ze zich dan beter....ze staat btw met mijn draver ruin en 2 shetjes....die arme shetjes hebben het af en toe flink te verduren...maarja daar blijven ze dan fit en op gewicht bij he Knipoog Clown
tarzan de draver heeft ze respect voor....sja...het is en blijft een eigenwijs en eigenaardig ras he ? Knipoog Haha!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:29

edit speeltjes van britt: boeibal aan touw in de boom....
voerton op de kop over een paal zodat deze rond draait wanneer ze er aan zit... autoband.... pion zo'n grote oranje......

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:29

volgens mij heeft hij iets aan zijn ogen als hij zo door de stroomdraad loopt en in de sloot loopt Vork

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:38

Ik denk dat je je haflinger alleen in een box moet zetten, omdat hij waarschijnlijk zich zo hecht aan dat paard dat bij hem staat dat als je hem er dan uit haalt strond vervelend word omdat hij terug wil naar zijn vriendje waar hij de rest van de dag bij staat. Het is maar een idee. Groetjes Janella. Succes.