Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mooizo haha ik dacht echt dat je n proef moest rijden! maar dit komt heeeeeelemaal goed denk ik

lailapri schreef:Je moet je pony zo goed en netjes mogelijk laten, uitgestrekt is mooi, maar soms wordt gedacht zo snel mogelijk laten draven, maar zo snel mogelijk is niet altijd het mooist.
Ik heb 2 zondagen achter elkaar wedstrijd gedaan en de eerst zondag was dressuur ging best rot, niet nagevelijk niet aan het been en hupelde maar wat, een 7 voor stap en 8 voor draf en galop. Week later bestgaande, pony deed vreselijk zijn best, zelf nagevelijk, zelf zo mooi mogelijk lopen etc. Zat vreselijk hobbelig, doet hij alleen als hij showt, wordt ik 6e. Zijn stap was niet taktzuiver en onregelmatig. 5 werd een fjord die bijna geen pas nagevelijk had gelopen. De draf en galop waren gelijk, maar zijn stap was beter. Dus als ik het goed begrepen heb is het belangrijker dat je pony goede gangen heeft dan dat hij lekker loopt en zijn best doet een goede rijpony te zijn.

.

Citaat:En strekken kan je doen, maar gister deed een meisje dat ook de hele tijd en toen vroeg de jury of ze gewoon in arbeidsdraf wou rijden, dus dat ligt helemaal aan de jury.
paar wissels..
haha 
.