Bezoekje aan Paardenmelkerij Heese

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bezoekje aan Paardenmelkerij Heese

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:17

Ik heb een paar maanden turg een haflingermerrie gekocht en vandaag heb ik haar ouders gezien! Ik ben naar de open dag geweest en het was erg leerzaam en leuk!

Eerst hebben we paardenmelk geproeft en het smaakte best lekker. Daarna hebben we de veulentjes van dit jaar bekeken en ik moest oppassen dat ik er niet nog een meenam. Daarna heb ik eerst dekhengst Stoeri bewonderd, hij is de vader van Sietske.

Afbeelding

Stoeri

Daarna zijn we gaan kijken bij de merries en dus ook bij de moeder van Sietske. Ze hadden erg veel mooie donkere merriesm de moeder van Sietske is ook zo mooi donker. Jammergenoeg is Sietske dat niet.

Afbeelding

Simone van de Heibloemseweg, de moeder van Sietske

Afbeelding

Met haar veulen van dit jaar.

Verder hebben nog gekeken hoe er gemolken werd. Ik ben blij dat ik nu weet wie Sietskes ouders zijn en ik heb ook een foto gekregen van Sietske als veulen. Ik ben er erg blij mee, en ik hoop dat ik haar nu alsnog kan laten opnemen in het stamboek.

gekketeckel

Re: Bezoekje aan Paardenmelkerij Heese

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:21

mooi he zo'n paardemelkerij ik ben er ook wel ens geweest ik heb zelf ook lang paardemelk gedronken als medicijn en het is idd best lekker
helaas hielp het bij mij niet mischien heb ik het te kort gebruikt ik ga eerdaags weer opnieuw beginnen en dan ga ik het wat langer proberen
greeetz

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:24

He grappig. Mijn haflinger komt ook van deze paardenmelkerij. Moeder is Brigit en vader Nimrod. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar lijkt mij echt eens leuk om daar te gaan kijken.
Oja mijn haflinger heet Babet van de heibloemseweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:07

Wat leuk Coby! heb je ook foto's?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:33

Anzjuhlaa schreef:
Wat leuk Coby! heb je ook foto's?

Alstublieft, wel een foto van inmiddels een jaar geleden (ik geloof twee weken nadat ze bij mij kwam).

Afbeelding