ik rij op een 5 jarige merrie van notaris x Strizzi van de heksenketel ze is op ck gorredijk eerste in haar rubriek en 3e bij het dagkampioenschap geworden..!! hier een paar foto's
paar rij foto's van inge
en nog wat losse foto's van inge
ook hebben we nog een 2 jarige hengst (nol van seadrift) van notaris x wallenstein op stal te staan
Ik heb ook een 3 jarige merrie van Notaris een onwijs lief beestje. Gaat voor je door het vuur heel gemakkelijk, heel rustig, heel koel in het hoofd. Weet nog niet hoe ze met rijden is ze is nog niet beleerd. Ze gaat dit jaar voor het eerst naar de keuring
Mijn merrie is nu ook 3 jaar. Mijn zadel was niet goed, dus ik heb nu een zadel te leen van iemand, zolang ik zelf nog geen zadel heb. Ik heb er een paar keer opgezeten, ging heel goed, ze is super braaf.
Ook is ze inderdaad heel erg koel in haar hoofd, ook echt ene pony die voor je door het vuur gaat, maar verder is ze erg dominant en maakt van alles een spelletje, zoals losbreken aan het halster met wandelen en dergelijke. Maar met de goede aanpak zijn we al een heel eind gekomen, dus goed volhouden dan geeft ze uiteindelijk wel op, dat is bij de andere dingen ook zo gelukt.. Maar ik zou nooit meer zonder haar willen, we hebben zo'n band echt heel bijzonder, maar denk dat iedereen dat gevoel heeft met zijn paardje..
Nikita is juist helemaal niet dominant die loopt zelfs los achter me aan buiten, maar dat kan hem ook zijn omdat we haar zelf gefokt hebben en we elkaar door en door kennen.
Ik heb mijn merrie sinds ze 4 maanden oud is, en ze is dagelijks in handen geweest, ook bij haar fokker, maar ze vind alle spelletjes leuk, en geeft echt niet op. Maar we zijn al een heel stuk verder dan we waren, er zijn nog wel wat dingen die ze af moet leren, maar het gaat de goede kant op, gelukkig.
Verder is ze heel braaf, accepteerd alles wat ik bij haar doe, dus dat is wel een groot voordeel..
Ze is inderdaad erg leuk. Mijn merrie laat ik vaak los springen, gaat heel goed, ze vind het erg leuk. Kan ze dat wel al, los springen?
Die van mij vind het wel een geweldig spelletje om te weigeren, vind ze eigenlijk nog leuker dan het springen zelf, moet altijd wel om haar lachen, met dat soort spelletjes, je ziet haar echt genieten. Natuurlijk straf ik haar wel voor dat soort dingen, maar als ik erop terug kijk, moet ik altijd wel lachen..