masage bij mijn haffie

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

masage bij mijn haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 22:20

Ik heb een masaga persoon laten komen bij pluto. Want hij ging steeds meer hangen en steeds meer vast zitten op zijn nek.


en zijn nek deed inderdaad zeer en zijn schouder ook. De linkerkant meer dan de rechterkant

Later deed het steeds minder pijn bij hem.

En daarna moest ik hem longeren. In het begin liep hij wat stijfjes

maar daarna liep hij lekker. Alleen rechtsom nog wat stijvjes. Nu zag ik het verschil

en zijn achterhand zat ook meer onder zich. Dus ben benieuwd morgen hoe hij loopt.

En ongeveer over een week of 2 komt ze terug om te kijken of het beter is geworden.

en ik moet in de gaten houden hoe het gaat.

En nu maar hopen dat ik hem aan de teugel krijg. en dat hoef niet persee morgen.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:37

Jezus zeg, dat aan de teugel komt vanzelf wel..
Een paard komt aan de teugel als die goed van achter naar voor loopt en daar door komt die los.
Dat die zo vast zat komt waarschijnlijk omdat die helemaal gespannen was dus probeer hem eerst eens naar de ontspanning te rijden ipv alleen maar aan het aan de teugel rijden te denken.

Dat is het enige waar ik jou over hoor...

T is niet zo bot bedoeld als het hier staat maar ik kan me daar echt zo super erg aan ergeren .

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: masage bij mijn haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 18:31

hij is al goed onstpannen

en ik heb heus wel geduld. Maar ben al een jaar met hem bezig.En daarom wou ik graag een masage persoon naar hem laten kijken. en hij hoeft nu echt niet persee aan de teugel. anders had ik wel een dressuur paard gekocht.

En hij komt uit manege lessen. dus wie weet heeft hij het daar wel op gelopen.

Dit is ook niet bot bedoeld ofzo

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:19

Kiim schreef:
Jezus zeg, dat aan de teugel komt vanzelf wel..
Een paard komt aan de teugel als die goed van achter naar voor loopt en daar door komt die los.
Dat die zo vast zat komt waarschijnlijk omdat die helemaal gespannen was dus probeer hem eerst eens naar de ontspanning te rijden ipv alleen maar aan het aan de teugel rijden te denken.

Dat is het enige waar ik jou over hoor...

T is niet zo bot bedoeld als het hier staat maar ik kan me daar echt zo super erg aan ergeren .


Dit wilde ik eigelijk ook gaan zeggen..
Ik laat de fysio ook regelmatig bij mijn paarden komen, en ik zal je vast zeggen, ze gaan er echt niet van aan de teugel lopen
Dat zou je echt zelf goed moeten oefenen met lessen..

Ik bedoel het overgens ook niet bot hoor! Maar het valt wel op dat je het zovaak over het aan de teugel rijden heb.

Het is sowieso nooit verkeerd om de fysio bij je paard te laten komen!

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: masage bij mijn haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 08:15

Ik begrijp ook dat ik het zelf moet oefenen enz. ik snap ook dat hij nu echt niet 123 aan de tuegel gaat lopen. en dat hoef ook niet persee.

sommige zeggen van de manege dat ik dan met elasiek ofzo moet gaan rijden. Maard dat is wat ik juist niet wilt.

maar mischien klink ik wel een beetje ongeduldig tja ben al een jaar met hem bezig.

maar dat is absoluut niet mijn bedoeling om ongeduldig te klinken

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:10

Alsof een dressuur-paard uit zichzelf wel voor je aan de teugel gaat lopen !

Een jaar tijd is nog maar kort hoor! Ik ben ook al meer dan 3 jaar met Nance bezig.. En de ontspanning en het loslaten van voren begint nu pas echt weer goed te komen!
Een masseur kan natuurlijk een beetje helpen, door je paard wat losser te maken. Maar het komt toch vooral door je zelf.
Je spreekt jezelf ook wel een beetje tegen. Je zegt dat ie vast zit, maar wel ontspant. Een paard dat ontspant laat los..
Ik zou zeggen, neem goed les! Dat aan de teugel rijden komt allemaal nog wel. Jullie hebben alle tijd toch (geen haast?).

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: masage bij mijn haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:04

ik heb geen haast.

en ik wil graag prive les om de aantal weken. MAar de instrucite's zijn bezet die priveles geven. Als er plek is dan denken ze wel als eerst aan mij

en eleke donderdag heb ik in een groep les maar dat is wat anders dan priveles