wie heeft er een haflinger van Watson Imladris?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

wie heeft er een haflinger van Watson Imladris?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 23:47

zoals de titel zegt, hebben jullie een afstammeling van deze hengst?
Ik heb sinds vandaag een hengstveulen van deze hengst

foto misschien? ben benieuwd

sjorsie

Re: wie heeft er een haflinger van Watson Imladris?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 21:13

niemand?

boellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:18

jij heb wesco gekocht van het haflingerforum of niet
ga daar maar eens kijken www.haflingerforum.nl daar staan wel foto,s op van watson

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 21:20

boellie schreef:
jij heb wesco gekocht van het haflingerforum of niet
ga daar maar eens kijken www.haflingerforum.nl daar staan wel foto,s op van watson

Oh bedankt, ik ga kijken,
dit is inderdaad Wesco maar hij stond gewoon hier op bokt

boellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:22

ow ja hij stond ook bij het haflingerforum maar ga lekker kijken dat is alles haflingers en bij de w-line heb je een mooie foto,s van watson ik ben trpouwens jessie op het haffie forum

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 21:24

boellie schreef:
ow ja hij stond ook bij het haflingerforum maar ga lekker kijken dat is alles haflingers en bij de w-line heb je een mooie foto,s van watson ik ben trpouwens jessie op het haffie forum

ok, ik ga effies kijken

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:11

Watson is lief!
Liss trouwens ook.
Hier staan foto's van Watson en zijn nakomelingen.
Meer mensen met een nakomeling van hem, ga je hier denk ik niet vinden. Watson heeft alleen merries van de familie Beers zelf gedekt, en behalve Wesco (liss drachtig gekocht), is er nog maar 1 ander van verkocht. Een dochter van mijn merrie heeft dit jaar een merrieveulen van watson gehad, en vorig jaar een hengstje.

MyWup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:50

ik was idd ook benieuwd of er nog nakomelingen van hem zijn, maar ik wist dat er alleen merries van cees beers waren gedekt door hem, ik vind het wel jammer want zo kan ik ook niet vergelijken.

Vrijburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:20

wij hebben ook een watson imladris.
een ruin

Gootje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:00

Ik heb ook een zoon van watson, volgens mij is ie al een keer genoemd in deze topic lang geleden bij een andere eigenaar genaamd Sjors. Ik heb hem nu alweer heel wat jaartjes. Het is een grof type van 1:48. Ik was opzoek of ik wat kan vinden over gezondheidsproblemen bij nakomelingen van watson maar die zie ik niet echt terug. We hebben bij onze vriend vage klachten. Zo gaat het maanden goed en zo is ie sloom en heeft ie geen energie. We hebben hem op ziekte van cuching en insuline resistentie laten testen. Dit was allemaal goed, althans cuching zat op 14 maar volgens de dierenarts kunnen daar de klachten niet vandaan komen. Toch maar weer een bloedonderzoek aangezien ie al ruim 3 weken niet lekker loopt. En het zit hem niet in de benen, echt een spieren kwestie of tekort aan vit en min.
We waren bang op pssm maar aangezien zijn spier enzymen goed zijn is dit waarschijnlijk niet het geval, wel heeft ie een verhoogde lever waarde en dit word nu verder onderzocht. Graag wil ik weten of er meerdere nakomelingen zijn met deze klachten.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:16

Heet hij Wesco?

Gootje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:50

Ja liss hij heet wesco en komt uit jouw merrie!

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:36

Ik ken liss en watson. Beide hebben zelf niet van dit soort klachten (hoewel ik liss jaren niet gezien heb en dat dus niet zeker weet) Deze klachten ken ik ook niet van nakomelingen. Moet zeggen dat ik wesco wel iets aan de kleine kant vind voor een nakomeling van Watson. Hij is zelf ruim 1.57. Hoe oud is wesco inmiddels?

Gootje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:21

Wesco is nu 9 jaar en idd klein. Uitgebreid bloedonderzoek laten doen en toch iets verhoogde spierenzymen en een iets verhoogde leverwaarde verder was het bloed goed. Nu een pssm onderzoek laten doen, wachten op uitslag duurt 20 dagen. Maar als geen 1 nakomeling dit heeft lijkt het me stug dat hij dit wel heeft. De afgelopen week ging ie achteruit, hij staat te pompen en houdt vocht in z'n buik en hoofd vast. Da erbij en zijn ademhaling is niet goed, maar waar komt dit vandaan, kan pijn zijn of allergie op de luchtwegen waardoor ie tekort zuurstof krijgt en dus spierverzuring krijgt. Nu pijnmedicatie en een verwijderaars voor z'n longen en volgende week weer contact da. Pff ook da staat even voor een raadsel. Zijn hart is trouwens goed.

Romary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:56

Zo, dat is raar! Ik zou in eerste instantie ook aan pssm denken. Maar daar passen de huidige symptomen niet bij... Heb je iets veranderd de laatste tijd? De oude en nieuwe symptomen staan misschien wel los van elkaar. Sterkte iig!

Gootje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:20

Goedemorgen,

Uiteindelijk weten we nu dat Wesco toch pssm drager is. Dit is uit het DNA gekomen. Hij is zoals ik hier boven beschreef symptomatisch en we moeten nu een goede balans tussen voeding en beweging zien te krijgen.