Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olgamaria

Berichten: 224
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: in de verkeerde eeuw

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:54

wat jij wil..

Jij opent dit topic

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 19:58

Ja en uhm dat boek waar dinger het over had, dat heb ik ook. Grappig genoeg kreeg ik het via via een week na mijn eerste ervaring met het pelham bit...ik ben egt overtuigd van de werking.

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:00

Wel moet ik van Heather Moffet zeggen dat zij niet egt geweldig rijdt, ze rijdt wel verlicht maar haar houding laat te wensen over en de foto's in dat boek zien er echt niet altijd even goed uit. Het straalt wel verlichting uit, en dat is ook het doel, maar qua techniek vind ik het geen goed boek.

missymb
Berichten: 1784
Geregistreerd: 17-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:03

Narsica schreef:

Wel moet ik van Heather Moffet zeggen dat zij niet egt geweldig rijdt, ze rijdt wel verlicht maar haar houding laat te wensen over en de foto's in dat boek zien er echt niet altijd even goed uit. Het straalt wel verlichting uit, en dat is ook het doel, maar qua techniek vind ik het geen goed boek.



Het ging me eigenlijk puur om het stukje over de werking van het Pelhambit (en voor de mensen die niet precies weten waar het bit voor doelt), dat het bit juist ook verlichting kan brengen.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:04

@Narsica: misschien is het wel handig om toch nog even duidelijk te vermelden dat jij niet op haflingers rijd maar op NFers

voor de mensen hier: een scherper bit hoeft niet altijd gebruikt te worden omdat de paarden 'onhandelbaar' of 'lastig' zijn, waarom toch zon beperkt zicht?

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:06

Hehe en Dressl0ver kan het weten die zit iedere sgooldag met mijn verhalenvertellerij opgescheept

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:07

Jup
ben het nog niet beu, als dat wel zo is, dan hoor je het wel..

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:29

Misschien kun je iig behoorijk Nederlands typen Narsica, dat maakt je wat geloofwaardiger.
Als je egt en sgool typt, getuigt dat niet van erg veel algemene ontwikkeling.
Maar dit even terzijde.....

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 00:27

Hehe...Oke hier komt het formeel:

Met mijn sociale ontwikkeling op grond van educatie en formisme is niets mis, wel zijn er wat aspecten die het maken dat ik mij buiten de formatie om nog graag ontspan en mezelf ben. Dit kan komen door mijn agisme.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:33

Jammer dat je agisme zich niet aan de boktregels houdt: Geen msn en breezertaal, maar gewoon Nederlands.

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 07:18

Je weet niet eens wat agisme betekent dus, maar als je het zo kinderachtig wilt doen kan ik bij jou ook naar spelfouten gaan zoeken. Doe ik graag hoor!

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:17

Jawel hoor, maar het gaat erom dat jij je aanpast aan de boktregels.
In jouw zijn slaat het trouwens ook nergens op.
Ik dacht, dat kan ik beter, stoere woorden fout gebruiken

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 09:14

Haha je zou niet weten wat mijn bovengenoemde tekst betekent, nog niet als je kon kiezen

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:23

Even over de pelham verder...

Ik rijdt (nee geen haf, okay) mijn Oldenburger GP paard wat omgetovert is tot recreatiepaard altijd op een pelham met dubbele teugels, omdat....

Hij heeft vanaf zijn 6e levensjaar alleen nog maar op Stang en trens gelopen. Heeft GP gelopen en nooit ook maar iets al recreatiepaard gedaan.
Ik kreeg dit paard en kocht een simpele enkelgebroken bustrens.
Meneer deed zijn mond niet open! Protest, hoofd omhoog. En hij is 1.86 dus ik kan dan niet meer bij dat hoofd.

Mijn tante kwam aan met haar Stang en trens hoofdstel en dat hoofd ging weer omlaag. Een enkel gebroken bit doet hem pijn in zijn gehemelte en hij is gewend aan een mond vol ijzer.

Ik heb dus een aantal lessen stang en trens gevolgt tot mijn tante mij er klaar voor vond om mijn recreatiepaard zo te gaan rijden.
Vervolgens kon ik nergens een betaalbaar ST setje vinden in de maat 14,5 (ja die bij mijn tante zat strak)
En toen kwam mijn tante een pelham met dressuurboogje tegen.
Mijn paard neemt nu nog makkelijker het bit aan. Hij loopt lekker ontspannen en mijn hand is stil.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:17

@Billy; niet vergeten dat Narsica hier, waarschijnlijk beter weet waar ze het over heeft dan jij, msn- en breezertaal kon ze nog niet weten ze is hier pas (typisch bokt weer dit). Overigens wel vrij kinderachtig om - als je het even niet meer weet- te gaan beweren dat zij niet weet wat ze zegt, en te zeggen dat ze woorden verkeerd gebruikt, want dat is in dit geval dus absoluut niet zo. Verder zou ik zeggen; duik gezellig nog even een woordenboek in.

@sies, wat werkt dat werkt, als dit voor jou en jouw paard goed werkt zou ik hier vooral mee doorgaan!

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:07

Waarom zou Narsica het beter weten dan ik?
Is het een SA van Anky soms?
Ij eerste instantie heb ik gewoon netjes gevraagd of ze normaal nederlands kon typen, toen begon ze stoer te doen met dure woorden....
Kan me verder niet schelen, maar ik vind het een vreemde manier om je te profileren ergens waar je nieuw bent.

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 15:27

Kan zijn, en breek me de bek niet open over Anky...want..hehe dan gaat t hier nog flink mis;) Vergelijk me svp niet met haar..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:53

Narsica schreef:
Je weet niet eens wat agisme betekent dus, maar als je het zo kinderachtig wilt doen kan ik bij jou ook naar spelfouten gaan zoeken. Doe ik graag hoor!

om eerlijk te zijn heb ik zon vermoeden dat jij het ook niet weet want anders maak je wel heel rare zinnen

Uit pure intresse: wat versta jij onder verlicht rijden?

DresslOver: Ik denk dat je Billy ook niet mag onderschatten maar goed das mijn mening maar.

Inca
Berichten: 154
Geregistreerd: 22-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:35

Narsica schreef:
Je weet niet eens wat agisme betekent dus, maar als je het zo kinderachtig wilt doen kan ik bij jou ook naar spelfouten gaan zoeken. Doe ik graag hoor!


Wat agisme is zullen vast nog wel wat meer mensen weten. Maar formisme verdient bij mij, simpele ziel, nog wel wat uitleg. Wacht ik help je een handje: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=formisme
Ik houd het bij taal die voor iedereen begrijpbaar is, wel zo makkelijk.
Overigens, om weer ontopic te komen, zie ik liever 'verlichte rijkunst' met een trensbit. Een bit is zo scherp als de ruiter die hem gebruikt, maar per definitie blijft een bit met hefbboomwerking scherper dan eentje zonder.

ladymagic
Berichten: 1105
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Pelham-bit (misschien niet juiste post maar lees even)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:55

Sorry dat ik het zeg maar ik vind je nogal arrogant overkomen Narsica, heb je daarom ook die naam gekozen? (je naam is dus een foute afleiding van de naam narcissus, die anderen te min vond en die verliefd op zichzelf werd)
Je praat op een toon van "ik-weet-het-allemaal-toch-beter-dan-jullie-arme-stakkers-die-denken-dat-ze-met-paarden-om-kunnen-gaan.
Waardoor je negatieve reacties uitlokt.
Deze toon spreekt in al jouw berichtjes door.
En als je dan in eens breezer taal gaat gebruiken en vermeld dat je nog op "sgool" zit denk ik niet dat de oudete garde je serieus neemt.
Niemand rijdt perfect in mijn ogen, en jij beweert indirect dat jij wel perfect rijdt in tegenstelling tot de rest van dat domme bokt.
Terwijl je nog zo jong bent.
En tja of je het nou eens bent met anky of niet, ze is wel olympisch kampioen geworden, twee keer...

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 18:01

Narsica is de naam van mijn paard, zij komt van het paardenemperium Narcissus Fields

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 18:02

Breezer taal, dat is heel wat anders...Ik kan je een sample geven als je wilt, perfect rijden dat was DUIDELIJK als een understatement en tussen haakjes gezet omdat ik wist dat jullie zo zouden reageren, en over anky...het gaat niet om het doel maar om de manier waarop

Inca
Berichten: 154
Geregistreerd: 22-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:18

Je bent me nog steeds de vertaling van het woord forisme schuldig.
Als je met dure woorden gaat gooien moet je ze ook uit kunnen leggen.

Narsica
Berichten: 45
Geregistreerd: 10-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 19:30

Forisme? waar vroeg je dat? maargoed, forisme betekent vorming en heeft te maken met de ontwikkeling van addolescant naar addult.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:34

Narsica schreef:
Narsica is de naam van mijn paard, zij komt van het paardenemperium Narcissus Fields

Vergeef me mijn domheid, maar heb je een linkje?
Ik kom een heleboel Narcissus Fields tegen op Google, maar dat gaat over bloemen en niet over paarden.
Als jhet zo'n paardenimperium (?) zou moeten zijn zou je toch zeggen dat er op internet iets over te vinden was.

Leuk: addolescant en addult Volgens mij bedoel je adolescent en adult.
Zegt me genoeg. De van Dale online kent het woord Forisme niet, en Kramers woordenboek ook al niet.