hoefbevangen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninatjuh_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-06-06

hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 16:27

bij ons was eerst een haflinger gestald. toen wij op vakantie gingen is die haflinger gestorven. hij was echt kei lief. als Axel(zo hete dat paard) en Hero het vriendje van Axel naar buiten gingen hoefde je alleen maar hero te pakken en Axel ging er dan wel achteraan. ik heb op hem ook een buitenrit gemaakt. Axel is in de vakantie toen ik dus in Tsechie was gestorven aan hoefbevangenheid. we werden gebeld. Axel kon er niet goed tegen als hij in 1 keer teveel gras binnen kreeg. ik mis hem heel erg! dus pas op met je paard in de wei zetten want als hij er niet tegen kan te veel gras in 1 keer op te eten kan hij ook hoefbevangen raken en dan is de kans klein dat hij het overleefd.

ik heb een gedicht voor hem geschreven:

ik mis je
zie je voor me in de wei

ik mis je
waarom ben je nu niet bij mij

ik mis je
waarom moest het met jou gebeuren?

ik ga het meteen afkeuren

ik mis je

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:31

Sterkte

Mijn shetlandpony is ook zwaar bevangen geweest, maar heeft het overleefd en is volledig genezen. Hij zal er wel altijkd gevoelig voor blijven.

Mijn haflinger is er gevoelig voor, maar we kunnen het goed in de gaten houden. De temperatuur van de hoeven stijgt als het de verkeerde kant op gaat, en dan moet je direct op eiwitten letten.
Eigenlijk moet je met vooral de sobere rassen continu letten op wat ze aan eiwitten binnenkrijgen.

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:34

Sterkte!
Ook ik weet wat het is om een hoefbevangen paard te hebben! Dat is geen pretje! Die van mij is nu al 8 maanden niet meer bevangen geweest. Ik let erg goed op de eiwitten. Overdag staat ze op het land en 's nachts gaat ze op stal, zeker omdat ze een sober ras is (IJslander). Als het fout is, stijgt inderdaad de tempratuur van de hoeven ....
Ook Haflingers kunnen hier jammer genoeg last van hebben!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:01

Tja... Ik heb mn pony ook laten inslapen in Maart vorig jaar omdat ze bevangen was... dus weet hoe het voelt

ninatjuh_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 19:18

ik mis hem echt heel erg...