Benaming "sporthaflinger"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:04

Mystica schreef:
Een sporthaflinger is een haflinger met het sportpredicaat.


Ben het hier wel mee eens.

Een haflinger blijft een haflinger. De mijne heeft ook aanleg voor dressuur maar ik noem haar geen sporthaflinger.

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Benaming "sporthaflinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:27

Tja, je hebt een haflinger die in de sport loopt en een sporthaflinger. Die van mij is een sporthaflinger, want zij heeft het sportpredikaat.

sandyjorgen

Berichten: 816
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:19

Mijn haf loopt Z1+6 en zou dus in principe ook een sport haflinger zijn. Echter, ik kan het sportpredikaat niet aanvragen omdat ze nooit is ingeschreven in het stamboek!! Je moet het predikaat namelijk bij je stamboek aanvragen en niet bij de KNHS.
BAAL BAAL......... maar we hebben er niet minder rij-plezier om hoor, en dat is nog steeds het belangrijkste.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:42

sandyjorgen schreef:
Mijn haf loopt Z1+6 en zou dus in principe ook een sport haflinger zijn. Echter, ik kan het sportpredikaat niet aanvragen omdat ze nooit is ingeschreven in het stamboek!! Je moet het predikaat namelijk bij je stamboek aanvragen en niet bij de KNHS.
BAAL BAAL......... maar we hebben er niet minder rij-plezier om hoor, en dat is nog steeds het belangrijkste.


Heb even in je profiel gespiekt.. Wat een beauty zeg, echt een prachthaf!

Jammer dat ze niet in geschreven!

Beetje offtopic.

haflinger_27
Berichten: 137
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Benaming "sporthaflinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:41

graag wil ik als ''grotere'' fokker hier natuurlijk op in haken,

het is zo momenteel hebben mensen de ouderwetse logge dikke haflinger voor ogen die korte stapjes maakt en een stijve draf en een hobbelige galop heeft,

nou mensen kijk dan maar eens goed de wereld in de tijd van deze haflingers is voorbij,

waar men nu mee bezig is het fokken van moderne haflingers; een korte omschrijving van de moderne haflinger;

een haflinger dient te hebben 3 goede basisgangen een sterke ruime stap, een krachtige voldoende stuwende en gedragen draf, en een krachtige ruime galop, het type dient voldoende lang te zijn (lees rechthoeksmodel) voldoende van formaat gemiddeld 1.48, 4 mooie droge goede bennen, met gezonde hoeven, een voldoende lange hals met een fijne hoofdhals aansluiting, zodat het paard goed kan inbuigen, en een mooie lang in de rug doorlopende schoft.

het fokdoel van ons als fokkers is; het fokken van een veelzijdig paard dat wel degelijk in diverse sporttakken kan worden ingezet, western, mensport,dressuursport,recreatie gebruik.zelf springen is mogelijk. dit beaamt de oostenrijkse hengst nordtirol die bijna over zn eigen stokmaat springt 1,46 hoog !!!!!!!!

dus het in de paardenwereld rond gaande praatje dat de haflingers niet geschikt zijn gaat echt niet meer op !!!!!!!

geef mij maar een goede haflinger met goede benen en goede bewegingen dan een hele dure kwpn-er met rotte benen en die loopt als een ouwe auto!!!!!!!!!

sorry voor dit lange verhaal maar wilde dit toch even kwijt!!!!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Benaming "sporthaflinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:30

Geen idee, maar vandaag op concours heb ik toch wel een paar sporthafjes gezien hoor.
Wat een beesten.