Zal ik wel of niet een Haflinger kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziiggy__

Zal ik wel of niet een Haflinger kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 08:19

kopen of niet kopen ?? + argument wat vind jij ??

Ik zit er dus over te denken om een haflinger te kopen, en ben dan eigenlijk opzoek naar een waar wel iets 'echts' mooi uit kan komen of die al 'echt' mooi is..
ik ben nu eigenlijk meer type paard/pony-chique gewend,, en vond iets heel anders nu dus wel leuk voor de verandering/uitdaging,
Het is de bedoeling dat ik wat hoger mee wil komen in de dressuur.. maar het belangerijkste vind ik dat hij wil werken en een goed karakter heeft etc..
Bij mij is het probleem een beetje dat ik nu 15 ben en ik tot mijn 18e bij de pony's wil blijven,, ik ben geloof ik iets in de 1,70 en weet niet of ik nog groei dus welke lengte (van haflinger) moet ik ongeveer aanhouden als ik ga kijken ??

(als mensen nog leuke haflingers weten mag gezegt worden )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-06 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Mercedesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:29

Het ligt ook een beetje aan het type. Ik heb een oderwets type, zeg maar, een brede, en pas er nog best op met mijn ong. 1.79. Zij is 1.45 m.

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:38

zou indd een beetje vanaf 1.45 kijken

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:35

Hey,
Er zijn genoeg luxehaflingers met zeer mooie bewegingen. Het zal geen probleem zijn om er eentje te vinden. Ook boven de 1.50m vind je ze nogal vaak deze dagen.

Succes ermee!

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:33

Je kunt genoeg goede, chique Haflingers vinden die erg 'ponyig' zijn. Gewoon even goed zoeken. Veel haflingers doen het in de dressuur prima, de mijn heb ik tot 't M gereden.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:41

@ Demin heb je een foto van joiw haff ??

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:17

Ik ben KWPNers gewend maar heb toch een haflinger gekocht, en ik vind hem super! Toen ik hem kocht was hij best iel, maar kijk in mijn profiel en je ziet een luxe en toch flinke haflinger! Toch is hij maar 1.43 m nu, ik ben 1.73 en het gaat prima. Qua mentaliteit en karakter vind ik hem ook super! Vind het heel leuk om te werken, hij is heel slim en af en toe een beetje eigenwijs, maar makkelijk te verleiden om weer verder te gaan met waar we mee bezig waren. Hij wil altijd de weg op, kan dadelijk voor de kar en heeft echt een superdraf, helemaal voor een pony. De galop is minder dan een KWPNer, dus voor hoge dressuur minder geschikt maar ik ben al blij met een net proefje. Verder staat hij in de winter zonder deken op het land, super robuust en ik hoef weinig te voeren

miracola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:00

mijn haf loopt M2 bij de paarden en is 1.53 hoog. wij zijn vorig jaar januari begonnen in de B en waren in december M2 met winst.
Ze kunnen het echt super , maar koop er een met goede bewegingen. Mijn haf is een hengst.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:29

ik rij op een haflinger van 1.45. Ben zelf 1.80, m'n benen komen er wel een beetje onderuit maar het kan nog makkelijk hoor
aangezien jij ook dressuur wilt rijden zou ik wel voor een haflinger gaan die niet zo klein is, maar jij bent natuurlijk geen 1.80 dus ik denk dat jij wel op een haf van 1.45 past. Maar er zijn ook wel haflingers rond de 1.50

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:42

miracola schreef:
mijn haf loopt M2 bij de paarden en is 1.53 hoog. wij zijn vorig jaar januari begonnen in de B en waren in december M2 met winst.
Ze kunnen het echt super , maar koop er een met goede bewegingen. Mijn haf is een hengst.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto. Ik heb mijn haf niet gekocht voor de dressuur, maar wil toch tzt af en toe eens een proefje rijden. Ben vooral benieuwd naar de hoofd/halshouding, als ik naar mijn eigen haf kijk dan denk ik dat de hals iets kort is, maar weet niet hoe dat er straks onder het zadel uit ziet.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:09

Luxe haflingers die goed geschikt zijn voor de dressuur zijn er vaak in grotere maat.
Je kunt je laten informeren naar welke hengsten mooie grote luxe haflingers geven, en op de hand van afstamming op zoek gaan. Maar afstamming zegt natuurlijk niet alles.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:40

als er hier haflingergekken komen help dan even mee met een subforum aanmaken voor de haflinger, je hoeft alleen je naam achter te laten
viewtopic.php?f=25&t=587502

r0dY

Re: Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:02

ik zou zeggen kijk es op www.haflingernederland.com misschien staat daar wat voor je bij...is een hele bekende haflingerfokkerij/hengstenhouderij hier uit het noorden: Stal van Steenbergen...

Roane

Re: Zal ik wel of niet een Haflinger kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:59

Ik ben 1,75, en Bart is rond de 1.50. Dat gaat dus gewoon prima. Hij is geen dressuurkampioen, maar dat betekend niet dat hij zijn best niet doet!
Ik zou zeggen, gewoon een keer een Haflinger rijden, zoniet meerdere, dan krijg je meer een idee ervan!

notalowed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:04

ik was wel benieuwd of je er een hebt genomen en welke is het geworden een merrie groot of ................ben wel heel benieuwd dus ff een foto als je een haffie hebt lijkt me wel leuk

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:08

Ik heb om eerlijk te zijn toch mijn twijfels.
Als je hoger wilt komen in de dressuur, is dat met een haflinger wel een extra uitdaging.
Ze zijn er gewoon minder op gebouwd dan chique paardjes, ook de luxere haflingers.
Het vraagt gewoon veel meer geduld om ze verder te rijden.
Natuurlijk, het kan wel (een kennis van me is bezig met haar laatste winstpunten in het z2 bij de paarden!! Cool ), maar een uitdaging is het zéker. Denk er dus wel goed over na. Lachen

Labje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:09

maar zo een uidaging kan toch ook motiverend zijn..? Als je het nou wel haalt met veel trainen dan is het ook een fantastische prestatie als je de Z haalt met je haffie Lachen tenminste zo denk ik erover. Er zijn wel veel haffies die de Z halen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:23

Ik weet niet of ik me kan vinden in de laatste uitspraak. Ik ben echt een Haflinger persoon, ik rij Haflingers makkelijker dan KWPN'ers. Ik zou geen KWPN'er kunnen rijden zoals ik een Haflinger rij en met een goede Haflinger zie ik mezelf meer kans hebben om in de Z te komen dan met een KWPN waar ik doorgaans niet mee rijden kan... heel globariserend gesproken.

Dat jij dat misschien niet kan is een ander verhaal, maar spreek dan niet gelijk voor alle ruiters en Haflingers. Knipoog

Labje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:04

Roane schreef:
Dat jij dat misschien niet kan is een ander verhaal, maar spreek dan niet gelijk voor alle ruiters en Haflingers. Knipoog

Voor wie was deze zin bedoelt ?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:25

TurdusMerula schreef:
Ik heb om eerlijk te zijn toch mijn twijfels.
Als je hoger wilt komen in de dressuur, is dat met een haflinger wel een extra uitdaging.
Ze zijn er gewoon minder op gebouwd dan chique paardjes, ook de luxere haflingers.
Het vraagt gewoon veel meer geduld om ze verder te rijden.
Natuurlijk, het kan wel (een kennis van me is bezig met haar laatste winstpunten in het z2 bij de paarden!! ), maar een uitdaging is het zéker. Denk er dus wel goed over na.

sorry, naam vergeten voor te zetten Haha!

Labje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:25

oke .. ik dacht al Verward maar inderdaad ik ben ook echt een haflingerpersoon, vind haffies ook mooier over het algemeen Knipoog en vind ze lekkerder rijden

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:56

Oud topic, dus een slotje.