Wat is het gekste, leukste of schaamvolste moment met je Maflinger?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyona

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Wat is het gekste, leukste of schaamvolste moment met je Maflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 10:14

Oke, dit topic wilde ik al heel lang aanmaken!
Wat is nu echt je meest gekke of raarste moment met je Haf, want ze heten niet voor niks Maflingers! }>

En wat voor geheime koosnamen heb jij voor je blonde tonnetje?

Ik ben heel benieuwd!



Ik trap af met mijn 3 jarige Pablo.
Hij heeft me vaak genoeg laten huilen van frustratie, en hoe vaak ik wel niet heb gedreigd hem te verkopen als hij nog 1 keer zo iets zou flikken, tot ik zijn schattige lieve koppie weer zag, met die lieve pluisoortjes en grote ogen. Daar kan je gewoon niet boos op zijn! <3
Mijn meest schaamvolle (en achteraf superleuke) ervaring met hem was toen hij een paar maanden geleden weer eens ontsnapte. Ik wilde een ander paard uit de wei halen maar Pablo stormde gewoon recht door het hek, gewoon voor de leuk. Ik kon hem niet tegen houden.
Tegenover de wei woont een oude man. Hij heeft een prachtig onderhouden (niet omheinde) tuin, met daarnaast een nette groentetuin. Je voelt het al aankomen.. :')
Pablo had zin in een lolletje, dus die draafde doodleuk die tuin in. Eerst dwars door de bloembedden, toen helemaal naar beneden naar de kippen. Die vond hij maar raar dus kwam hij weer terug.
Ik ging er achteraan, maar natuurlijk liet Pablo zich niet vangen. _-:(
Dus hij zigzagte tussen de nette fruitbomen door, nam een hap tulpen, en denderde toen naar de nette groentetuin.
Je raadt het al, Pablo draafde dwars door de snijbonen, spinazie en de prei...
Godzijdank was de oude man binnen en heeft hij hem niet gezien, maar ik schaamde me kapot.
Maar eigenlijk was het heel grappig. Pablo vrolijk dravend door de prei, ik in paniek er achteraan... O:)
Ik kon hem gelukkig net vangen toen hij de rozen wou proeven. _O-

De oude man heeft er gelukkig niks van gemerkt, en ik heb het hem ook maar niet verteld...

Qua koosnamen, als hij irritant is, is het gewoon 'knol', of 'blonde snol'
En het is regelmatig natuurlijk 'Knolliebollie. :j
Maar bijna altijd noem ik het toch wel Paap, of Papegaap, Paapesnaapje ect ect... :o

En dit is de Knol in kwestie:

Afbeelding
Afbeelding


Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen :D

Britta31

Berichten: 13143
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat is het gekste, leukste of schaamvolste moment met je Maflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:04

Mijn haflingerclown Max,hij is eigenlijk niet van mij,ik mag hem als van mij beschouwen.Hij is midden in de nacht van zijn wei over het gaas in de geitenwei gesprongen.Zijn vriend heeft verlatings angst en heeft dus de halve buurt wakker gebrult.Het gras was in de geitenwei langer en groener.Ik noem hem Maxje en soms Obesimax.

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:04

Is alwel wat jaren terug maar blijft toch leuk :D

In 2014 zijn we met de vrachtwagen naar het strand van Schoorl geweest, en als je daar dan toch bent wil je natuurlijk wel even de zee in met je paard nou ik had dus bijna een zeepaard naar aanleiding van dit oeps momentje :+ :D

Afbeelding

Kan er nu wel om lachen :)