Ik heb me nog maar net voorgesteld en val gelijk maar met wat vragen binnen.
Mijn oude liefde is namelijk de Haflinger. Vroeger een ontzettend lieve verzorgmerrie gehad en op dit moment rij ik op een hele lieve ruin. Beiden wel zo met hun streekjes maar nooit gemeen of gevaarlijk.
Zelf ga ik binnenkort op zoek naar een paardje voor vooral recreatie en ik zou het erg leuk vinden als mijn dochter van 5 er ook op kon, uiteraard lopend aan de hand. En ik zou heel graag een Haflinger willen. Maar op mijn onderzoek kom ik nu toch ook wel dingen tegen die ik eng vind en waarvan ik me afvraag of dat iets recents is of dat het er altijd al was maar dat ik het toevallig met deze 2 het getroffen heb.
Ik zie namelijk allemaal verhalen/foto's/filmpjes voorbij komen van Haflingers die compleet los gaan in het bos en dan bedoel ik qua bokken en er vandoor gaan. Is dit iets wat jullie kennen als iets van Haflingers of is dit meer paardgebonden qua karakter?
Ook zie ik nu veel het sporttype, ook ontzettend mooi als het maar niet te iel is. Maar nu vraag ik mij af of daar dan ook een iets ander karakter bij komt kijken? Zijn dit paarden die echt moeten werken en niet al te lang stil kunnen staan?
Ik ga binnenkort maar eens langs bij een fokker hier in de buurt voor informatie. Maar hier zit zoveel kennis dus vandaar dat ik hier maar even een topic openen.
Mochten jullie nog andere tips hebben bijv. qua ongezonde lijnen of met vervelende karakters dan hoor ik dit natuurlijk ook graag
In ieder geval bedankt!
Groetjes Wendy
)
Hij mocht aangalloperen en daar had ie wel zin in. Ff maf doen. Daan had het gefilmd, dus kon het precies terug zien. Wat een pretkop zat erop. Ik kon er ook wel om lachen.
Moet wel zeggen dat ze in het bos wel wat fel kan zijn en als ze niet voorop mag in de galop wil ze bijvoorbeeld ook nog wel eens even een bok geven. Maar goed, eerlijk is ze wel. Succes met je zoektocht in ieder geval!