Op naam laten zetten: kvth/nhps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bin89

Op naam laten zetten: kvth/nhps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 01:38

Als ik mijn Haf die opgenomen is in het stamboek van KVTH, op naam wil laten zetten. Welke raden jullie aan? Ik ben zelf (nog?) nergens lid.

1. Kvth is overzichtelijk en duidelijk in tarieven (niet leden €40).

2. Kan ik wel op de Nederlandse manier op naam laten zetten hij NHPS? Kosten?

3. Evt denk ik erover na lid te worden van een van beiden (regio Noord), maar denk dat ik liever lid word van DAH. Ben ik nog niet over uit.

4. Omdat ze opgenomen is bij KVTH, kan ik dan wel alleen op naam laten zetten bij NHPS of moet ze opnieuw geregistreerd + nieuw paspoort? Ze heeft nu een Duits paspoort die gewoon overgeschreven is naar KVTH met stempel en uittreksel.

(Ik heb de verschillende topics over beide stamboeken doorgenomen maar vond hier geen voor mij passend antwoord)

kwita

Re: Op naam laten zetten: kvth/nhps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 02:12

lekker zo laten bij het kvth, wat is er mis mee?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 02:34

Duitsland is EU-land, paspoort is dus geldig. Op naam laten zetten is niet noodzakelijk, of je moet fokambities hebben, dan kan het wel handig zijn. Eigendomsbewijs is het nl niet, dat is enkel een koopcontract.

Bin89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 09:29

kwita schreef:
lekker zo laten bij het kvth, wat is er mis mee?

Bedoelde dat meer; stel jullie zeggen lid worden van NHPS is om bepaalde redenen leuker, en ik zou dat ook vinden, of dan het stamboek wel zo mag en kan blijven of dat dan alles nieuw had gemoeten (zat ik niet zo op te wachten)

Zijn jullie ook lid van een van beiden of DAH?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:40

Je pony overschrijven kan best bij de kvth. Bij het nhps moet je als ik het goed heb ouders hebben die ook aangesloten zijn bij t nhps en maar een beperkt aantal % vreemd bloed hebben. Als je in regio noord zit zal ik geen lid worden van t nhps om de activiteiten. Die worden hier namelijk ontzettend weinig georganiseerd en dat is meer in het midden van het land. DAH is leuk om lid van te zijn en organiseren ook leuke wedstrijden en andere activiteiten in het Noorden.

Edit: ik ben ook lid van het nhps met een pony met kvth paspoort. Om lid te worden van het nhps hoef je dus geen nieuw paspoort aan te vragen of te laten keuren. Dit moet alleen als je je paard opgenomen wilt hebben bij het nhps. Lid van het kvth heeft verder geen voordelen als je niet naar de keuring wilt. Af en toe organiseren ze activiteiten maar die paar euro extra die je als niet lid moet betalen wegen niet op tegen de kosten die je aan je lidmaatschap kwijt bent
Laatst bijgewerkt door xLeoniee op 30-12-16 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Bin89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 09:46

Hele waardevolle reactie @xLeoniee
Die regels gelden bij NHPS ook voor puur op naam laten zetten? Of bedoelde je meer het stamboek overschrijven (en dus herkeuren enz)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:50

Dat weet ik eigenlijk niet dus dat zou je even na moeten vragen bij beide stamboeken wat de voorwaarden zijn. Maar als bij je paard nu een kvth paspoort zit zal ik hem gewoon bij het kvth laten overschrijven op naam. Zou je alsnog lid willen worden van het nhps kan dat ook gewoon :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:10

Ik zou gaan voor het NHPS.
Ondanks dat dit minder bekend is qua stamboek. Maar puur om de bureaucratie en arrogantie van het andere stamboek.

Wil je er mee fokken? Anders heeft lid worden van een stamboek en op naam zetten geen toegevoegde waarde.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:20

MarliesV schreef:
Ik zou gaan voor het NHPS.
Ondanks dat dit minder bekend is qua stamboek. Maar puur om de bureaucratie en arrogantie van het andere stamboek.

Wil je er mee fokken? Anders heeft lid worden van een stamboek en op naam zetten geen toegevoegde waarde.

Voor het overschrijven op naam heb je niks nodig met het kvth. Het is dan 1 malig 40eu en je hoeft er geen lid van te worden dus dan maakt t ook niet veel uit qua arrogantie/bureaucratie. Kan me voorstellen dat het paard op naam zetten een fijn gevoel geeft ondanks dat het geen koopcontract oid is..

Bin89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 10:34

Beide partijen hebben destijds getekend dat ze verkocht is (aan mij dus)
Maar vind het ondanks dat het geen toegevoegde waarde heeft wel fijn dat ze op naam staat.