Aangezien ik totaal nieuw ben hoop ik dat dit bericht in de juiste categorie staat. Zo niet, wijs me erop en wat ik daaraan moet doen.
Momenteel ben ik hard op zoek naar een haflinger. Hier ben ik vandaag voor gaan kijken.. Zo'n 200km verderop zag ik dit paardje en hij sprak me aan. Maar.. Nu kom het.. Er zijn nogal wat "aparte" verschijnselen;
Eenmaal daar zag ik een leuk beestje maar twijfelde ik direct of dit paardje raszuiver was. Mogelijk hebben jullie hier meer verstand van (zie foto's) vooral over het hoofdje twijfel ik een beetje. Tevens is hij nét 4 jaar. Hierna vroeg ik de eigenaar om de papieren en deze heb ik bekeken. Hier werden mijn vermoedens deels "waar". Er is namelijk over dit paardje weinig bekend. Zijn vader en moeder zijn niet bekend, de inentingen van zijn eerste 3 levensjaren missen en het gehele boekje was leeg. Ook zaten er bij de papieren geen stamboek papier (ik snap dat dit kan als dit niet aangevraagd is). Laterna bekeek ik het boekje nogmaals en zag ik wéér iets aparts. Gekeurd bij de shetlanders? (Zie foto) ik vind dit een erg leuk beest maar wil wel graag weten wat ik koop en welke achtergrond erachter zit. Het paardje is volgens papier gechipt. Kan iemand mij hier meer advies in geven? Wat kan in het beste doen? Hoe kan ik achter meer informatie komen? Dit paardje is toen hij 2 jaar was gekocht bij een handelaar en hij weet niet meer waar dit paardje vandaan komt. Dus ook daar zoeken heeft geen zin.

De Haflinger

Leuk koppie

Hier zie je dat het uiterlijk niet 100% haf lijkt te zijn
Graag hoor ik jullie commentaar en advies! Alvast bedankt.