Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
powerhorse2 schreef:Is het jullie ook opgevallen dat er zoveel haflingers te koop worden aangeboden
op dit moment. Op bokt Markt niet meer normaal en ook op andere sites.
Zijn ze ineens minder gewild ofzo?
powerhorse2 schreef:Denk dan van te voren dat je de sport in wilt voor aanschaf
kies het juste type dat bij je wensen en eisen past en de toekomst
janouk schreef:Als je de verkoop advertenties leest, staan de haflingers vaak juist te koop, omdat ze teveel 'paard' zijn voor veel recreatie rijders.
Volgens mij heeft de haflinger vaak nog het imago van een lief, dik, sullig en traag paard, terwijl ze dat juist helemaal niet zijn.
Ze zijn juist mega slim, vrolijk en niet echt te rijden door alleen kinderen. Als een volwassenen ze in de week bijrijdt, lukt het wel, maar voor jonge kinderen zijn ze gewoon te vrolijk en te stout. Geef ze een vinger en ze nemen je hand ..... plus je arm erbij haha
Brainless schreef:powerhorse2 schreef:Denk dan van te voren dat je de sport in wilt voor aanschaf
Dat weet je niet altijd van te voren.
Soms is het leuk om met een leuk (recreatie) paard te beginnen en later (als je meer wilt) deze in te ruilen voor een ander rijpaard.
ClaudiaHS schreef:Toevallig heb ik gisteren gezocht naar een haflinger.
Maar ik vind het aanbod juist tegen vallen.
Het zijn óf jaarlingen, of dieren boven de 20 jaar óf ze vragen er de hoofdprijs voor.
Ik was juist aan het kijken naar een voor de recreatie.
Voor mezelf en ook zodat mijn Kids er af en toe op kunnen.
Dan wordt het voor mij dan waarschijnlijk toch tzt een jaarling of ik kijk gewoon niet goed haha.
Tobbes schreef:ClaudiaHS schreef:Toevallig heb ik gisteren gezocht naar een haflinger.
Maar ik vind het aanbod juist tegen vallen.
Het zijn óf jaarlingen, of dieren boven de 20 jaar óf ze vragen er de hoofdprijs voor.
Ik was juist aan het kijken naar een voor de recreatie.
Voor mezelf en ook zodat mijn Kids er af en toe op kunnen.
Dan wordt het voor mij dan waarschijnlijk toch tzt een jaarling of ik kijk gewoon niet goed haha.
Ben helemaal met je eens.
Anderhalf jaar geleden ben ik opzoek gegaan naar een haflinger rond 6 jaar, en aanbod was zeer klein.
Daarin tegen viel mij wel erg op hoeveel ouder haflingers er werden aangeboden. Erg jammer vindt ik dat want heb zelf een Fjord die op leeftijd is en ik vindt eerlijk om zo diertje waar je in zijn jonge jaren veel plezier van hebt gehad daarna maar te koop te zetten omdat die te oud is.