Ik heb hier al enkele topics over gevonden, echter geen recente dus daarom zelf nog eentje.
We zouden graag een uitstap naar Oostenrijk doen en daar horen uiteraard Haflingers bij!!
Wie heeft er reeds ervaring met bepaalde (hobby)fokkers in Oostenrijk die zich echt bezighouden met Haflingers? We zouden ook heel erg graag een ritje te paard of te koets maken met een aantal haflingers daar, dat zou echt super zijn ter aanvulling van enkel een bezoek.
Ik heb een grote haflinger fokkerij in Ebbs gevonden, maar ik weet niet of dit de moeite waard is om even te bezoeken (en of ze zomaar staan te springen op bezoek, of ze engels kennen en of dat wel de definitie is van een "goede" fokkerij). Er staan als ik het goed voor heb wel heel veel haflingers (waaronder ook de overgrootmoeder van onze haflinger
(tenzij de site niet meer up to date is en ze ondertussen al overleden is, dan niet.. )) maar ik lees soms reviews dat ze niet echt op bezoekers staan te springen.. Het moet geen grote fokkerij zijn, maar wel een correcte, mensen die weten waar ze mee bezig zijn en met hun verstand fokken.
Ik hoop stiekem een fokker(s) te vinden die vol passie voor het ras bezig is/zijn (en niet louter de centen... ) en gewoon even gezellig samen wat te kunnen kletsen over haflingers en hoe ze daar gehouden worden etc. In het Engels hoop ik, want ik spreek verschrikkelijk slecht Duits.
Graag hoor ik jullie eigen ervaringen. Geen idee of hier veel mensen zitten die contacten/ervaringen hebben in Oostenrijk, maar het is alleszins het proberen waard!
Bedankt

)
Met een redelijk kleine kudde ken je de paarden wel makkelijker denk ik, maar zo'n grote.. er zullen er toch wel altijd bij zijn die een beetje meer op elkaar trekken en minder gekend zijn?
)
Staat sowieso nog op de planning weer een keer terug te gaan (voor een korte vakantie).