Aannemelijke prijs voor haflinger 18j

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Aannemelijke prijs voor haflinger 18j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 09:08

Even een vraagje, ik wil graag serieuze antwoorden om een idee te krijgen wat voor vraagprijs ik kan vragen.

Haflinger
Ruin
10-05-1997
1,51m
Kan aardig dresuren
Kan een aardig sprongetje maken
Bomproef/Verkeersmak
Geen sloom paard. Aangenaam voorwaarts te rijden en weer makkelijk terug te halen.
Geen vervelende streken zoals, weigeren, bokken, bijten of andere rare streken.
Zeer sociaal in de groep, loopt eerder weg dan dat er een conflict ontstaat.
Een echte knuffelpony.
Door zowel ervaren als onervaren ruiters te berijden.
Kent wat vrijheidsdressuur en is ook bitloos te rijden.
Is nog nooit echt ziek geweest en kan 24 uur buiten staan.

Een prima recreatie pony dus die wellicht nog 10 jaar mee kan als kinder/recreatiepony

Tevens zitten al zijn spullen dan bij de verkoop. (Passend zadel x2, hoofdstel, halster, dekens poetsspullen, beenbescherming en diverse sjabrakken)

Ik hoor graag wat jullie denken dat een redelijke vraagprijs is.

har166

Re: Aannemelijke prijs voor haflinger 18j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:17

Als hij ook fijn buiten kan rijden met en zonder groep zou ik daar tussen de 1500 en 2000 voor vragen. Maar het kan zijn dat je er uiteindelijk 1250 voor krijgt ivm de leeftijd.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 09:19

har166 schreef:
Als hij ook fijn buiten kan rijden met en zonder groep zou ik daar tussen de 1500 en 2000 voor vragen. Maar het kan zijn dat je er uiteindelijk 1250 voor krijgt ivm de leeftijd.

Dat vind ik nog best veel. :)

Het gaat mij niet zo zeer om het geld, maar uiteraard dat hij het allerbeste krijgt. Dus ik zal er sowieso niet de hoofdprijs voor vragen, maar feit is wel dat de echte brave kinderpony's die je zorgeloos op buitenrit kunt sturen met een kind, ook niet makkelijk te vinden zijn. Als ik een paard vertrouw is het deze haflinger wel. Verder nooit ziek, winterhard en echt een goedzak, die ook door ervaren ruiters nog heel goed dressuurmatig te rijden is. Ook voor een sprongetje is hij wel in.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:44

Als ik naar mezelf kijk zou ik voor een 18 jarige geen hoog bedrag willen betalen. Qua mogelijkheden is hij het wel waard, maar de leeftijd zou voor mij toch een grotere waarde vermindering zijn. Voor 1500 en zelfs 1000 euro staan jongere haflingers te koop die ook braaf te rijden zijn en die wel nog iets langer mee gaan. Die 10 jaar klinkt mooi, maar het kan ook over 2 jaar over zijn, het is een ouder paard en zeker weten doe je dat nooit natuurlijk. Ik zou er zelf nooit meer dan 1000 voor geven, waarde van de spullen kan ik niks over zeggen aangezien ik niet weet wat de staat hiervan is en kwaliteit.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:47

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:04

Als die echt braaf is zou ik er wel 1200 voor over hebben.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:06

Dan snel voor er hier een slotje op komt: wat is "aardig" dressuren en springen? Ziet er leuk uit als je thuis bezig bent of is hij ook L/M uitgebracht?

Verder denk ik dat je paard en toebehoren beter apart kunt adverteren. Een Haf met toebehoren voor 1500 is kei duur, een Haf voor 1200 en toebehoren over te nemen voor 300 is netjes. Zelfde totaal maar mensen kijken er toch anders tegenaan.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:16

Ik heb even in je profiel gespiekt en ik denk dat als je enkele van je buitenrij foto's en zonder zadel foto's erbij zet dat je wel response krijgt. Daarnaast zou ik een stand foto en dressuur foto erbij doen en dan de vp op 1700 zetten ( 1400 voor pony en 300 voor toebehoren ). Mensen gaan altijd onder de vp bieden dus persoonlijk vind ik dat je de prijs wel wat hoger kunt zetten dan dat je er daadwerkelijk voor wilt hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:32

Vraagprijs is nogal afhankelijk van de kwaliteit en staat van je spullen? Ik zou de waarde daarvan berekenen en daar 600€ bij optellen voor de pony.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:33

har166 schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt en ik denk dat als je enkele van je buitenrij foto's en zonder zadel foto's erbij zet dat je wel response krijgt. Daarnaast zou ik een stand foto en dressuur foto erbij doen en dan de vp op 1700 zetten ( 1400 voor pony en 300 voor toebehoren ). Mensen gaan altijd onder de vp bieden dus persoonlijk vind ik dat je de prijs wel wat hoger kunt zetten dan dat je er daadwerkelijk voor wilt hebben.

Mee eens ! Brave, gezins paarden mogen vaak wel iets ouder zijn. En er is veel vraag naar en weinig betrouwbaar aanbod.
Verder, hoe lager de prijs, hoe eerder een handelaar of mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen.
En het is een vraagprijs....

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:34

600 is veelste weinig !
Ik zou zwaar beledigd zijn bij zo'n bod.
Haflinger kan wel 26 + worden....
En buiten de leeftijd..... Nee echt, nog niet misschien.....

Kijk en vergelijk... :
http://www.marktplaats.nl/z/dieren-en-t ... goryId=417
Dan heb je een idee.
Schoft hoogte is wel belangrijk in je prijs....
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 28-11-15 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:37

Het gaat om de huidige waarde. Ja, hij kan 26 jaar worden, maar ook morgen omvallen.
Ik zou inzetten op 1000 euro en dat is dan netjes betaald.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:39

In februari 2009 (dus bijna 7 jaar geleden) heb ik een Haflingermerrie van toen 20 jaar (bijna 21) gekocht, superbraaf.

Voor mij was de mate van braafheid zo belangrijk dat ik de leeftijd minder belangrijk vond.
Ik heb toen €1250,- betaald (Daarbij kreeg ik wel een zadel en hoofdstel, als ik alleen de merrie had gewild had het mij €1000,- gekost)...

Ik zou zeker niet minder dan €1250,- vragen voor jou ruin.. Hij is super veelzijdig en hartstikke braaf als ik je mag geloven.. dat is echt heel veel waard.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:39

Cayenne schreef:
Het gaat om de huidige waarde. Ja, hij kan 26 jaar worden, maar ook morgen omvallen.

Zeker.... daarom zeg ik ; vraagprijs ! En 1000 is een stuk reëler dan 600.
Bij 1000 zou ik met je verder praten. :) :o Dan komt de gun factor om de hoek kijken... :D :D :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:40

Cayenne schreef:

Precies.. Ik heb helaas maar 2,5 jaar van mijn merrie mogen genieten (die is dus maar 23 geworden) ...
Wel bleek ze drachtig en heeft dat haar 'aftakeling'(excuse my words) verspoedigd...

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:43

Fem schreef:
In februari 2009 (dus bijna 7 jaar geleden) heb ik een Haflingermerrie van toen 20 jaar (bijna 21) gekocht, superbraaf.

Voor mij was de mate van braafheid zo belangrijk dat ik de leeftijd minder belangrijk vond.
Ik heb toen €1250,- betaald (Daarbij kreeg ik wel een zadel en hoofdstel, als ik alleen de merrie had gewild had het mij €1000,- gekost)...

Ik zou zeker niet minder dan €1250,- vragen voor jou ruin.. Hij is super veelzijdig en hartstikke braaf als ik je mag geloven.. dat is echt heel veel waard.

Vind ik leuk !
Hahaha.... dank. (ik ben ook een haflinger lief hebber en sinds een jaar of 12 hebben we er 4 onder onze hoede gehad.)

Ik heb dus geen verkoop profijt van dit paard ofzo... hahahah, wil graag dat ze op waarde geschat wordt en dan bedoel ik niet alleen financieel. :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:45

Ik ben het met je eens hoor...
Een leeftijd is maar een relatief begrip..
Ik ken paarden die al erg jong overleden of ingeslapen werden..
En ik ken paarden (o.a. een bij ons op stal van 28) die zonder al te grote problemen bejaard worden en nog altijd goed meedraaien..

Maar ik kan je wel vertellen dat ik in die tijd voor gek werd verklaard dat ik €1000,- voor een oude merrie betaalde..
Maar ik had zoveel angst ontwikkeld, dat als ik haar niet tegen was gekomen ik waarschijnlijk nooit meer paardgereden had.
Ik had haar nodig en dat was mij relatief veel geld waard..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:53

Ik vind het altijd moeilijk, het is natuurlijk maar net wat de gek ervoor geeft. Ik heb straks hetzelfde, dan wel niet met een haflinger, maar wel met een ouder paardje, bruin, van 1,57. Tegen de tijd dat ik hem ga verkopen loopt hij hopelijk lichte tour en is hij ongeveer net zo oud als jouw haflinger. Je moet maar net de juiste persoon tegenkomen die alle voordelen van het beestje ziet..

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:54

Juist dat. Bomproof gezinspaard, das onbetaalbaar. Wij kochten onze laatste een jaar 0f 4 geleden. Nu wordt ze a.k. mei 22 jr. Leider van de kudde, voorop als het om rijden of rennen in de wei gaat.
Maar zet er een kindje op (of onder...hahaha) en ze beweegt nog niet al ga je op je kop staan.

Uitdaging voor de gevorderde ruiter en super voor de onzekere ruiter. (buiten, dressuur, springen en zelfs een beetje reining)
Top paard !!
Ondanks de leeftijd staan mensen te springen om haar over te kopen. Maar helaas......ze blijft lekker bij ons.

Volgende week gaat ze trouwens voor het eerst van haar 21, 5 jarige leven koeien drijven in een les !! Geweldig... Ben zo benieuwd !!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:13

Fem schreef:
Ik ben het met je eens hoor...
Een leeftijd is maar een relatief begrip..
Ik ken paarden die al erg jong overleden of ingeslapen werden..
En ik ken paarden (o.a. een bij ons op stal van 28) die zonder al te grote problemen bejaard worden en nog altijd goed meedraaien..

Maar ik kan je wel vertellen dat ik in die tijd voor gek werd verklaard dat ik €1000,- voor een oude merrie betaalde..
Maar ik had zoveel angst ontwikkeld, dat als ik haar niet tegen was gekomen ik waarschijnlijk nooit meer paardgereden had.
Ik had haar nodig en dat was mij relatief veel geld waard..

Idd, je kunt beter een paard op leeftijd hebben wat precies is wat je zoekt, met een jong paard kun je ook pech hebben. Ik wou het veulen van mijn bijrijdpaard kopen maar toen ze terug kwam van de opfok en weer bij de paarden in stond lag ze met haar been vast in het hek, einde verhaal. Heb uiteindelijk alsnog eentje van 1,5 gekocht die nu 3 is en dat is ook maar afwachten of het onder het zadel klikt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:26

Dorine92 schreef:
Ik vind het altijd moeilijk, het is natuurlijk maar net wat de gek ervoor geeft. Ik heb straks hetzelfde, dan wel niet met een haflinger, maar wel met een ouder paardje, bruin, van 1,57. Tegen de tijd dat ik hem ga verkopen loopt hij hopelijk lichte tour en is hij ongeveer net zo oud als jouw haflinger. Je moet maar net de juiste persoon tegenkomen die alle voordelen van het beestje ziet..

Een lichte tour paard van 18 in goede gezondheid vind ik echt wel weer een heel ander verhaal. Ik moet erg lachen om de opmerking *dan praten we wel verder en Gunning* Sorry maar je praat hier over een 18jarige recreatie Haflinger? Natuurlijk is een braaf paard zeker iets waard, maar het blijft wel een gok om een ouder papa te kopen. Ik zie het dus meer dat de koper het dier nog een leuke oude dag gunt.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:49

DatBenIkNou schreef:
Dorine92 schreef:
Sorry maar je praat hier over een 18jarige recreatie Haflinger? Natuurlijk is een braaf paard zeker iets waard, maar het blijft wel een gok om een ouder papa te kopen. Ik zie het dus meer dat de koper het dier nog een leuke oude dag gunt.

Zo iemand zo ik zijn denk ik :D
Hij klinkt heel erg leuk en ik hou van haffies , ik zou graag zo'n ouder paard willen als gezelschap voor mn paard, gewoon om naar te kijken en het plezier in de omgang, voor af en toe een buitenritje of een lesje met de kinderen van kennissen. Ik zou hem dan gewoon houden en een oude dag geven als het minder gaat, ik zou er zo'n 1000- 1250 voor over hebben.
Als ik zelf weiland had, wat niet zo is en daarom gaat de aankoop van een ouder dier helaas nog niet door, had je al een pb gehad.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:56