Iemand bekend bij de Leestensch Hof??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosii3jJ

Iemand bekend bij de Leestensch Hof??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 23:01

Hallo!

Ik vroeg me af of er iemand bekend is bij de Leestensch hof?
Dit is een haflinger fokker waar de bekende hengst Whetu staat.

Ik heb een haflinger die bij hun vandaan komt, zou gefokt zijn met whetu x Vanessa
En heb geprobeerd contact met ze te krijgen omdat ik erg benieuwd was naar de moeder, maar ook omdat ik graag foto's zou willen zien van haar en mijn pony als veulen! :o
Helaas is hier nog altijd geen reactie op gekomen van hun kant, dus ga ik het op deze manier proberen!

Wie o wie kan mij meer vertellen of op weg helpen??

colette40

Re: Iemand bekend bij de Leestensch Hof??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:08

Mijn dochter komt daar regelmatig.
Zij hebben een dekstation met drie dekhengsten.
Wat zij hebben is staan is grotendeels eigen fok.

je moet Marleen even bellen,haar nr staat op de site
Je kan er ook altijd zelf naar toe gaan.

succces

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 07:51

Ik begreep idd dat ze veel eigen fok doen, mijn "ruin" ondertussen is afgelopen jaar als 3 jarige nog gekeurd en daar kwam hij niet doorheen en daarom is hij de verkoop in gegaan!
Ik ga er vanmiddag even achteraan! wilde ook niet te vervelend zijn om te gaan bellen!
Langsgaan zou helemaal gaaf zijn een keer!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:00

Jouw haflinger is toch een Van t Broek? Is hij dan niet gefokt door de Familie Oolman uit Harfsen. Daar komen al de Haflingers Van t Broek vandaan.

Walibi van t Broek is een volle broer van jouw paard
http://haflingerhorses.net/hengsten-keuring-2012/

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:59

Mijn merrie heeft daar een tijdje gestaan toen zij gedekt werd door hun hengst Nordsee. Ik zou als ik jou was gewoon even bellen. Hele vriendelijke mensen :)

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 08:51

Heb contact met ze gehad, helaas is hij daar dus niet gefokt maar alleen om 1 jaar leeftijd heen gegaan omdat ze het een mooie hengst vonden. helaas dus wel afgekeurd toen hij 3 was).
Hij is samen met zijn oudere broer in Rosmale gefokt bij de eigenaar van de merrie. Walibi van het broek is zijn broer en dat is een succesvolle dekhengst!
Fokker en eigenaar van de moeder van hun is waarschijnlijk niet makkelijk te vinden helaas.. :(

Whoopster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:38

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:31

Oh is dat de fokker?? Ken je hem Toevallig?

Whoopster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:47

Jep, heel aardige mensen die je rustig eens kunt bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:48

Mijn paard ( haflinger) heeft er gestaan, voordat ik hem kocht. De eigenaresse had hem daar privé gestald.

Ik weet dat de eigenaren( van bovengenoemde stal) dit paard, nu dus mijn paard, veel gereden hebben, omdat de eigenaresse dat niet durfde. Ik ben erg lang bezig geweest omdat eruit te krijgen. Voorwaarts-neerwaarts is daar niet gebruikelijk..
Een achter-de-teugel-kruipend dier heb ik afgeleverd gekregen. Wellicht rijden ze hun fokproducten ook zo.

Succes!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:58

Nielojram schreef:
Mijn paard ( haflinger) heeft er gestaan, voordat ik hem kocht. De eigenaresse had hem daar privé gestald.

Ik weet dat de eigenaren( van bovengenoemde stal) dit paard, nu dus mijn paard, veel gereden hebben, omdat de eigenaresse dat niet durfde. Ik ben erg lang bezig geweest omdat eruit te krijgen. Voorwaarts-neerwaarts is daar niet gebruikelijk..
Een achter-de-teugel-kruipend dier heb ik afgeleverd gekregen. Wellicht rijden ze hun fokproducten ook zo.

Succes!

Nou nou dat is vriendelijk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:14

Haha,ach,ze vroeg om meningen. Geen vriendelijke meningen.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:03

Nielojram schreef:

Dat is een hele rits aannames die je hier doet, niet erg sjiek eigenlijk. Persoonlijk kan ik me niet vinden in je opmerkingen, bij mij staat dit bedrijf bekend als vriendelijk voor paard en mens, juist met veel oog voor voorwaarts/neerwaarts.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:29

De fokker woont in Harfsen, heel aardige mensen die je graag ten woord staan, ik heb regelmatig contact met ze ;) heel erg leuk je hebt een halfbroer van mijn merrie! Zelfde moeder, ook bij fam. Oolman gefokt, mijn merrie is het eerste veulen van vanessa. Ze hebben vanessa nog steeds, en ik weet dat er zowieso nog een vol broertje van jou ruin moet zijn. Nu 2 jaar geloof ik, of 1 jaar, ik twijfel.. vanessa krijgt bijna elk jaar een veulen, dus er zijn er nog wel meer. Ik ken ook nog Wander van t Broek, die is ook voor de keuring geweest, maar niet goedgekeurd, dat is een wallenstein en hij was van een vriendin van mij. Staat nu in zuidholland ergens voor zover ik weet ;)
Onze merrie: Velina
Afbeelding

Nielojram heeft het denk ik over de hengstenhouder, bij de fokker word niet gereden. Kan het me van de hengstenhouder trouwens ook niet voorstellen, die staan goed bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:47

Aannemes,kan.

Ik zie en voel het als eigen ervaring. Puur gebasseerd op mijn paard,misschien zit daar het knelpunt.
Laten we er dan vanuit gaan dat alleen mijn paardje zo behandeld is,en dat hij nu een baas heeft die hem daarin de ruimte heeft gegeven om anders te ontwikkelen. Fijn,toch!

Wil niet hun fokproducten negatief belichten,hoor! Kleine nuance in fokkken en rijden!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:24

Ik had het ook over het rijden ;) maar goed, kan altijd een x een minder goeie match tussen zitten natuurlijk..

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 06:28

Oke! Wat een berichten nog ineens, dat had ik niet verwacht! Winnie is ook een beetje typ wat achter de teugel kruipt.. Ik ben ondertussen ook al weer heel wat wijzer geworden aan informatie!

@maessie: wat leuk dat ze een grote familie hebben haha! Ik ga binnenkort proberen contact te leggen met de echt fokker, en misschien hebben ze dan nog wel foto's

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:09

Fotos hebben ze vast, ik heb ook een heel stel van mijn merrie gekregen :D

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 13:52

Super zeg! Ik ben benieuwd ben volgende week weer in nederland dan ga ik op zoek!

liesl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:12

Na enige twijfel kies ik er toch voor om dit topic over onze stal 't Leestensch Hof een "schopje" omhoog te geven.

In dit bericht wil ik met name de mensen bedanken die aangeven dat zij deze berichten zich nauwelijks voor kunnen stellen. Daarmee kan ik ze dan ook gelijk geven.

De Haflinger van Nielojram heeft inderdaad jarenlang bij ons op pension gestaan, maar dat de eigenaar er zelf niet meer op ging is nieuw voor mij! Het paard is tot op het moment van verkoop door de eigenaar zelf gereden. Ik heb de eigenaar wel eens geholpen als ze vastliep, maar dat is ook alles. Jouw manier van rijden kan verschillen met de manier van de vorige eigenaar, maar om haar manier van rijden via bokt te bekritiseren vind ik niet fair. Zij heeft binnen haar capaciteiten het beste in hem naar boven willen halen.

Wat fijn dat er via deze weg extra informatie over Winnetou is gekomen. Goed dat je mij even hebt gebeld, dat kan altijd. Zoals ik aangaf hebben wij Winnetou zelf verkocht aan iemand in Amsterdam. Zij heeft 3 paarden bij ons gekocht; juist omdat het hele fijne paarden zijn. Winnetou is bij ons maar een paar keer onder het zadel geweest. De rest van zijn opleiding heeft hij bij zijn nieuwe eigenaren gehad. Op het feit dat ook hij achter de teugel zou lopen hebben wij dus geen invloed op gehad. Mocht je graag een keertje naar zijn vader Whetu willen kijken kun je mij altijd nog eens bellen.

Wat ik in mijn bericht wil aangeven is dat er met een paar reacties die niet waar zijn wel worden gelinkt aan je stalnaam. Ik denk dat het goed zou zijn als hier door de gebruikers bij stil wordt gestaan. Hiermee wil ik niet zeggen dat je je mening niet mag geven, maar graag wel gebaseerd op waarheden.

Ik wil jullie allebei veel plezier toewensen met jullie leuke Haflinger.

Met vriendelijke groet,

Marleen Smeltink
Leestensch Hof