Springende Haflingers !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LisaXLoll

Springende Haflingers !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 13:11

Hoi !
Er is hier een heel populair topic over dressuur haflingers , waarom niet van springende haffies ?
Want alle haflingers die ik ken vinden springen super , dus dat zullen er wel meer zijn :D
Ik probeer gewoon , misschien slaat dit topic aan , misschien niet :o

heidy_wilco

Re: Springende Haflingers !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:13

Die is er al als het goed is. Even de zoekmachine gebruiken, dan vind je het topic wel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:48

Er zijn minder Haflingers in de springsport dan in de dressuursport actief.
En dat heeft een logische verklaring: Omdat Haflingers vaak door volwassenen gereden worden, worden ze tussen de paarden uitgebracht. En bij het springen staan de afstanden dan op paardenafstand en niet op pony afstand. En dan kom je in de hogere klasses tekort als de hindernissen hoger staan en de afstanden niet kloppen. Vaak is het dan niet meer eerlijk.
Geldt trouwens voor meer D en E-pony's maten.

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:28

heidy_wilco schreef:
Die is er al als het goed is. Even de zoekmachine gebruiken, dan vind je het topic wel.

Oh oke , fijn :o

janouk schreef:
Er zijn minder Haflingers in de springsport dan in de dressuursport actief.
En dat heeft een logische verklaring: Omdat Haflingers vaak door volwassenen gereden worden, worden ze tussen de paarden uitgebracht. En bij het springen staan de afstanden dan op paardenafstand en niet op pony afstand. En dan kom je in de hogere klasses tekort als de hindernissen hoger staan en de afstanden niet kloppen. Vaak is het dan niet meer eerlijk.
Geldt trouwens voor meer D en E-pony's maten.

Ik weet het :(