Lange manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GelderseRoos

Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 11:43

Hey iedereen,

Ik heb eens een vraagje hoe krijg ik mijn hafje der manen mooi gezond en lang?
Ze heeft namelijk van die korte, kapotte manen.. Ik gebruik altijd tijdens het poetsen equishine, maar naar mijn gevoel helpt dat bij haar toch niet echt dus hebben jullie tips om der haar groei te bevorderen? En weten jullie goede middeltjes voor haar manen er weer mooi en gezond te laten uitzien?

Alvast bedankt!! :+

Nog even een foto'tje van haar manen... |(
Afbeelding

Miepie77

Re: Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:50

Hier zijn al tig topics over, gewoon ff zoeken

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:19

Vlechtjes inlaten
Mijn shet heeft nu hele lange manen

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:34

Lange manen zijn genetisch bepaald. Oftewel de een heeft er aanleg voor en de ander niet.
Ik denk dat jou haf qua ouders ook geen lange manen heeft. Dus dan zou t ook niet gek lang gaan worden.
Middeltjes etc helpen er niet voor om de manen langer/sneller te laten groeien. Manen - middeltjes zijn er om de manen te onderhouden. Waardoor het lijkt alsof ze langer groeien. Maar ze breken minder/niet af. Dat is t verhaal achter de middeltjes.
Je kan ze invlechten maar ik denk dat t niet veel helpt. Succes :)

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:52

Merry98 schreef:
Lange manen zijn genetisch bepaald. Oftewel de een heeft er aanleg voor en de ander niet.
Ik denk dat jou haf qua ouders ook geen lange manen heeft. Dus dan zou t ook niet gek lang gaan worden.
Middeltjes etc helpen er niet voor om de manen langer/sneller te laten groeien. Manen - middeltjes zijn er om de manen te onderhouden. Waardoor het lijkt alsof ze langer groeien. Maar ze breken minder/niet af. Dat is t verhaal achter de middeltjes.
Je kan ze invlechten maar ik denk dat t niet veel helpt. Succes :)

Oh oké, wist niet dat het genetisch bepaald was... :o
Zijn er dan wel middeltjes die jullie zouden kunnen aanraden voor haar manen gezonder te krijgen?

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:54

@Laura12 ; moet je deze vlechten er dan de hele week inlaten of om de dag nieuwe leggen?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:50

Ik liet ze er gewoon 2 dagen in en dan weer nieuwe maken en dat een lange tijd herhalen

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:46

De vlechten kan je gerust 2 wkn erin houden. Minder vaak aan de manen zitten is beter voor de manen. En daardoor kam je ook weinig.
En 1x in de 2 wkn equishine of dergelijke is meer dan zat.

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 20:21

Oké bedankt! :D

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:23

Het moet wel wat in de genen zitten, mijn fries had al lange manen maar ik wou ze langer dus ben met babyolie begonnen en vlechten maken, 3 weken laten zitten en dan weer opnieuw, de manen niet kammen maar gewoon met je handen er even doorheen en anti klit gebruiken, ik maak normale vlechten. Ze zijn nu al een flink stuk langer.

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 19:37

Ropa schreef:
Het moet wel wat in de genen zitten, mijn fries had al lange manen maar ik wou ze langer dus ben met babyolie begonnen en vlechten maken, 3 weken laten zitten en dan weer opnieuw, de manen niet kammen maar gewoon met je handen er even doorheen en anti klit gebruiken, ik maak normale vlechten. Ze zijn nu al een flink stuk langer.

Ze heeft niet echt korte manen, maar het probleem is dat ze stugge manen heeft, ze gaan zo rap kapot waardoor ik ze dan genoodzaakt moet knippen........ zou het helpen als ik er babyolie op zou doen?

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:39

linky1997 schreef:
Ropa schreef:

Ze heeft niet echt korte manen, maar het probleem is dat ze stugge manen heeft, ze gaan zo rap kapot waardoor ik ze dan genoodzaakt moet knippen........ zou het helpen als ik er babyolie op zou doen?

Dat denk ik wel, de babyolie maakt de manen wel vettig maar ook zacht! Ik zou het zeker proberen

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 20:20

@Ropa ; Het is misschien juist goed dat het wat vettiger wordt ze zijn zo droog.. :') Ga het zeker eens uitproberen! +:)+