Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:38

Naomi_Haffie schreef:
[ [url=m/UAkDLC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kennen jullie dit bit? Het schijnt de buiging makkelijker te maken door dat het een lichte hefboomwerking heeft


Ik leer altijd dat problemen voor veroorzaakt worden achter. Eerst je paard actief, aan het been, rechtgericht, dan pas kan het paard fysiek de aanleuning geven.
Met het afdwingen door druk achter de oren krijg je geen rechtgericht paard, nagevelijk paard. Kortom ik ben geen voorstander van dit bit voor een rijtdchnisch probleem op te lossen

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:49

Met Janouk eens,nageven komt niet vanuit de hand of tenminste dat is niet de bedoeling.
Aanleuning moeten ze zelf opzoeken en dat krijg je dus alleen door een juist getraind paard, lekker door blijven lessen,dan komt het vanzelf goed :)

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:58

nnniekje schreef:
Volgens mij mag je met dat Baucherbit alleen in het Z starten. Ik heb er namelijk ook al eens voor gekeken.


Je hebt inderdaad gelijk! Was wel even zoeken hoor bij de KNHS ;)

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 11:15

Je kan met geen enkel bit de aanleuning wel voor elkaar krijgen.

Maar soms vraag ik me bij dingen wel af wat er eerlijker is..

Ik ga hier verder niet op in heb geen zin in dat soort discussies :)

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:13

Ik heb ook wel problemen daarmee... en ook gedacht aan een ander bit... (ik reed met een dubbel gebroken sprenger dynamic)...

Toen ben ik om te proberen een keer bitloos gegaan... en dat was een wereld van verschil... Denk ook omdat ik nu gedwongen ben meer met mijn zit te doen...

Niet dat het voor iedereen de oplossing is hoor... en voor ieder paard is het anders...
En ook niet omdat ik nu tegen bit ben ofzo...

Dus wij tuffen nu rond met een rambo micklem op standje sidepull...

Voor ons een wereld van verschil.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:18

Knap dat je dat durft :)

Het lijkt mij ook wel lekker maar ik vind het ook echt wel fijn om in het bos etc te rijden alleen daar zonder bitje in durf ik niet..

Hij is er met de 2 x dat ik naar het bos /hei geweest zo aan de kletter gegaan in galop dat ik gewoon echt niets meer kon kwa stuur of rem.

Dus nu durf ik niet meer krijg m dan echt niet zelf tot stilstand

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:26

Ik denk dat je bit en bitloos ook wel kan combineren hoor, als je in de bak fijner kunt rijden zonder bit en buiten liever een bit in hebt :)

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:28

Ik rij volgens mij met een sprengerbit :) mooi anatomish gevormd en mooi dun.

Ik las net een reactie over een sprengerbit en de overstap naar bitloos. Dit is voor iedereen een andere ervaring.
Een paard geeft iets aan, de ruiter moet veranderen. En zo heb ie inderdaad vaak een bitten of harnachement wissel. Terwijl het hem vaak in het lichaam van de ruiter valt op te lossen.

Athos en ik rijden zowel met als zonder hoofdstel. Vaak als het rijden lekker aanvoelt dan haal ik het hoofdstel er af om te kijken hoe ik zit en hoe zijn reactie op mij is.
Heel bijzonder om dat te ervaren dat je met je heupgedeelte kunt sturen en figuren kunt rijden.

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:32

Hier word alleen met hoofdstel gereden.
Ben bang dat ik niks meer te zeggen heb en flink ga vliegen als ik bitloos zou gaan rijden -O- Ze kan met rijden en ook met buitenrijden er flink vies vandoor gaan met rodeo erbij, dus nee.

Maandje geleden wel van bit gewisseld, van enkelgebroken dunne watertrens naar een dubbelgebroken appel watertrens. En hier loopt ze veel fijner me met dressuur :)

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:51

EngeltjeS schreef:
Ik rij volgens mij met een sprengerbit :) mooi anatomish gevormd en mooi dun.

Ik las net een reactie over een sprengerbit en de overstap naar bitloos. Dit is voor iedereen een andere ervaring.
Een paard geeft iets aan, de ruiter moet veranderen. En zo heb ie inderdaad vaak een bitten of harnachement wissel. Terwijl het hem vaak in het lichaam van de ruiter valt op te lossen.

Athos en ik rijden zowel met als zonder hoofdstel. Vaak als het rijden lekker aanvoelt dan haal ik het hoofdstel er af om te kijken hoe ik zit en hoe zijn reactie op mij is.
Heel bijzonder om dat te ervaren dat je met je heupgedeelte kunt sturen en figuren kunt rijden.


Dat gaf ik ook aan hoor.. dat het voor een ieder anders...

Dit werkt voor ons... kan voor en ander helemaal niet werken...

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 14:17

Had een paar dingen te koop gezet om zo voor een nieuw dekje van de zomercollectie te sparen.

En het loopt best lekker :D

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:22

Welk dekje? :D

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 14:43

De eskadron smaragd groen biq square. Heb t nog nooit in mn hoofd gehaald om zo duur dekje te kopen haha

Peelie

Berichten: 13416
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:55

Een baucherbit mag alleen in het Z of hoger mee gestart worden. Vandaar dat ik het zei.

Ik kan op Nash met een hackamore rijden en daar gaat hij heel fijn op. Maar als ik een sidepull oid zou gebruiken gaat hij mega aan de kletter, waar ik helemaal geen zin in heb :)

Ik heb as zondag weer priveles, joepie :D heb ik zin in.

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:11

@ Naomi_Haffie : De smaragd heb ik ook al in bestelling staan met bijpassend halstersetje. Gaat mijn 3e big square worden en vind het fijne dekjes :)

@ Peelie : Succes alvast zondag met je priveles! Vind ze altijd heel leerzaam privelessen :D

shetties

Berichten: 4073
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:35

Bitloos hoef ik niet te proberen, heb een tijdje verplicht moeten doen maar dat was niet zo'n succes haha.
Al kan ik best indenken dat sommige paarden en super op lopen.

Eskadron is fijn, heb een lichtelijke verslaving :o

Ik heb alleen nog maar privéles, groepslessen vind ik niet zo prettig. Vanavond weer les, zaterdag indoorcross en zondag dresuurwedstrijd :D
Laatst bijgewerkt door shetties op 12-02-15 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

supernoot
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:35

heey allemaal!

Ik wou ook even mijn knappe haflinger voorstellen. Ze is 11 jaar en heet Kyra. Mijn zus en ik delen haar en we hebben haar nu al ongeveer 4 jaar geloof ik. Toen ze bij ons kwam was ze HEEL dik en sloom. Nu is ze helemaal afgetraind <3 en doet ze super goed haar best ondanks een aantal streken tijdens het springen en buiten rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13416
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:36

Ik rijd mijn dressuurlessen nooit meer in groepsverband eigenlijk. Ik vind het vaak niet leerzaam genoeg en er Is vaak te weinig aandacht voor mij (vind ik). Dus daar rij ik alleen maar privélessen.

Echter komt mijn instructrice uit Tilburg en ik woon in midden Nederland, dus ze komt maar 1x per maand.

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:53

@ supernoot : Leuke haf :D

Ik heb 1x groepsdressuurles en 1x springles in de week. En 1x in de 2 weken priveles :)
Gelukkig heb ik groepsdressuurles van mijn instructrice waar ik ook priveles van krijg. Ze houdt me goed in de gaten in de les en krijg dan ook veel tips :)

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:11

Ik heb alleen gezamenlijk springles, dressuur les heb ik 1x in de 2 weken.

Mijn haf rij ik gewoon op een dubbel gebroken sprenger watertrensje :)

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 16:40

Wij hebben t/m maart de clublessen op maandag, ga er heen omdat ik dat in de binnenbak kan rijden.

Vanaf het 'outdoor' seizoen rijden we de clublessen op n donderdag. En dat is wel fijn want de clubles instructie is een zus van degene van wie ik priveles heb. Die bespreken dus ook soms wat en dan weet zei precies waarmee ik aan de gang ben geweest in de priveles.

Zo peelie dat is wel een heel eind weg! Waar woon je dan in midden nederland? :) dat doe ik ook haha.

Vanaf april gaan we ook weer springlessen om de week, ook in een groepje.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:52

Ik heb 1x in de week privéles. Mijn instructice staat op zelfde stal als ik dus dat is wel fijn.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:10

Naomi_Haffie schreef:
Je kan met geen enkel bit de aanleuning wel voor elkaar krijgen.

Maar soms vraag ik me bij dingen wel af wat er eerlijker is..

Ik ga hier verder niet op in heb geen zin in dat soort discussies :)


Je geeft aan dat je geen discussie wilt maar ik vraag mee toch af wat je hier precies mee bedoeld?

Peelie

Berichten: 13416
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:16

Mn woonplaats staat bij mn nickname ;)

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:18

Ik heb alleen 1x in de twee weken privéles en daar leer ik ook echt ontzettend veel :) Ik weet nog dat er op de manege soms de hele tijd dat we een oefening deden gewoon niks tegen me gezegd werd waardoor ik niet eens wist of ik het nou goed of fout deed. Nou was dat wel het andere uiterste met een groep van een stuk of 8, maar dan heb ik toch liever privéles.

Als ik kon had ik een hele kast vol dekjes :+ Ik heb er al heel lang één op het oog die ik bij de dierenwinkel heb zien liggen, een BR dekje van jeansstof en ik vind hem zo gaaf :D Ik kan hem op internet verder nergens vinden dus altijd als ik daar ben ga ik even kijken of hij er nog ligt en ik hoop nog altijd dat er iemand de hint snapt en ik hem ooit voor m'n verjaardag krijg ofzo :')