Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:33

Kan je inderdaad door oefenen naomi, wel fijn dat hij al lekker kleine stukjes naar beneden ging :j

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:36

Leuk topic over haflingers in de dressuur :D
Vind het altijd leuk om andere haflingers te zien en hoever ze komen!

Zou ik misschien ook mee mogen praten? Heb namelijk een kruising haflinger x arabier, maar met de bouw van een haflinger.

Brammetjuh13

Berichten: 40
Geregistreerd: 27-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:18

@mandarijn ik denk het wel, ben zelf nog nooit naar de haflingerdagen geweest, alleen naar het event. Maar het event bestaat uit twee dagen. De eerste dag kan je je inschrijven voor clinics(springen, mennen, dressuur en houding en zit) en de tweede dag is er wedstrijd (springen mennen dressuur). Er zijn ook een aantal winkeltjes. Dat is wat ik er van weet.

@zamero hoe lang zijn de manen van jou haflinger? Want ik zie dat jij ze kan knotten! Kon ik vroeger ook maar ik heb nu halflange manen en doe altijd een vlecht.
Laatst bijgewerkt door Brammetjuh13 op 11-02-15 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:27

Van mij wel hoor SRY :D

Ja, knotten jullie de manen van de ponys op wedstrijden?
ik heb ze eigenlijk elke wedstrijd los gehad doordat hij behoorlijk wat manen heeft :P

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:28

Gave Z haflinger zamero hoe oud is ze..

Ach ja stelling en buiging king wil links vaak niet inbuigen en hangt soms in je hand..
Ik blijf nog altijd met bit rommelen wat is nu geschikt..

Net de DA geweest voor zijn enting en ff gekeken naar zijn tanden die moeten echt gedaan worden maar ik zit er over te denken Om zijn wolfstandjes er uit te laten halen hebben jullie Haflingers die nog..
Dus ga nieuwe afspraak maken omdat ik zondag een marathon ga rijden en hij mag 1 week geen bit in dus ja daar zit ik niet op te wachten voor aankomend weekend..

Ook net een myler menbit gebruikt maar was nog niet zo tevreden

Wat betreft knotten dat gaat hem niet worden bij king hij heeft dubbelen manen en middenstuk dik
Meestal twee hele strakker vlechten
Maar laatste keer boven op en moet zeggen ook al had ik hem mega strak gedaan nog hing hij bij de schoft hangen
http://www.mijnalbum.nl/Album=XK4SIEMD#KIJVVS8N

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:36

Wat voor bit heb je nu dan?
ik heb er op het moment een Myler bitje level 1 in zitten.
twijfel af en toe om een ander bit er in te doen maar weet niet welke.

Kan je hem niet gelijk volgend week doen? :)

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:38


SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:52

@ Naomi_Haffie : Oke :D Denk vraag het eerst maar omdat het een kruising is.... Normaal had ik de manen van Cavella in 3 hengstenvlechten :wow: Niks anders bleef zitten, ja stuk of 7 lange vlechten maar of dat zo mooi is voor wedstrijd, nee :+ Paar maanden terug heb ik de manen veranderd naar sportcoupe en heb nog niet geprobeerd te knotten. Weet ook niet of ik dat ga doen voor een wedstrijd. Manen zijn zo dik :')

@ kiddokids : Denk dat het met bitten blijft uitproberen, doordat elk paard weer anders reageerd. Hoop dat je iets geschikts gaat vinden :) Ik heb met springen/buitenrijden een enkel gebroken kneveltrens en met dressuur nu sinds een maandje een dubbel gebroken appel watertrens :) Gave vlecht zo van bovenop :D

Zal mijn paardje ook even voorstellen :D
Ze heet Cavella, merrie van 10 jaar :) Ze is dus een kruising haflinger x arabier.
We rijden dressuur F10+1, springen (record1.15m) en buitenrijden. Dus van alles wat :D
We staan op een manege waar FNRS wedstrijden worden gehouden. Gelukkig word bij ons niet gekeken naar wat voor ras je hebt.
Zou graag KNHS wedstrijden willen rijden maar vervoer is altijd zo'n groot probleem helaas :(

Hieronder een foto van afgelopen zondag, ja carnavalsdressuur dus verkleed :') F10 voor de 1e keer met 224 punten en een 1e plaats :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SRY op 11-02-15 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Brammetjuh13

Berichten: 40
Geregistreerd: 27-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:58

Zamero schreef:
Brammetjuh13 schreef:
@zamore hoe lang zijn de manen van jou haflinger? Want ik zie dat jij ze kan knotten! Kon ik vroeger ook maar ik heb nu halflange manen en doe altijd een vlecht.


Die van mij ook :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-M3MWKPFW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-XM37TJMA.jpg

Kiddokids die van mij word 14 april 7, maar dacht dat jij haar al kende :)


Mijn manen zijn heel ongelijk in het midden is het langer dan aan de zijkanten.

@kiddokids waarom niet een enkel gebroken watertrens? Dat is meestal toch het fijnst?

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 18:52

Enkelgebroken bitjes zijn toch iets scherper dan dubbelgebroken? Of is dat niet waar? :)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:11

Mijn haf heeft lange volle manen en voorpluk,
denk dat ik het op wedstrijd afwissel, af en toe los en af en toe hengstenvlecht, vind bij haar allebei mooi staan :)

faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:51

Hier knotjes of hengste vlecht..
Maar eigenlijk is het voor knotje te lang en voor hengste vlecht te kort

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:03

hij heeft een mega dikke tong
dus dikte bit speelt echt een rol
moet zo wie zo geen bustrens want die pakt hij snel vast
dus ook het idee kneveltrens pakt hij vast springen we wel mee is hij wat makkelijker te sturen

ik heb myler level 1 en 2 liggen
watertrens

mijn vriendin die M met hem rijd rijd hem toch het fijnste op sprenger dynamisch dubbel gebroken en dacht 16mm en ze vind niet erg om met wat anders te rijden.

maar echt ze is zo super handig ze weet alle knopjes te vinden
en ik ben geen anky muts waar ik nu mee rij is een correctie stang van sprenger
alleen en ophouding maken werkt met een stang wat door los van mekaar zou dan fijner zijn

ik heb eigenlijk alles dubbelgebroken getest
wat ook een fijn bitje was is een billy allen alleen niet alleen bij mij maar bij mijn vriendin plekjes in zijn mond kreeg

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:39

Wilco heeft ook een behoorlijk dikke tong.

Best lastig hoeveel verschillen bitten etc er zijn

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:43

Fijn dat je les goed ging Naomi!

Ik heb Rianne haar manen nog nooit echt gevlochten, ik denk dat ik voor de clinic zondag een dubbele hengstenvlecht ga proberen en anders gewoon los. Knotjes gaan hem bij haar ook echt niet worden :+

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:20

Brammetje heb een foto van hoe het nu is?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:35

Van mijn haf waren ze in het begin ook mega ongelijk omdat er een veulen had zitten knabbelen
Ik heb dit netjes weet kunnen laten groeien en de onderste punten weggesneden met een mes (kapper van beroep)

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 22:42

Afbeelding
Kennen jullie dit bit? Het schijnt de buiging makkelijker te maken door dat het een lichte hefboomwerking heeft

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:09

Ik zweer bij dubbel gebrokenbustrens :)

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:56

Naomi_Haffie schreef:
m/UAkDLC.jpg[/img]
Kennen jullie dit bit? Het schijnt de buiging makkelijker te maken door dat het een lichte hefboomwerking heeft


Het lijkt me niet dat de buiging makkelijker wordt voor je paard, maar dat je het makkelijker afkunt dwingen door de hefboomwerking.

lkfbsm
Berichten: 58
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:24

Haflinger Kita. Nu L1+9.
Tijdje uit de running geweest omdat ze niet goed liep.
Naar Een soort van Fysio geweest, nu lijkt het beter. Spieren weer sterker maken.
En als ze helemaal weer fit is gaan we weer verder met de wedstrijden.
Gewoon een enkel gebroken D-trens.
Zit een kop op, voorwaarts en ondeugend, maar ben heel blij dat ik haar baasje mag zijn.
Beleef veel plezier met haar. Springen, buitenzijden en dressuur!
Foto komt nog!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:54

shetties schreef:
Dat haflinger event lijkt me erg leuk, alleen jammer dat de clinics en de wedstrijd op verschillende dagen zijn. Ik begrijp het wel hoor, anders is het zo vol maar om nou 2 dagen 1 uur (enkele reis) te rijden.

Ook zijn er een heleboel leuke dingen in augustus, ffe kijken nog :)


Je kunt je paard stallen op het terrein als je zou willen.. wij hebben vorig jaar bij vdvalk geslapen. Zit zowat om de hoek! Dus als je beide dagen zou willen is dat te overwegen

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:19

Een baucherbit mag niet gebruikt worden op wedstrijd en ik zou je dus aanraden met een bit te trainen waar je ook mee mag starten. Anders kom je tijdens wedstrijden gegarandeerd in de knoop.

Ik heb Nash hier op een dubbelgebroken watertrens, 16mm. Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik die af en toe nog te dik. Soms gaat zn mond niet lekker dicht heb ik het idee. Het is wel het enige bitje waar hij lekker op knabbelt.

Nash heeft zijn wolfstanden nog gewoon. Ze zijn wel een heel stuk afgeslepen door de tandarts om verwonding van andere paarden (al bijt hij helemaal niet, maargoed) te voorkomen. Wel Is er in oktober een mega wolfskies verwijderd.

Dat arme dier bloede als een rund, maar hij loopt nu zo veel fijner. :D

Dus, conclusie, wolfstanden laten zitten en als hij wolfskiezen heeft laten verwijderen.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:23

Een baucherbit mag niet gebruikt worden op wedstrijd en ik zou je dus aanraden met een bit te trainen waar je ook mee mag starten. Anders kom je tijdens wedstrijden gegarandeerd in de knoop.


Een Baucherbit staat gewoon op de lijst van toegestane bitten bij de KNHS, maar vraag me af of een bepaald bit wel de oplossing is om aanleuning voor elkaar te krijgen.

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:29

Volgens mij mag je met dat Baucherbit alleen in het Z starten. Ik heb er namelijk ook al eens voor gekeken.