Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:38

Willeke je hebt gewoon de zénuwen!!
Haha nee zonder gekheid, maar t is vaak 3 stappen vooruit en weer 2 terug. Even ergens anders op focussen is wel goed om er niet in te blijven hangen. En kijk eens waar je vandaan komt en hoever je al bent gekomen! ;)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:08

Afke: ja dat is het! Zijn gewoon de zenuwen haha velina moet maar eens opschieten haha

Ind vaak ga je 3 vooruit en 2 weer terug.

Ik ga vanmiddag op buitenrit en liefst ga ik nog even in de bak rijden, maar ga ik niet doen weet dat het avarechts werkt. Ind ik heb al erg ver! 21 mei wel wedstrijd gepland staan. Ik heb bijna mijn doel bereikt met Stanley. Ik hoef alleen dat winst puntje nog haha.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:33

Eergisteren de tandarts bij Flicka geweest, tanden zijn weer helemaal netjes :D Tandarts vermoedde dat ze EMS (equine metabolic syndrom) heeft.. hoefsmid vond haar op het randje van hoefbevangen en osteopaat heeft dat gister ook bevestigd. Gelukkig nog niet bevangen, maar ze mag niet meer op de wei, geen brok meer en ze moet afvallen! Wel even schrikken dus :(:)
Nu heeft ze haar eigen kampje op zand met onbeperkt hooi in een Slowfeeder :)

Afbeelding

Er was hier ook een die wel bevangen was geworden toch? Hoe gaat het daarmee? :(:)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:00

even een foto spam, stanley vandaag heerlijk het land op geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:06

Aaah heeeelijk! Knappe Stanley <3

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:24

Oeh dat is schrikken flicka! Maar gelukkig zijn jullie er optijd bij!

Leuke fotos van stanley! Heerlijk op de wei!

Gister en vandaag heb ik wedstrijd, gister weer 2 winst erbij! Vanmiddag om half 5 weer starten, ben benieuwd! Maar hij deed het echt super gister <3

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:33

Allemaal super goede resultaten hier, wij moeten het helaas al eventjes rustig aan doen ivm met lichte onregelmatigheid, er zit een spier vast in haar hals, is al eerder geweest. De spier is snel overbelast en ze zet hem zelf ook snel vast. Maar met dagelijkse massages en rekken en strekken komen we er snel weer! We zijn al een heel stuk verder en nu weer een beetje in de bak aan het opbouwen!

Eergister een fotoshootje gehouden en ben heel blij met het resultaat!
<3
Afbeelding
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1945284

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:38

Knappe pony

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:41

Gisteren ook een fotoshoot gedaan, had al een voorproefje gezien.
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:43

Ook al zo'n knappe pony

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:48

maya12333 schreef:
Gisteren ook een fotoshoot gedaan, had al een voorproefje gezien.
[ [url=m/BVfa8S.png]Afbeelding[/url] ]

Wauw gaaf die manen!

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:52

Ja, hij is wel gezegend met een prachtig bos. Na de fotoshoot wel weer de jaarlijkse knipbeurt gegeven, alle dunne sprieten aan de onderkant weer weg. Iedereen op stal was meteen van slag, haha.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:56

Ik knip de manen van Nash nooit. Het groeit tot nu toe nogsteeds. Dat de onderkant dan wat dunner is is niet zo gek. Het is ook het oudste haar natuurlijk. Het groeit vanzelf weer bij.

Bij Mara wel een sportcoupe. Het was zo raar vlassig en ongelijk. En een sportcoupe staat haar ook wel erg goed moet ik zeggen.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:03

Peelie schreef:
Ik knip de manen van Nash nooit. Het groeit tot nu toe nogsteeds. Dat de onderkant dan wat dunner is is niet zo gek. Het is ook het oudste haar natuurlijk. Het groeit vanzelf weer bij.

Bij Mara wel een sportcoupe. Het was zo raar vlassig en ongelijk. En een sportcoupe staat haar ook wel erg goed moet ik zeggen.


Jaa, groeit als een gek. Vorig jaar een goede 20 cm afgeknipt. Binnen 2 maanden er weer bij. Nu maar een cm of 10 eraf gehaald. De lengte die hij nu heeft vind ik lang zat. Het is dat hij zo'n mooie bos heeft, anders had ik er meteen een sportcoupe erin gezet. En ergens ben ik ook benieuwd of een hanenkam hem mooi zal staan.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:25

maya12333 schreef:
Ja, hij is wel gezegend met een prachtig bos. Na de fotoshoot wel weer de jaarlijkse knipbeurt gegeven, alle dunne sprieten aan de onderkant weer weg. Iedereen op stal was meteen van slag, haha.

Heb je daar een foto van? Word het dan niet heel lelijk onnatuurlijk?

Ik hoop dat April ook lange manen krijg, ze waren ongeveer net zo lang als jou haf bij de vorige eigenaresse maar ze heeft ze sportcoupe geknipt omdat de shet er een hap van had genomen -O-

Zo waren ze in september:

Afbeelding
(November schat ik)
Afbeelding

En dit was in februari

Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:26

Ze heeft alleen allemaal afgeschuurde stukjes van toen ze jeuk had van de lucerne (mee gestopt dus uiteraard) dat is zo lelijk moet me inhouden om het niet weg te knippen maar ik hoop dat het snel bijgroeit

Hier zie je de plukjes goed, net een fjordencoupeAfbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:40

die van mij groeien helaas niet lang. haha dikke bos heeft hij wel..

21 mei ga ik weer wedstrijd rijden.

ook ga ik een opleiding doen academische rijkunst/richtrechten jaaropleiding. Ik weet dat er mensen voor en tegen zijn. ik probeer van zowel het klasieke als van die rijkunst/rechtrichten op te pakken en mee te nemen. Stanley is door het rechtrichten zo veel verbeterd. hij loopt ruimer, laat meer los. En toch wordt hij actief ondanks dat academische rijkunst vooral op bij elkaar en lage tempo is. Mijn ervaring is dat dit goed de combineren is met klasiek rijkunst.

het is lastig uit te leggen. Ik weet nog niet zeker of ik de opleiding puur voor mezelf ga doen of ook de instructeurs gedeelte.

even afwachten of er nog plek is en nog leerpaarden beschikbaar zijn.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:04

Dit was voor
Afbeelding
Deze was toen ik vorig jaar net had gedaan
Afbeelding
Dit jaar zijn ze nog wat gelijker. Heb alleen een foto waar die net weer in de vlechten zit, maar wel duidelijk dat het nu netjes gelijk is.
Afbeelding
Het lelijke rechte is binnen 2 maanden verdwenen, door die dunne sprieten die er onderin zaten klitte het veel sneller. En hij kan nu weer eventjes met rechte vlechten staan, hiervoor kon hij ze opeten en zaten ze in een dubbele hengstenvlecht. Die er binnenkort toch weer in moet anders krijgt hij last van zijn hals door het gewicht.
Had al verteld dat hij begin van de maand hoefbevangen geraakt was. Het knapt goed en snel op gelukkig. Alweer netjes afgevallen, geen pijn en symptomen meer. Metacam mocht ik al af gaan bouwen, vandaag eerste keer niks meer. Morgen mag hij weer een beetje lopen, en met een beetje geluk ookal een half uurtje op de wei.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:37

Vind ze geknipt veeeeeeeel mooier! Ik punt die van mij ook bij af en toe.

Afbeelding

Wat een prachtige haflinger trouwens

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:09

Ik vind persoonlijk juist de voor foto veel mooier. Jou paard heeft prachtige manen.

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:58

Wat een prachtige manen komen hier voorbij zeg, wauw!

Heb gisteren in Hooghalen oefencross 60 cm & twee proeven M1 dressuur gereden.
188 punten (3e prijs) en 182,5 punten. Dus weer 2 winstpunten rijker. De teller staat nu M1+5.
Met de oefencross wat hij echt schijtsbenauwd... echt 10 meter van te voren gaat 'ie vol in de ankers.... Dus vervolgens vele hindernissen laten zien, en dan vindt hij het wel prima om ze te springen. Uiteindelijk wel alle hindernissen gesprongen, maar vraag me niet hoe haha... Ervaring rijker!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:01

miriammiddel schreef:
Wat een prachtige manen komen hier voorbij zeg, wauw!

Heb gisteren in Hooghalen oefencross 60 cm & twee proeven M1 dressuur gereden.
188 punten (3e prijs) en 182,5 punten. Dus weer 2 winstpunten rijker. De teller staat nu M1+5.
Met de oefencross wat hij echt schijtsbenauwd... echt 10 meter van te voren gaat 'ie vol in de ankers.... Dus vervolgens vele hindernissen laten zien, en dan vindt hij het wel prima om ze te springen. Uiteindelijk wel alle hindernissen gesprongen, maar vraag me niet hoe haha... Ervaring rijker!


Haha dat vraagt om een foto _O-

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:06

xLeoniee schreef:
miriammiddel schreef:
Wat een prachtige manen komen hier voorbij zeg, wauw!

Heb gisteren in Hooghalen oefencross 60 cm & twee proeven M1 dressuur gereden.
188 punten (3e prijs) en 182,5 punten. Dus weer 2 winstpunten rijker. De teller staat nu M1+5.
Met de oefencross wat hij echt schijtsbenauwd... echt 10 meter van te voren gaat 'ie vol in de ankers.... Dus vervolgens vele hindernissen laten zien, en dan vindt hij het wel prima om ze te springen. Uiteindelijk wel alle hindernissen gesprongen, maar vraag me niet hoe haha... Ervaring rijker!


Haha dat vraagt om een foto _O-


hhaahah, jaaa ik weet welke foto je bedoelt :Y)
Hmmmmm, oke voooruit, bereid je voor _/-\o_
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miriammiddel op 29-04-18 18:15, in het totaal 5 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:06

Die doet het niet

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:09

Peelie schreef:
Die doet het niet


Als het goed is nu wel!