Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:00

Normaal betaal ik geen €70,- hoor :P Sara doer 1x per maand een rondje door het Gooi. Dus dan worden de reiskosten verdeeld onder de klanten van de dag en dan is het heel goed te betalen. Dan rij ik ook 2 lessen voor €70,- :P

Omdat ik nu dus maar 1x in de maand les krijg zoek ik een extra instructie. Sara blijft mijn topper en daar ga ik echt niet zo maar stoppen. Dan moet het raar lopen.

Er komt nu een dame uit Amersfoort lichte tour ruiter en zz licht jury. Ik ben benieuwd.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:02

Omdat ik dan zeker 3 hooinetten moet kopen en zelf moet vullen steeds.

Dus om dat te voorkomen is het makkelijker om zo bak te hebben. De bak is aangepast hoop dat t nu wel werkt.

Hoor vanavond meer van me bijrijder.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:05

Ik betaal 15 euro voor een half uur les.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:07

Ik 30 voor een uur.

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:11

Ik betaal 20 euro voor 45 minuten les, hiervoor kreeg ik met een ander paard les van Patrick Molenaar en dat was 50 euro voor een uur.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:01

Waarom 3 hooinetten? Die slowfeeder netten zijn ook super makkelijk te vullen hoor..

Ik betaal 15 euro voor een half uur..

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:39

punk143 schreef:
Waarom 3 hooinetten? Die slowfeeder netten zijn ook super makkelijk te vullen hoor..

Ik betaal 15 euro voor een half uur..


Ze villen bij mij op stal geen slowfeeder netten of hooinetten. Dan moet je t klaar zetten. Ze willen t wel voor je ophangen

De halve stal heeft slowfeeders/hooinetten en als hun die allemaal moet vullen zijn ze heel lang bezig.

Maar t gat is nu groter gemaakt en hij kan er nu uit eten. Vanavond maar eens controleren ;-)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:59

ik betaal 35 euro voor 3 kwartier / een uur.
ligt eraan hoe goed het gaat :)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:50

winnielove schreef:
ik betaal 35 euro voor 3 kwartier / een uur.
ligt eraan hoe goed het gaat :)


betaal ik ook. meestal zijn we langer dan 3kwartier bezig haha

ik wou vandaag na 4 weken op stanley rijden. Maar gister was hij nogal fris haha, hij trok zich eerst los bij me bijrijder, en daarna ging ze hem longeren was hij ook nogal fris.

Hem kennende kan dat vandaag weer anders zijn hoor. Maar ik had hoofdpijn, en was weer druk bezig met zn voerbak, want het zakte nog niet.. dus nu gat groter gemaakt. en gaas er weer voor. Nu loopt het bijna helemal tot na boven. Dus kan hij ook van bovenaf meer pakken. Eens vanavond zien of het nu eindelijk wel werkt.. En anders toch maar vele hooinetten kopen.

Dus morgen nieuwe poging om te gaan rijden.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:17

* kruipt uit de meeleesmodus *

Ik werk ook met hooinetten, al jaren, en ben er erg tevreden over! Ik heb er 8 (4 per paard) en zet ze klaar voor 1 of 2 dagen. Voor de nacht krijgen ze 1 volle en voor overdag 2 minder volle, alles bij elkaar zo'n 10 kg per dag. Het vullen valt best mee hoor, ik doe ze in een speciekuip en vouw het net erover en vullen maar! Hooguit 10 min. werk. Maar vind jouw creatie ook erg mooi hoor Plutolover!

Mijn instructrice komt speciaal uit Hoek van Holland (80 km enkele reis) om de week lesgeven, ik betaal dan ook € 50,- per les en meestal is dat een uur ongeveer, maar het is absoluut de moeite waard! :) We zijn de afgelopen maanden door het M2 heen gevlogen en sluiten 2016 af met de status: Z1-startgerechtigd :D (zeg ik best heel trots :o )

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:56

daar mag je ook best trots op zijn Martine!!
Ik hoop dat ik ooit nog eens zo ver kom... :)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:07

Helaas werkte de slowfeeder nog niet na behoren. Kuil bleef alsnog niet zakken. Nu t gat groter gemaakt zodat hij wat van bovenaf meer kan eten. En dat werkt nu zakt uiteindelijk alle kuil na beneden :-) me happy

Vanmiddag ma eens voor eerst na 4 weken rijden..

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:33

vanmiddag weer lekker gereden..
Winston was echt een energie bommetje :)
Dat heeft tie altijd, dan heb ik 2 dagen niet gereden en dan ontploft tie bijna van energie :)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:01

Daar mag je zeker trots op zijn Martine!

ik lees nog veel meer maar weinig tijd om te reageren.
Beetje hectisch momenteel thuis.
Vandaag ook weer de hele dag op pad geweest, dus vanochtend al vroeg de pony's gaan voeren.
Tref je dit aan.
Afbeelding

Afbeelding
Op de eerste foto staat puzzle er ook op, hij verraad zich met zijn witte bles en benen.
beide compleet knock-out.
Was voorzichtig de wei ingeslopen, en op een gegeven moment heel rustig he stelletje slaapkoppen gezegd, ze waren zo wakker. :))

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:32

Ik heb vandaag stan na 4,5 week niet gereden te hebben gereden.

Hij was de eerste 10 min een bom.maar na een rustig Galopje (dat werkt bij hem het beste) had hij z'n concentratie weer terug

Ik ree bitloos. Had ff eerst toch maar bit?? Maar gelukkig niet nodig. Hij was wat scheef kortom veel overgangen en voltes enz gereden om hem weer wat kunnen laten buigen. Ook zaten er ontspannen stukjes tussen. Dus ik ben happy.

Z'n conditie is ook wat achteruit gegaan, maar hij heeft ook al weer een vacht.

Ik ga nog op iedereen reageren!

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:33

ahww schattig Renske!! <3

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:38

<3 wat schattig Renske! Schrok je niet? Als ze zo plat liggen vind ik het altijd wat spannend :=

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:12

De gedachte schiet wel door je hoofd heen.
Maar ik kon me niet voorstellen dat ze dood in de wei zou liggen.
Gelukkig was ze gewoon ver weg in dromen land. :)

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:04

Schrok wel Renske, ze ligt echt voor dood :')
Wat een "zwaar" leven hebben ze ook, haha.

Succes met je les morgen gail.

Fijn dat hij daarna toch fijn liep plutolover! Met wat voor bitloos hoofdstel rij je?

Ik heb er gister ook weer voor het eerst opgezeten, merkte wel echt dat ze anderhalve week niks gedaan had. :=

Hij bevalt het nieuwe bit en hoofdstel Flicka? Ik twijfel er ook over om een hoofdstel met lage neusriem aan te schaffen, mag eerst 1 van een vriendin lenen. Die is er erg over te spreken en heeft hem nog niet zo lang..

Wil punk eerst toch nog niet op stang en trens hebben, ze loopt erg fijn op een gewoon dubbel gebroken watertrens, dus waarom zou ik?! Ik ben wel rustig op zoek naar 1, maar ik wil niet 1 met dikke neusriem. Het liefst ook geen aansnoer neusriem maar die zijn haast niet op de markt...

Welke stang en trens hoofdstellen hebben jullie?

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:14

Sorry heb al een hele tijd niet meer in dit topic gekeken := Zal binnenkort even op iedereen reageren!

punk143 schreef:
Hij bevalt het nieuwe bit en hoofdstel Flicka? Ik twijfel er ook over om een hoofdstel met lage neusriem aan te schaffen, mag eerst 1 van een vriendin lenen. Die is er erg over te spreken en heeft hem nog niet zo lang..

Hij bevalt echt heel goed! Echt het proberen waard!! :D We moeten nog wel heel rustig opbouwen, omdat ze nog heel gevoelig is in de mond. Dus we rijden nu ongeveer 2x in de week met bit en verder trainen we nog even bitloos :j

En nog even foto's van m'n nieuwe bit en Flicka met de lage neusriem.

Afbeelding

Afbeelding
Het is de turtle tactio.


Afbeelding

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:30

Renske dat je niet schrikt.

Lijkt mij een fijn bitje. Ik heb een Myler bit voor Wesco.

Stang en trens kan ik niets nuttigs over zeggen.

Wesco zijn deken.

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:47

Ik heb op dit moment alleen een stang bakstuk aan een gewoon hoofdstel gemaakt met hoge neusriem. Dus ik heb nog niet een "echt" stang en trens hoofdstel, maar ik vind die van Primera of Ww er goed uit zien :D en anders een BR.

Bedankt voor de succes wensen. Als Nash morgen net zo is als vandaag, dan heb ik het nodig... :')

Bijzondere bitten komen er voorbij. Wat is nog de verschillende werkingen van de verschillende bitten?

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:41

Waar heb je die Lakneusriem vandaan? Flicka??

Eind dec komt bij mij de bitfitter.

Iemand vroeg met welke bitloos ik rij. Ik rij met een kaakgekruisd bitloos van fra

Mijn instrucice stopt mee les geven.. snik...
Ze is met een ander bedrijfje bezig en omdat goed door te zetten moet ze daar alle tijd in stoppen.

Ze heeft wel een 'vervanger' die wilt juist fulltime in de paarden ipv nog les geven op school. Heeft zelfde opleiding als mijn instructrice gedaan.

Dus ben benieuwd of het daar mee klikt

Ik hou nog wel contact met der want zijn echt vriendinnen geworden.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:48

Die "iemand" was ik plutolover :')

Op de foto's zag jou "stang en trens" hoofdstel er wel fijn uit peelie, fijne dunne neusriem. Kon zo niet zien of het een aansnoer neusriem was?! Punk reageert niet fijn op een dikke brede neusriem en/ of aansnoer neusriem. Vandaar dat ik graag een dunne wil, alleen is dat dikke zo "in" dat dat momenteel erg veel op de markt is *baal*

Mooi hoofdstel Flicka! Welk merk is dat? Hij zit erg fijn zo te zien

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:55

punk143 schreef:
Die "iemand" was ik plutolover :')

Op de foto's zag jou "stang en trens" hoofdstel er wel fijn uit peelie, fijne dunne neusriem. Kon zo niet zien of het een aansnoer neusriem was?! Punk reageert niet fijn op een dikke brede neusriem en/ of aansnoer neusriem. Vandaar dat ik graag een dunne wil, alleen is dat dikke zo "in" dat dat momenteel erg veel op de markt is *baal*

Mooi hoofdstel Flicka! Welk merk is dat? Hij zit erg fijn zo te zien


Sorry was ff kwijt wie t was, en via me tel kan ik nier terug kijken als ik bericht typt.. sorry