Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:02

Ik heb een baal moment...

Ik heb een mooi slowfeeder laten bouwen voor in stal.. is t plankje niet schuin genoeg waardoor f hooi niet goed na beneden zakt...

Nu moet ik dat grote ding weer los maken en mee zien te nemen na de zaak. Zodat diegene schuiner plank in kan doen. En dan hopen dat werkt.. Afbeelding

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 05:15

Kan je er niet een rooster voor maken met een gewicht er op? Baksteen oid. Dan zakt het ook naar beneden ;)

Mooie punten! Ik ga in het nieuwe jaar ook eindelijk weer starten :D ik kan niet wachten.

Ik ben op het moment opzoek naar een extra instructie. Dat is nog best pittig lastig. Er zijn gewoon serieus mensen die me geen les willen geven omdat ik met een Haflinger rij... Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. En dat zijn mensen die mij helemaal niet kennen en mij nieteens in het echt gezien hebben.
Bizar.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:23

Zat ik ook al aan te denken maarja de bak is nogal diep dus moet er wel uit. Maar eerst ff schuinere plank proberen


Mensen die je niet les willen geven omdat je een haf heb. Zijn t niet waard om les van te willen

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:46

Ben ik het helemaal mee eens...

Ik heb as zaterdag waarschijnlijk een proefles bij een lichte tour amazone en jury. Ik ben benieuwd

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:03

Die heb ik helaas ook al mee gemaakt peelie.. Of ze gaven les en boorden punk dan gewoon helemaal de grond in.. :?

Mooi ding plutolover, heb je hem op de grond staan of staat hij verhoogd? Lijkt me best lastig eten eigenlijk :=

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:45

hij staat op de grond. Als het kuil gewoon goed tegen het rooster blijft liggen. Dan kan hij er heel gemakklijk uit eten. Alleen op dit moment wilt het kuil niet goed na het rooster zakken.

dus nu maar proberen een schuinere plank er in.
En Anders proberen vanaf de bovenkant verzwaarden. Maar hoop dat dat niet hoeft. En dan vragen of diegene die voert het kuil wat meer los wilt trekken.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:45

Peelie schreef:
Ben ik het helemaal mee eens...

Ik heb as zaterdag waarschijnlijk een proefles bij een lichte tour amazone en jury. Ik ben benieuwd


leuk suc6

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:54

we hebben een geniaal idee. Aangezien het plankje waarschijnlijk ook te stroef is, willen we nu een schuienere plank met een stuk zink (ijzerenplaat) erover heen. Omdat dat wel glad is.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:28

Die slowfeeder lijkt me heel onhandig eten voor een paard. Moet hij zijn hoofd waarschijnlijk ook kantelen om wat te kunnen pakken. Hoop dat t meevalt.

Jeetje gail dat is ook wel aso zeg... hopelijk zaterdag een leuke les.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:47

suikermeisje schreef:
Die slowfeeder lijkt me heel onhandig eten voor een paard. Moet hij zijn hoofd waarschijnlijk ook kantelen om wat te kunnen pakken. Hoop dat t meevalt.

Jeetje gail dat is ook wel aso zeg... hopelijk zaterdag een leuke les.


Nee hij hoeft niet te kantelen.heel iets maar. Hij kan aardig recht vanuit treken en hoeft er ook niet veel moeite te doen hij eet er nog aardig snel uit.

Als hij weer geplaatst is zal ik wel keer filmen ;-)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:46

Peelie schreef:
Kan je er niet een rooster voor maken met een gewicht er op? Baksteen oid. Dan zakt het ook naar beneden ;)

Mooie punten! Ik ga in het nieuwe jaar ook eindelijk weer starten :D ik kan niet wachten.

Ik ben op het moment opzoek naar een extra instructie. Dat is nog best pittig lastig. Er zijn gewoon serieus mensen die me geen les willen geven omdat ik met een Haflinger rij... Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. En dat zijn mensen die mij helemaal niet kennen en mij nieteens in het echt gezien hebben.
Bizar.


Ik vind het inderdaad heel bizar, hoop dat je de passende instructrice gaat vinden voor jullie combinatie :)

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:06

Ik heb sowieso 1x in de maand les van mijn topper Sara, maar dat is voor de toekomst gewoon te weinig. Zeker als ik zo weer wedstrijden ga starten, dan heb ik meer begeleiding nodig. Zeker omdat Nash niet de makkelijkste is om te rijden.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:48

je vind vast wel iemand die heel mooi aansluit bij Sara.

Ik heb ook een tijdje 2 instrucices gehad. Wat eigenlijk ook heel fijn ging. Maar uiteindelijk toch bij 1 gebleven.

Omdat ik voor mezelf toch fijner vond om van 1 iemand les te hebben.

Mijn instrucice geloofd er nog meer in dat ik ooit keer Z ga starten dan ik zelf haha.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:41

Als vast veel succes met je debuut in Januari Desiree!

Mensen die de haflinger niet kunnen waarderen,daar moet je ook geen les va willen hebben
Gail,die gaan je niet verder helpen,belachelijk is het wel dat ze je er op afkeuren...
Is het niet mogelijk om 2x in de maand bij Sara te lessen?

Amino raakt altijd in de was als ik bij 2 verschillende instrucies les,laatst nog mee gedaan aan de 5 lessen clinic van W. De J.ong maar dat was ook een drama,dus vanaf nu alleen nog bij mijn eigen juf lessen :j dat werkt voor ons toch het beste...

Ik ben wel benieuwd naar een filmpje idd Plutolover,want ik vind hem er ook niet heel handig uit zien :=

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:16

Ik heb wel een foto maar die is niet helemaal duidelijk

Hij moet iets kantelen.
Afbeelding

En als het niet werk wil ik proberen het gaas te vervangen door een hooi net ofzo. dan is het wat flexibeler. Maar ik hoop dat, dat niet nodig is.

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:28

2x in de maand les van Sara wordtwat lastig, omdat ze dan 1x in de maand extra voor mij moet komen vanuit Tilburg. Dat kost mij een godsvermogen om de reiskosten te betalen. Dan wordt een uurtje les rustig €70,-. Ik zou het wel graag willen hoor, daar niet van. Haar kant op wordt ook lastig, omdat ik geen gebruik mag maken van haar bak en we dus op een andere locatie een bak moeten huren, wat het ook onnodig duur maakt. Tijd om naar Tilburg te verhuizen :P

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:44

dames schaam me diep ben druk met alles en nog wat en zit momenteel niet zo veel meer op bokt.
wat hebben jullie veel geschreven zeg jeetje
probeer hier en daar wat te reageren excuus als niet alles lukt

peelie nog met die vrouw in de weer geweest op fb over dat hogere starten zou wel gaaf zijn.
plutolover vind het nogal knap uitgevonden om het zo te maken

moest wel lachen vorige bladzijde schimmels eten haflingers op hahah
king zijn grote vriend is een welsh schimmel :D :+ echt zijn maatje

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:51

kiddokids schreef:
dames schaam me diep ben druk met alles en nog wat en zit momenteel niet zo veel meer op bokt.
wat hebben jullie veel geschreven zeg jeetje
probeer hier en daar wat te reageren excuus als niet alles lukt

peelie nog met die vrouw in de weer geweest op fb over dat hogere starten zou wel gaaf zijn.
plutolover vind het nogal knap uitgevonden om het zo te maken

moest wel lachen vorige bladzijde schimmels eten haflingers op hahah
king zijn grote vriend is een welsh schimmel :D :+ echt zijn maatje


haha ik had een voorbeeld op google gevonden. Alleen nu hoop ik dat het geen flop wordt.. Iemand zei dat een schuinere plank niet zou helpen, omdat er diepe hoeken in zit en dan kuil daardoor niet gaat zakken. en dat maakt me weer onzeker, van stel dat t echt niet werk.. maar goed dat is een kwetsie van uitproberen.

Mocht de schuinere plank niet helpen. Ga ik het gaas vervangen voor een net. En dan is het wat flexbeler kan hij er net iets zelf makkelijker bij. Maar ik ga toch eerst proberen met een schuienere plank. en als het kuil dan beetje los wordt getrokken voordat het in de bak gaat, moet het goed komen.

hoop ik...

Echt dit soort dingen heb ik zo vaak!! dan koop of creeer ik iets, en dan werkt het niet... beetje frustrerend.. Maar goed hoop dat een gladdere schuine plank voldoende is, en dat het kuil dan minder blijft hangen...

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:34

Hier inderdaad ook wel eens een clinic gereden waarbij diegene zei dat haflingers voor een wagen horen en niet onder t zadel.. >;)

Ik heb even een jaaroverzichtje in elkaar geknutseld! Een reactie zou leuk zijn :D

[EJL-ITP] En weer een jaar voorbij met mijn trots!

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:23

€70,- voor een les is wel een beetje boel centjes idd :=
Je vind vast wel iemand in de buurt!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:24

Daar kan ik 2,5 les voor rijden.

Maar gail waarom kan je niet in haar bak dan? Dat is toch ook apart?

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:53

leuk ding plutolover, knap in elkaar geknutseld!!

geen les geven omdat je een haflinger hebt?? dat vind ik echt onzin!! dan zou ik al niet eens meer bij zo'n iemand willen lessen!!

70 euro is idd wel veel .... ik kan daar 2 lessen van rijden :j

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:32

Peelie schreef:
Ik heb sowieso 1x in de maand les van mijn topper Sara, maar dat is voor de toekomst gewoon te weinig. Zeker als ik zo weer wedstrijden ga starten, dan heb ik meer begeleiding nodig. Zeker omdat Nash niet de makkelijkste is om te rijden.

Ik wil ergens de komende tijd ook nog eens les van Sara. :j
Voor 70,- kan ik bij mijn instructrice bijna 4 keer lessen, maar geloof dat het 't wel waard is als ik mensen zo hoor.

Heb dat nog nooit gehad, dat iemand geen les wilde geven aan iemand met een Haflinger. Zegt ook al genoeg over diegene eerlijk gezegd.

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:42

Omdat ze bij Sara op stal geen vreemde in de bak willen hebben, dus dan moeten we daar in de buurt een bak huren, wat ook niet goedkoop is.

Pas in januari gaat Sara weer les geven, ze geniet nu van haar vakantie. En gelijk heeft ze!

Ik heb zaterdag definitief de proefles staan bij die andere instructrice. Ik ben heeeel benieuwd.

Maris, ik volg je als een havik op facebook hoor! Ik mis je soep :P ik heb niks mee van Thanee gehoord, wel nog via PB contact gehad, maar nadag ik een filmpje had gestuurd niks meer gehoord. Zal haar zo nog wel even contacten.

Leonie, ik ga je topic even bekijken.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:56

Ik vind 70 euro wel veel geld voor een les. Waarom ga je lessen bij een andere instructrice?

Ik vind die hooibak er niet handig uitzien. Waarom hang je niet gewoon een slow feeder hooinet op?
Laatst bijgewerkt door Wesco op 13-12-16 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt