Dressuurhaflinger

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:54

Leuk Desiree! Welkom :j
Wat een leuke haf hen je! En leuk dat jullie gaan starten :D
Je krijgt trouwens geen startpas meer als 'pas' zegmaar, dus wanneer je hem aangevraagd en betaald hebt kan je gewoon meteen starten geloof ik!

Horses15899

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-03-16

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:59

Super leuke haff leuk dat je wedstrijd gaat rijden ik wens je veel succes :P :+ :+ :D :j

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:27

gezellig Desiree!! welkom!!

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:17

Welkom Desiree! En wat Berber ook zegt, na aanvraag kun je gelijk starten! :j Zolang je je combinatienummer maar doorgeeft ;)

Aah ga jij ook te bitfitten Berber, Wilma had het er gister al over!

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:25

Aangezien hier ook dames zijn die starten de volgende vraag:
Hebben jullie je haflinger moeten laten meten voor het inschrijven bij de KNHS? :o

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:21

Welkom allemaal!

Afgelopen dagen niks gedaan, punk was wat koortsig en niet helemaal fit.. Een virusje dacht de da... Gister avond metacam gegeven en vanochtend was ze keurig 37,6 *\o/* deed even een vreugde sprongetje := niks aan als ze niet fit zijn en niet lekker in hun vel zitten..

Nee hoor, als je bij de paarden start hoef je ze niet officieel te laten meten, dit is alleen bij de pony's.. Punk is ook nooit officieel gemeten..

Nog mensen die dit weekend op concours gaan?

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:55

_Desiree schreef:
Aangezien hier ook dames zijn die starten de volgende vraag:
Hebben jullie je haflinger moeten laten meten voor het inschrijven bij de KNHS? :o

Ik niet. Moet tussen de paarden starten.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:22

maessie schreef:
Aah ga jij ook te bitfitten Berber, Wilma had het er gister al over!

Jaa klopt! Bij dezelfde vrouw als Wilma! :j

10 ribben uit m'n lijf, maar jeetje wat een verschil!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:37

Welkom Desiree, leuke pony heb je!

Flicka12: wie is bij jou geweest? Op wat voor bit ben je uitgekomen?

Ik start vanavond in Oudega, in de B (hopelijk laatste keer). Moet helaas alleen, dus hoop dat iemand zo lief is om mij voor te willen lezen Haha.
Er zijn maar 6 combinaties in deze rubriek :')

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:42

Ik hoop komend jaar ook weer eens te starten.
Wil sowieso bij de vereniging voor de binnenrijbanen, zit letterlijk om de hoek van stal.
En daar organiseren ze ook KNHS dus zou ideaal zijn.

Maar eens kijken wat die dagpassen kosten.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:51

Mayflower_ schreef:
Flicka12: wie is bij jou geweest? Op wat voor bit ben je uitgekomen?

Ik start vanavond in Oudega, in de B (hopelijk laatste keer). Moet helaas alleen, dus hoop dat iemand zo lief is om mij voor te willen lezen Haha.
Er zijn maar 6 combinaties in deze rubriek :')

Angelique Kohler, echt een hele fijne vrouw :j We zijn uitgekomen op een neue schule turtle tactio bit (voor de geïnteresseerde :+) met een lage neusriem in plaats van een gecombineerde neusriem, echt wát een verschil! :j

Succes vanavond! +:)+

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:59

_Desiree schreef:
Aangezien hier ook dames zijn die starten de volgende vraag:
Hebben jullie je haflinger moeten laten meten voor het inschrijven bij de KNHS? :o

Dat hangt er vanaf of je tussen de pony's of paarden start.

Als je tussen de paarden start. Dan hoeft je paard niet gemeten te worden, start je tussen de pony's, dan moet hij tot zijn 8e levensjaar jaarlijks gemeten worden.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:10

welkom nieuwe mensjes :D

Succes vanavond Mayflower_ ! Loopt vast wel iemand rond die je wil voorlezen.

Wij starten morgen ook in Oudega,heb er geen hoge pet van op :')
Heel de week ziek geweest en ben nog niet fit.
Gelukkig was vriendlief zo lief om Amino van de week aan de longe aan het werk te houden
Vanochtend wel even les gereden wat opzich wel fijn ging..
We zien het wel,we doen ons best en betalen moeten we toch :+

plutolover

Berichten: 11707
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:47

Ik zoek nog een bitfitter in regio Utrecht iemand een idee?

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:01

plutolover schreef:
Ik zoek nog een bitfitter in regio Utrecht iemand een idee?

De bitfitter die vandaag bij mij is geweest kwam uit de regio Den Haag, dus dan komt ze vast ook wel bij jou :D Ben heel tevreden over haar :j

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:18

Desiree, wat Gail zegt, dat klopt helemaal! Maestro is bij mij wel gemeten, omdat we bij de pony's zijn begonnen. Velina hoefde niet, want toen moest ik al tussen de paarden. Je moet bij aanvraag wel even de stokmaat invullen ;)


Balen Punk! Gelukkig maar dat de koorts weer gezakt is. Hier in de omgeving ook wel wat paarden meer snotterig dan normaal, verbaasd me ook niks met dit kleffe weer telkens, vrieskou is veel gezonder! (Maar wel :brr: )

Succes vanavond Mayflower! Ik moet net als Marinda morgen, met net zo'n "goeie" voorbereiding. Zat dinsdag weer bij dokter met een blaasontsteking, dus ook niet zoveel gereden weer. Ach oefenrondje deze ronde!

Klinkt duur dat bit Berber! :+ zal eens googelen, nog nooit van gehoord! Wel bijzonder dat net even een ander bit en neusriem zoveel kan doen! Ik heb hetzelfde met mijn singel, had een rossner anatomische, waar Vlien toch niet super op liep. Heb nu een msfc, ook weer anatomisch, maar heel anders, en nu heeft ze veel minder spanning in het lijf, gaat ook makkelijker over de rug.
Edit: bit even opgezocht, zier er wel fijn uit! Zijn in nederland bijna niet te krijgen als ik het zo bekijk. Alleen jammer dat ze met watertrensringen zijn, ik heb het liefst bustrens model, ivm knellende velletjes :j maar dat is per paard erg verschillend denk ik. Soms was vroeger toch wel handig dat er niet zoveel keus was, nu blijf je snel zoeken naar nog weer beter.. (ik wel in elk geval :+ )

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:55

maessie schreef:
\

Klinkt duur dat bit Berber! :+ zal eens googelen, nog nooit van gehoord! Wel bijzonder dat net even een ander bit en neusriem zoveel kan doen! Ik heb hetzelfde met mijn singel, had een rossner anatomische, waar Vlien toch niet super op liep. Heb nu een msfc, ook weer anatomisch, maar heel anders, en nu heeft ze veel minder spanning in het lijf, gaat ook makkelijker over de rug.
Edit: bit even opgezocht, zier er wel fijn uit! Zijn in nederland bijna niet te krijgen als ik het zo bekijk. Alleen jammer dat ze met watertrensringen zijn, ik heb het liefst bustrens model, ivm knellende velletjes :j maar dat is per paard erg verschillend denk ik. Soms was vroeger toch wel handig dat er niet zoveel keus was, nu blijf je snel zoeken naar nog weer beter.. (ik wel in elk geval :+ )


Het was ook een rib uit m'n lijf :Y) Klopt dat de bitten bijna niet te krijgen zijn. Zal er binnenkort eens een foto van maken dan kun je het wat beter zien. Echt een heel fijn bit :j
Ja gek hé dat zo iets zo'n verschil kan maken!
Oh dat klinkt goed die singel, ik heb ook de Rossner anatomische maar zou die msfc ook wel eens willen proberen, maar het is allemaal zooo duur :=

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:29

Succes allemaal in oudega! Ik moet eigenlijk zondag in Oudega startten, nog lang getwijfeld of ik zal gaan, maar net had ze nog 38.2 + dat ik er door de koorts de hele week nog niet opgezeten heb, lijkt het me niet verstandig om te gaan..

Hoe lang zijn jullie uiteindelijk bezig geweest Flicka? Ik ben ook wel benieuwd naar een foto :j

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:47

Als ze nu nog met verhoging staat zou ik zondag mooi thuis blijven Punk...

Lijkt mij ook wel eens interessant zijn bitfitter, zat te denken aan Paul versluis maar moet eerst sparen :')

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:09

Succes met de wedstrijden dames!!

Vandaag onze hond in laten slapen.. blijft toch altijd naar. Ben t grootste deel van mn jeugd met m opgegroeid Y;(

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:48

Ik moest Winstons stokmaat wel doorgeven voor 14 januari :)
want dan ga ik voor het eerst starten :)

balen dat ze zich niet lekker voelt Punk! ik vind het ook altijd maar niks als Winston zich niet lekker voelt!!

ah balen Leonie! Y;( Wij hebben ook een hond en het lijkt me verschrikkelijk om die te moeten laten in slapen! Wat was de reden?

succes vanavond Mayflower!!

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:51

Hij was bijna 15 en gewoon op.. wou niet meer naar binnen toe en liep slecht. Voor een grote hond is het al een hele leeftijd dus ik heb er wel vrede mee

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:53

Dat is zeker een hele mooie leeftijd Leonie, maar missen kun je ze nooit...
Sterkte meid.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:05

Ik denk ook dat ik het afzeg hoor Silby.. Even kijken hoe ze er straks bij staat en hoe de temp is.. Ze is verder wel weer lekker haar zelf, kwam met maagpijn thuis vanmiddag door haar gebeuk :')

Ja winnielove, jij start bij de ponies, dan moet je ze idd officieel laten meten.. Ik startte punk direct tussen de paarden, dus hoefde dit niet..

Heel veel sterkte Leonie, 15 is inderdaad een hele mooie leefdtijd voor een grote hond, maar wat Silby zegt.. Missen kun je ze nooit... Y;(

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:12

Wat naar Leone, heel veel sterkte. :(:)
Ik heb ook een oud hondje, ze wordt 15 komend jaar maar moet er niet aan denken dat ze er niet meer zou zijn. :\