Dressuurhaflinger

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:37

Ik ga dan weer M1 starten. Al mag ik nog een keertje L2 starten als ik dat wil. Maar dat ga ik denk ik niet doen. Beetje zonde van het geld en een beetje "banketstaaf" voor de andere die L2 starten.

Nog eventjes.

Matthijs gaat ook starten (mn bijrijdertje) met Mara. Zo leuk. Zal dan ook wel vanaf het nieuwe jaar zijn. Hij is 20 december jarig en krijgt een startkaart voor zn verjaardag.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:06

Hoezo banketstaaf voor de andere gail??

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:26

plutolover schreef:
Hoezo banketstaaf voor de andere gail??

Omdat nash ondertussen veel te goed loopt voor de L2. Dan hebben de andere deelnemers geen kans op een 1e plaats. (zn laatste wedstrijd L2 5 dikke wp)

Dan doe ik veel liever mee in de M1. Heeft met een stukje fairplay temaken ;)

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:45

Wat leuk dat hij met mara gaat starten!

Je mag tegenwoordig ook flexibel he, dus de ene proef L2 en de andere M1.. Weet niet hoelang je ertussen uit geweest bent met nash?

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:49

De officiële wedstrijden 1 jaar.

Bij de onderlinge wedstrijd laatst, met officiële jury had ik bijna winst in de M2. Dat zegt denk ik genoeg?

Ik zou het kunnen doen hoor. 1 proef L2 en eentje M1.

Ik weet niet waarom. Maar ik zou het niet leuk vinden om op wedstrijd te gaan en er achter te komen dat een andere combinatie nog even een L2 proef mee pakt "voor de prijzen". Ik vind fairplay gewoon heel belangrijk.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:01

Ik zelf maak geen gebruik van het flexibel starten hoor ( tot nu toe iig ) maar goed, ik ben opzich wel redelijk door gestart dit jaar. Maar ken er genoeg die er wel heel fijn gebruik van maken..

De keus ligt natuurlijk helemaal bij jezelf, ik sta niet in jou schoenen en ken nash niet.. Dus ik kan en mag eigenlijk helemaal niet oordelen... Ik denk ook dat jij zelf wel het beste weet waar je kan starten, het moet natuurlijk wel uitdagend voor hem blijven..

Maar ik reed laatst met mijn puppypaard in de L1 een Z2 paard eruit die een nieuwe dressuur carrière begon met een andere ruiter.. Zegt dus niet altijd wat... :=

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:36

Mijn Z paard (in het nieuwe jaar Z2) begint in het nieuwe jaar met mijn vriend in deB. Zegt niet altijd iets. Nou laat mijn paard iemand nooit in de steek dus zal die gewoon winst moeten kunnen lopen.

Maar ik ben met de haflinger toen wel expres B gestart en wist dat ze erg goed liep. Op die locatie hebben ze geldprijzen. Waarom dan hoger starten. Je start voor jezelf en niet voor al die anderen.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:45

Inderdaad... Je start toch voor jezelf? Je betaalt er net zo goed voor als die anderen. Dus als je graag een keer L2 wilt starten zou ik dat vooral doen! :o

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:08

Ik ben laatst juist wel een keer flexibel gestart. ik rijd officieel nu met Fhara Z2 dressuur, alleen de vliegende wissels in de proeven valt nog niet altijd mee. Fhara krijgt een beetje last van spanning en springt ze wel als het niet moet, en springt ze niet als het wel moet. dat resulteerde de eerste keer in 187 en 185 punten. Dus toen dacht ik, als ik nou eens de eerste proef Z1 start en de tweede Z2 Dan denkt de jury misschien bij de eerste proef," wat een fijn paard" en bij de tweede proef.."wat een fijn paard, maar jammer van de wissels". Dus de eerste proef had ik 223 punten en de tweede proef 202 en dat nog wel zonder dat ze de wissels had gesprongen. Nog maar twee puntjes en ik had een winstpunt gehad! Vind het wel fijn om wat ontspannender een proef in te gaan. Nu ben ik dat niet continu van plan hoor. Volgend jaar starten we alleen nog maar Z2.
@ Maessie, de wedstrijd die jij voorbij hebt zien komen is Steinhagen Superlocatie! ben er zelf vorig jaar niet bij geweest ivm droes bij ons op stal, maar Mirjam Groenberg en Chantal schutte wel. Wij gaan aankomend jaar naar Gunzenhausen(Beieren), Kiefferhof, Steinhagen, en er komt er nog een bij Dusseldorf,wanneer is nog niet bekend. Je punten tellen niet mee in Nederland. De Duitse proeven zijn ook heel anders ingedeeld,is niet te vergelijken.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 07:04

Nash is thuis ondertussen al bijna Z1 klaar. En hij looptgewoon met mij natuurlijk en niet een andere ruiter. Hij kan best wel spoken, dus een beetje uitdaging is wel belangrijk voor hem.

Maar misschien dat ik idd wel 1x L2 doe, en dan een M1 proef. Gewoon voor het inkomen. Ik zie het tegen die tijd wel.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 07:52

Zoo... Goedemorgen >;)

Zo maar naar stal en Flicka wassen :\
Succes voor iedereen die ook op wedstrijd moet! +:)+

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 07:57

Ik ben al sinds 4 uur op hoor -O- :')

Maar goede morgen :j

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:10

succes vandaag allemaal!
ik ga vandaag weer lessen :)

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:57

Iedereen op wedstrijd suc6 en have fun!

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:41

Succes dames! Zet em op! :D

@mimp: Ja Steinhagen stond erop inderdaad. L is vergelijkbaar met M niveau hier toch? En in die klasses hoef je niet met meerdere de ring in toch? En dan kun je elke dag een x starten ofzo?
Moet maar eens even wat gaan plannen voor de zomer. Het Event is er ook nog natuurlijk, en Ermelo.. voordeel daar is dat de punten wel mee kunnen tellen.. hmmm dilemmas.. -O-

Renske_W

Berichten: 13847
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:46

Succes iedereen die op wedstrijd gaat! *\o/*

xxxmh

Berichten: 3523
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:18

Vanmorgen vroeg een hele fijne les gereden met m'n verzorgpaard! Was wel erg koud haha.
Iemand idee om geen koude benen te krijgen?

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:52

Heerlijk dit weer,kan er wel van genieten!
Ik heb ook fijn gelest vanochtend..

Ik doen wel eens een thermo legging onder mijn rijbroek,scheelt de helft aan koude benen!

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:59

Ik vind dit weer ook heerlijk. Beter dan het natte weer. Ik kan alleen niet zo veel met stan..

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:27

Fijn dat jullie lekker gelest hebben Sibly en xxxmh!

Wij zijn alweer terug, 189 en 191 + 2e en 3e prijs *\o/* Nog steeds niet super lekker gereden maar het gaat de goede kant op! :D

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:22

Nette punten Berber! Gefeliciteerd :)

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:43

Ik heb vanmorgen ook gereden, bij de zadelmaker in de binnenbak. Was bdst goed te doen.

Hij gaat mn oude zadel aanpassen met shims en dan kan ik nog weer even vooruit totdat ik een nieuwe heb :D

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:46

Thanks!

Fijn Gail :) Wat zijn shims?

Heb m'n proef sinds lange tijd weer eens laten filmen, zie wel echt verschil! Was echt verbaast van hoe goed ze de middendraf eigenlijk doet :Y)

Knappe Flickie <3
Afbeelding
Ze moet inderdaad opwaartser, maar dat is nog even heel erg lastig :Y)

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:25

Berber! Lees ik zomaar over je wedstrijdverslagke heen... Sorry :o nette punten! Nog even en je mag M! Super leuk.

Shims zijn een soort plaatjes die onder de boom van een zadel geplakt/geniet worden om een zadel weer pas te maken.

Die prolite pads maken gebruik van Shims. Die dingetjes die je er in kan stoppen om een kant dikker te makrn, zodat je zadel (tijdelijk) weer in balans ligt. Dat zijn shims ;) alleen gaan deze direkt onder de boom van het zadel en past de zadelmaker het aan ;) dat kan niet niet zelf zomaar.

Ergens in Januari moet mn nieuwe zadel binnen gaan komen dus dan kan ik nog weer vooruit.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:21

Mooie punten flicka!

Ik heb in de winter altijd thermo ribbroeken aan. Gewoon van de eppeljeck. Ik vind die thermoleggings altijd heel vervelend als ze afzakken oid of als ik naar de wc moet.. :+

Het zonnetje scheen dus ik ben vandaag lekker het bos in geweest :) Lang niet gedaan dus Starlight was ontzettend voorwaarts. Op het begin is dat leuk maar na een tijdje wordt je daar toch wel flauw van, dus dat was wat minder.. Desondanks wel een heerlijke buitenrit gemaakt :D