Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:05

Waarom heeft mijn hafniet de manen van z'n vader.. 'snik''

Ik mag niet klagen ofzo maar ken vele star nakomelingen en nog maar 1 gezien met korte manen

Stanley's mamma
Afbeelding

Eline_S_S

Berichten: 3530
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:01

Goh, had mijne maar de manen van haar vader.. Haar beide ouders hebben ontzettend lange manen maar Starlight is geschonken met zomereczeem. Ze heeft dus lekker een sportcoupe :)

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 04:54

Afbeelding
Nash heeft echt niet de manen van zn paps.

Dat komt echt van Mara's kant Willem en Star :D terwijl mara zelf ook helemaal geen super lange manen heeft.

Gaan er mensen nog op wedstrijd dit weekend?


Afbeelding
Ik kwam deze ook nog tegen. Ik mocht toen een rondje rijden op de paps, ofwel de Nobbes :D

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 06:04

Ach denk maar zo plutolover, die lange manen zijn prachtig maar ook ontzettend onhandig soms, zit altijd in de vlecht en je hebt er veel werk van.
Wat kortere manen is kam er door en klaar :D

Wij gaan zondag weer op wedstrijd maar rijden gaat ff niet zoals ik wil dus we doen maar een rondje voor spek en bonen mee :')

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 06:12

Ik heb Nash zn manen ook nooit los, omdat het niet te managen is. Het is zo belachelijk lang. Alleen met fotoshoot gaat het los. En soms met wedstrijden

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:21

Fey net zo idd, soms heb ik ze wel eens los zodat ze even kunnen luchten maar dan knoopt het ook weer zo snel ondanks de spray...
Ze blijven ook maar groeien :')
Dan denk ik pony is al 13 jaar wanneer stopt het :')

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:50

silby schreef:
Fey net zo idd, soms heb ik ze wel eens los zodat ze even kunnen luchten maar dan knoopt het ook weer zo snel ondanks de spray...
Ze blijven ook maar groeien :')
Dan denk ik pony is al 13 jaar wanneer stopt het :')

Precies dat :P

Dus met 13 jaar stopt het nog niet... Goed om te weten :P

Mara is nu 14, maar haar voorpluk begind juist al weer korter (en nog pluiziger) te worden ;(

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:03

Wirbel is wel echt een sportpaarden leveraar. Mijn beide merries die ik er van gehad heb waren wel echt de toppers qua beweging en qua gaan zitten in de achterhand enzo, en super meewerkend. Echt zooooo ontzettend jammer dat er vreemd bloed in zit, anders had ik het zeker nog een keer geprobeerd met Velina. :j Maar daar heb ik Monsoon ook nog voor klaarstaan, denk dat dat ook een supercombi gaat zijn!

Zullen we dan samen spek en bonen doen Marin? Ik zit al een paar dagen thuis met de griep, en Vlien heeft de hele week nog niks gedaan. Ik moet zaterdagavond rijden, maak ik ook maar een oefenrondje van, kunnen we in elk geval even in de binnenbak rijden :+ vriendin van mij heeft haar gelukkig gister nog even gereden, die komt er altijd weer blij af. Nu wilde ze weer dat ik haar merrie ook zo leer galopperen :+ (Larissa galoppeert ook supermooi gedragen, maar is een heel ander type (Midas-Hanja) en voelt heel anders aan haha) Wel lief om te horen!

Ik ben niet zo goed met lange manen, denk dat Starbuck de 1ste is die blijft met lange manen, waar ik werk van moet maken. Het is nu nog vooral zn lange voorpluk, en verder een dik bos, maar dat groeit nog wel meer gok ik zo..

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:20

Bij haar wel peellie :))
Bij Amino groeit het helaas iets minder, daar heb ik laatst de schaar in gezet :o maar hoop dat het snel weer aan groeit...

Haha is goed Afke,ook wel gezellig zo samen in dezelfde klasse :))
Ga je 17 dec ook weer naar burgum?
Uitslagen van de laatste staan er nog steeds niet op...

Leuk compliment idd,ik heb ook een midas-hanja gehad :)
Hij was vrij slap van achteren maar kon daar zeker nog in verbeteren helaas heb ik die kans niet gekregen met hem.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:39

Ik vind de lange manen ook erg mooi.
Maar de moeder van Olivia had geen bijzonder lange bos, dus verwacht bij Olivia ook niet te veel.
Ze heeft wel een hele volle staart. :j

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:38

Als ik ooit een 2e haf neem. Wil ik een wat sportievere maar wel een echte haf! En cool in de kop.

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:51

Ik heb net besloten om morgen toch maar af te zeggen. Vanochtend even naar een werkbespreking geweest (had verder zowieso vrij vandaag) maar ben kapot van alleen dat anderhalf uurtje :( Dan heeft rijden morgen ook nog weinig zin, kan er beter iemand anders in mijn plaats. Wel goed dat je het zegt van de 17e Marinda, kan ik die misschien nog extra opgeven! (Check ik wel ff de jury :+ ) Heb alleen Oudega de 9e voor nu nog staan. Ik heb me afgelopen week ook nog ingehouden om te mailen of de uitslagen van de laatste keer Burgum nog komen hihi!

Marinda jij moet zondag tegelijk met Anna en Larissa rijden bedenk ik mij net! Zij start ook M1. Je herkent haar wel, Larissa is aardig donker, en lange manen (in hengstenvlechten) Ik herken wel dat wat slappe achter bij de Midas-Hanja's, Larissa moet ook nog wat meer kracht ontwikkelen.
Verdrietig dat je nooit de kans hebt gehad eruit te halen wat erin zat bij je oude paardjes. Lijkt mij heel moeilijk/frustrerend om te accepteren dat die optie je ontnomen is..

Wie ging hier ook alweer ook naar de wedstrijden in Duitsland? Ik kom net een aankondiging tegen voor de wedstrijd 3daagse eind Juli in Steinhagen, en zag dat dat maar een 3, 5 uur rijden is vanaf hier. Dat rijden wij ook naar Limburg zeg maar :D Was wel benieuwd of dat nu heel erg anders rijden is dan hier, en of dat eventueel ook nog interessant is qua punten? (En zou dat wat een leuk concours zijn?) Die bij de Kiefferhof lijkt mij ook leuk, en volgens mij was er nog zo eentje waar wel mensen van hier heen gingen.

Daar even op doordenkend, het Haflinger EK, iemand ook plannen om daar de volgende keer heen? Ik heb hem wel op mijn bucketlist in elk geval, maar moet natuurlijk ook lukken met een paard gezond en genoeg op niveau enzo.. :D (en veulenloos op het juiste moment :+ )

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:55

EK staat hier zeker op mn verlanglijstje! Tis alleen zooooo duur heb ik gehoord.

Wij starten ook zondag :j

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:20

Ja inderdaad, duur om de paarden gekeurd en wel er te krijgen, inschrijfgeld, reis (t is ook maar net waar het word georganiseerd natuurlijk.. ) En dan zelf nog een hotel oid.. (hm maar vast een spaarpotje ergens klaarzetten.. :+ ) Alleen kijken is ook leuk natuurlijk! maar meedoen lijkt mij ook heel gaaf. Japke heeft er zo'n mooi verslag van, van de laatste keer..

Ergens diep uit de archieven en niet zo heel duidelijk, maar: Macho vd Bosrand :D
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:35

Grappig, die foto's van de hengsten <3

Ek staat toch ook wel op mijn verlanglijst, maar Nash heeft te veel vreemd bloed en mag dus niet meedoen :(

Ik ga in 2017 eindelijk weer starten, ik kijk er nu al naar uit <3

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:42

Haha EK moet maar in nl gehouden worden.. Duitsland of Belgie is ook nog prima te doen maar Spanje en Italie is toch wel een eindje rijden :)F :=

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:17

Winstons manen zijn niet heel overdreven lang, maar ze zijn lekker aan het groeien...
dus misschien ooit nog eens....

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:24

Grappig, Midas is weer een zoon van de vader van Flicka haar moeder, als ik het goed heb :+ Of is dat dan weer een andere?

Afbeelding

Ik zou ook nog heel graag eens op een groot evenement willen rijden ooit :D

Wij starten morgen weer, en weer bitloos deze keer, ben benieuwd hoe het gaat :=

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:30

Als jij de jury nou ff checkt dan schrijf ik me ook nog ff in Afke :')
Ik zag het op de startlijst idd! Leuk!
Amino is ook niet de sterkste in de achterhand hoor en zeker in de galop kom ik dat tegen...

Ja het is erg jammer idd,ik heb maar 3 maanden van Manic mogen genieten,hij voelde zich eigenlijk
net een beetje thuis bij ons,blijft pijn doen hoor...
Silby heb ik 9 jaar mogen rijden maar dat was geen wedstrijd paard,ze liep als een tierelier maar die proefjes had ze echt de schurft aan.
Dat we op ermelo bij de beste 10 reden vond ik wel heel erg gaaf en was daar ook zo ontzettend trots op met mijn gebakje :))

verder geen ambitie om naar het EK gewoon omdat het te duur en te ver is...
Vind het wel leuk dat Ermelo volgend jaar er weer is,leuke uitdaging voor mij en Fey
Met Amino ben ik een beetje genezen om zulke grote evenementen op te zoeken :=

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:56

Master Imladris is inderdaad de vader van Midas, de Midas die bij Klaas de Haan in Jouswier staat/stond. ;) Wij hebben onze eerst haflinger Hofnar bij Klaas weg. :D

Midas-Hanja is van Midas-Clarina, een duitse hengstenlijn ;)

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:08

Wat is het wereldje toch weer klein :Y)

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:37

Jammer Maessie dat je afgezegd hebt, maar begrijpelijk, en ach d'r komt wel weer een andere keer, toch? *D

Wij starten ook zondag, waar gaan jullie heen?

Gister les gehad, ze liep eigenlijk best heel fijn.. Moet nog wel echt met zweet op m'n rug een Z proef rijden, de verzameling is echt nog een dingetje, en ik heb heel snel de neiging haar weer uit elkaar te laten lopen.. Ach , komt vanzelf, ze moet ook de tijd krijgen om sterker te worden...

Ben benieuwd wat de tandarts maandag vind, ze is in mei nog geweest dus het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn... We zullen zien :Y)

Voor je het weet is het januari Gail! Tijd gaat zo snel :') Welke klasse ga je dan weer starten?

EK, tsja, ik heb geen "echte" haflinger :=
Lijkt me wel super vet om eens op het Friese kampioenschap oid te rijden, maar dat gaat hem dit indoor seizoen niet worden, misschien het outdoor seizoen..

Voor iedereen die start dit weekend, succes!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:50

maessie schreef:
Ergens diep uit de archieven en niet zo heel duidelijk, maar: Macho vd Bosrand :D
[ [url=m/hgajpe.png]Afbeelding[/url] ]


He verdorie, kan ik nog zijn manen niet zien. :))
Hij is niet zo heel groot of wel?
Wel een mooie donkere kleur.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:00

Mooie haflingers allemaal zeg wauw!

Wie weet kunnen mijn boys ook zo mooi onder het zadel maar denk wel echt dat ze als span gaan.

Afbeelding
Afbeelding


Andy en Arlo
Paps is Alano star

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:51

Ik ging stan vandaag rustig longeren. (Gewoon los zonder halster E.d) in longeerbak. Beetje stap en draf. Maar na 1,5 week niks doen. Had stan nog steeds van nou moet dit?? Vind me vakantie wel leuk zo hahaha


T is ook echt een droge die haf van mij. Al doet hij een jaar niks is t opstappen en weg rijden