Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:36

Silby, wat een heerlijke groep haffies zo zeg :D

Gefeliciteerd iedereen met de goede wedstrijdresultaten!

Hier ben ik even vooral druk met stalmanagement. Floor had al een week diarree en na mestonderzoek blijk dat er teveel zand in zit. Dit komt waarschijnlijk omdat ze op een hele kale wei staan en ze dus teveel loopt te scharrelen daar. De grote weide is net bemest dus daar kunnen ze nog niet op.

Nu moet ze een kuurtje zand-weg, maar dit eet ze gewoon níet. Vanmiddag eens slobber halen en het daarmee mengen, fingers crossed! Daarnaast gaan we maar hooi voeren in hooinetten, zodat ze er langer over doen en hopelijk minder zand eten. Staleigenaar doet helaas wat moeilijk (hooinetten vullen kost veel moeite), dus het is even puzzelen..

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:44

vervelend altijd dat zand :\
Ik doe altijd preventief geel lijnzaad voeren tegen het zand,misschien is dat nog een tip.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:15

Zijn er nog die zondag naar zuid beijerland gaan?
haflinger wedstrijd

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:18

Nee ik niet,ik heb zondag regulier wedstrijd in Hippolytushoef :)

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:23

Hoeveel paarden staan er bij jullie Laurahh?
Wij doen het namelijk op stal ook niet, dus als ze hooinetten willen moeten ze het zelf doen, maar bij ons staan er 65 paarden, als je het dan voor 1 iemand doet en een ander wil het ook moet je het daar eigenlijk ook voor doen. (mits er natuurlijk een reden is) en dan kost het vullen best veel tijd naast alle andere werkzaamheden die er zijn. Ze mogen ze bij ons wel klaar zetten, dat wij ze ophangen bijvoorbeeld?

Hier komende weken weer even in training, 1e wedstrijd staat nu weer gepland op 15 mei!

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:25

Wij hebben twee Haflingers en ze staan bij mijn oom thuis.
Officieel gezien zijn ze ook van hem, maar ik doe al 7 jaar de verzorging en mag ze als mijn eigen beschouwen.

Hij voert 's ochtends en 's avonds. Wij voeren 's middags, mesten uit, rijden de paarden en regelen alles rondom hoefsmid, dierenarts, etc.

Snap dat het op een stal met 65 paarden een ander verhaal is :D

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:47

aha! Ja nee dat is wel iets heel anders inderdaad! HIHI

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:50

Miiess18, welke stal is dat ? Is in de buurt zie ik.

Hier weer een trotse bijrijder, het is echt niet normaal, eigenaresse reed
gisteren weer monsterscore. 4 winstpunten rijker, ze heeft er nu 8 uit 4 proeven :wow:. Nog 2, kan ze over naar het M1.

maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:55

@bloembloem: dat zijn nog eens punten zeg!

@Laura: kunnen jullie middags niet een net klaarleggen voor avonds? Deed ik ook altijd, kon mn pa ze avonds zo over de boxwand gooien ;) (idd kon, hondlief vond de netten fijn om te kluiven, nu doet mn pa het voeren zo weer, kostte hem teveel aan telkens nieuwe netten :+ bij ons was t puur voor t gemak ;) )

Ziet er gezellig uit zon bosrondje! Hebben wij ook al veel te lang niet meer gedaan, en door de polders is toch anders :j
Maar weer eens even de dames bij elkaar trommelen :D

Beterschap met Ella.. vervelend dat dr oude blessure weer opspeelt..

@Mies: ik herken die wedstrijdzenuwen wel, heb ik ook altijd last van. Bij mij is het over zodra ik op het paard zit :+ moet altijd rekken, want zit er meestal te vroeg op..

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:57

@Bloembloem, super goed!

@Maessie, ik heb nu inderdaad 3 hooinetten besteld. Dan kan ik er twee vullen voor de avond en ochtend. Alhoewel ik deze week elke ochtend even langs rijd, om Floor die zand-weg te geven, dat moet 2x per dag. Pfoe, nog vroeger opstaan :')

Leuk, zo'n hond die de netten sloopt! Haha

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:25

Wij hebben geen netten op stal, en ik durf ook niet met zekerheid te zeggen hoeveel keer per dag ze hooi krijgen :)

Gisteravond wilde ik het gele monster lekker wat loswerken, hij had hard zat gewerkt op de wedstrijd zondag, maar als ik er dan op zit en hij zo fijn gaat, dan zet ik hem stiekem toch weer harder aan het werk dan ik zou willen :D Hij is zo leuk.

Knotten jullie de manen van jullie knapperds eigenlijk wel eens, zo ja, hoe lang zijn de manen van die van jullie?

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:42

BloemBloem schreef:
Wij hebben geen netten op stal, en ik durf ook niet met zekerheid te zeggen hoeveel keer per dag ze hooi krijgen :)

Gisteravond wilde ik het gele monster lekker wat loswerken, hij had hard zat gewerkt op de wedstrijd zondag, maar als ik er dan op zit en hij zo fijn gaat, dan zet ik hem stiekem toch weer harder aan het werk dan ik zou willen :D Hij is zo leuk.

Knotten jullie de manen van jullie knapperds eigenlijk wel eens, zo ja, hoe lang zijn de manen van die van jullie?


Jaa ik doe sally altijd knotten! Haar manen zijn best lang tot borst hoogte en dik! Ik maak 5 dikke knotten met naald en draad.
Afbeelding

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:14

Ik doe een dubbele hengstenvlecht, dat blijft het netst zitten. Knotten doe ik niet, dan krijg ik net tennisballen als knotten.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:16

Mooi Anniietjuh, ga het ook eens proberen :j

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:38

Wauw wat een mooie knotten! <3

Ik heb ook altijd een hengstenvlecht, heel strak met heel veel haarlak :') anders blijft het niet zitten ahaha :Y)

Afbeelding
Hele oude foto

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:27


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:36

ik zat van de week een filmpje te kijken over knotten/roosjes bij een paard met lange manen. Ik ga dit ook proberen bij stanley.

Hebben jullie bijrijders?? en betalen jullie ervoor?? ik vind het soms zo dubbel, ik heb er 1, maar ga denk ik opzoek naar een andere bijrijder. Ben opzich tevreden. Maar sommige dingen zijn helaas minder. Dinsdags kan zei niet meer. Nu doet ze hem zondag, maar ze is niet flexibel met binnen zet beurt.

Ik moet 2x per week paarden binnen halen en land uitmesten. we hebben een rooster van 5 weken. En dan vul je in welke dagen je kan, MAar nu was ik wat aan de late kant. Dus moest ik de lege plekken opvullen. Is opzich geen ramp. Maar nu heb ik a.s weekend heel het weekend, vrijdag,zaterdag en zondag.

Nu had ik gevraagd of zei het zondag wou doen. Omdat ze hem zondag rijdt. Maar helaas kon het niet op dat tijdstip ivm geen auto hebben.

Dit is maar een voorbeeld, maar zo kon ze wel eens eerder niet. dus eigenlijk ben ik opzoek naar iemand die wel afventoe mijn beurt over wilt nemen.

Ook kwa lessen, sinds ik op deze stal staat heeft ze nog niet 1x gelest. Mijn instrucice vind ze te duur. Kost 35 euro voor 3kwartier. En ze hoeft van mij maar 1x in de 2a3 weken te lessen.

Maar goed dus ik had nog gevraagd aan me oude instrucice (die op mijn vorige stal ook aan haar les gaf) of zei bereid was om naar de nieuwe stal te komen. Daar is ze bereid voor. Ik dit aan mijn verzorger verteld.

Maar tot heden heeft ze er nog geen kontact mee opgenomen.

Conclusie: ze rijdt nu gratis 1x in de week mijn paard. tja... dat is niet helemaal de bedoeling.

Dus ik ga of opzoek naar een nieuwe die wel wat flexibler is. of ze gaat maar betalen ipv lessen. Dan lever het mij ook nog iets op..

Ik heb eigenlijk zoiets van, ik wordt geholpen want dan hoef ik die dag niet naar mijn haflinger. (nu aankomde zondag wel om de paarden binnen te halen) en enige eis is dat je les op je eigen kosten. maar daar houdt ze zich ook niet aan.

Verder is het een topmeid hoor! ze zorgt goed voor hem.

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:49

De haflingers die ik rijd zijn niet van mij zelf. Het zijn mijn verzorg hafjes. Als zeggen zo wel ik, als de eigenaar dat het mijn eigen paarden zijn.

Ik heb 2 keer per week ohz dressuur les a 20 euro per les, en vanaf donderdag 1 keer in de 2 weken men les a 30 euro. Ook ben ik lid van een rijvereniging voor de wedstrijden.
Daarbij hebben wij zelf een trailer aangeschaft en ook zelf zadel hoofdstellen dekens etc aangeschaft.
ik ben zeker 6 dagen per week op stal te vinden.

Ik snap heel goed wat je bedoelt, voor een aantal jaar terug, zijn wij de eigenaar en ik opzoek gegaan naar een verzorger voor er bij, omdat ik niet genoeg tijd heb/had om alle paarden dagelijks te trainen.
maar dat valt heel erg tegen, bij ons hoef je niet te betalen, maar wij verwachten wel dat je zeker 1 keer in de 2 weken dressuur les neemt, van wie maakt niet uit als het maar wel iemand is die op niveau rijd, en ook echt goed les kan geven. Ook verwachten wij dat je de stallen uit mest als deze nog niet gedaan zijn ( 3 stallen )
Verder is er alles mogelijk wedstrijden, bosritten, clublessen, bij goed vertrouwen mag paard zelfs mee op vakantie.

Maar jemig om een goed iemand te vinden, die gemotiveerd is en zich ook echt aan de gemaakte afspraken houd das erg moeilijk!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:01

Ik lease Sacha dus, en betaal dan ook een redelijke bedrag per maand om er álles mee te mogen. Niemand anders komt erop, ik les, ga wedstrijden rijden en mag hem ook overal mee naartoe nemen. Ik hoef dan alleen de stallen niet te doen ghehe. Ik help wel eens hoor, maar inprincipe hoeft dit niet. Dus ik heb het wel mooi voor elkaar zo. Verder is ook wel alles voor mijn eigen kosten, zoals lessen en wedstrijden.

Ik heb vandaag geprobeerd Sacha´s manen in een hengstenvlecht te maken. jeetje wat een ramp, ik kan dat dus echt niet. Ik heb al wel genoeg tutorials bekeken maar nee, niet voor mij weggelegd. Ik ga nu is een tutorial kijken over vlechten met naald en draad. Ben benieuwd haha.

Ook heb ik voor volgende maand een afspraak met de zadelmaker staan. Ik wil graag een goed passende dressuurzadel, maarja mijn budget is niet denderend dus ik ben benieuwd.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:07

Mnon1994 schreef:
De haflingers die ik rijd zijn niet van mij zelf. Het zijn mijn verzorg hafjes. Als zeggen zo wel ik, als de eigenaar dat het mijn eigen paarden zijn.

Ik heb 2 keer per week ohz dressuur les a 20 euro per les, en vanaf donderdag 1 keer in de 2 weken men les a 30 euro. Ook ben ik lid van een rijvereniging voor de wedstrijden.
Daarbij hebben wij zelf een trailer aangeschaft en ook zelf zadel hoofdstellen dekens etc aangeschaft.
ik ben zeker 6 dagen per week op stal te vinden.

Ik snap heel goed wat je bedoelt, voor een aantal jaar terug, zijn wij de eigenaar en ik opzoek gegaan naar een verzorger voor er bij, omdat ik niet genoeg tijd heb/had om alle paarden dagelijks te trainen.
maar dat valt heel erg tegen, bij ons hoef je niet te betalen, maar wij verwachten wel dat je zeker 1 keer in de 2 weken dressuur les neemt, van wie maakt niet uit als het maar wel iemand is die op niveau rijd, en ook echt goed les kan geven. Ook verwachten wij dat je de stallen uit mest als deze nog niet gedaan zijn ( 3 stallen )
Verder is er alles mogelijk wedstrijden, bosritten, clublessen, bij goed vertrouwen mag paard zelfs mee op vakantie.

Maar jemig om een goed iemand te vinden, die gemotiveerd is en zich ook echt aan de gemaakte afspraken houd das erg moeilijk!



ja ik snap dat echt niet. Als ik naar mezelf kijk, toen ik nog geen eigen paard had. Dan zou ik heeel blij zijn dat ik zo kans kreeg. Vooral nu tegenwoordig heel normaal is dat je als bijrijder betaald. Helaas heb ik in die tijd geen kans gekregen, en uitendeijk mocht ik een eigen paard van me pa (was toen 17)

En bij jou, dat alles mogelijk is zelf wedstrijden,bosritten enz dan had ik het wel geweten als ik geen eigen paard had.

mijn vorige stal werdt alles gedaan maar daar betaalde ik ook 300 euro voor, toen had ze gewoon geluk
nu ben ik verhuisd naar een goedkopere stal, en de stal doet ze dan wel. maar een keer paarden binnen zetten en paddock/land uitmesten wordt dan lastig.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:37

Nu heb ik een haflinger van mezelf maar toen ik even paardloos was heb ik er ook 1 verzorgd maar heb daar nooit voor betaald
zou ik ook nooit doen dan moet ik betalen om een pony temogen verzorgen en uittemesten
ik deed dat op vastedagen,als het die dag dan regende of ik had geen tijd of zin om terijden zou ik daar voor moeten betalen.Beetje gek
wat ik wel deed was een zak voeren kopen oid.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:42

Ik heb nu ook echt heel luxe, alles wordt op stal gedaan, dus
als ik aan kom is het poetsen en rijden :)

Hij is niet van mij, ben de bijrijdster voor wel 1 x in de week, maar
voor mij als werkende mama is dat top, soms appt de eigenaar mij
wel eens dat ze zelf kan op "mijn" dag en dat is prima natuurlijk, maar dan ben ik toch wel wat down, hihi, hij is echt zo leuk :j :#!

maessie

Berichten: 5756
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:43

Een goeie verzorgster is inderdaad slecht te vinden, ik had vroeger een hele goeie, die mocht echt alles met t paard. Maar helaas studie ed.. daarna wel wat meiden gehad, maar niemand die met alle paarden los vertrouwd was, nou ja op 1 na die haar verzorgpony heeft overgekocht, dus dat was mn eigen schuld dat die wegging :+ staat nu een stal verderop :D

@Loei: de tip voor een hengstevlecht: heel vaak doen, en geen antiklit! (En ik doe een draad meevlechten bij mn merrie ivm het steile gladde haar, maar dat alleen op wedstrijd) doe de laatste tijd vooral een halve hengstevlecht, pure luiheid van mij :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:14

jessie84 schreef:
Nu heb ik een haflinger van mezelf maar toen ik even paardloos was heb ik er ook 1 verzorgd maar heb daar nooit voor betaald
zou ik ook nooit doen dan moet ik betalen om een pony temogen verzorgen en uittemesten
ik deed dat op vastedagen,als het die dag dan regende of ik had geen tijd of zin om terijden zou ik daar voor moeten betalen.Beetje gek
wat ik wel deed was een zak voeren kopen oid.


Deel mee eens deel niet.

Als je op een manege wilt rijden dan moet je ook betalen.

Ik zelf vraag er ook niks voor alleen eigen les betalen. En voor mij is het ik ben geholpen omdat ik dan niet naar m'n paard hoef, en zei daar in tegen is geholpen dat ze kan rijden. Maar dan verwacht ik wel een beetje iets terug.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:37

Ik heb een gouden verzorgster.
Ze rijdt hem al 8 jaar en ben zo blij met haar

Normaal 1x pw en nu 2x pw de woe en vrij.
Als ze niet kan prima doe ik hem zelf of hij is vrij.

Ze lest normaal ook. Nu even niet door omstandigheden maar het is fijn dat ze op mijn niveau lest

Ze betaald niets ik ben blij dat hij aandacht krijgt en zij vind hem leuk.
Prima toch.