Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JN82

Berichten: 204
Geregistreerd: 13-07-10

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:38

@smartie: wedstrijden rijden is leuk voor "erbij". Het leven hangt er gelukkig niet van af! Al ga je er achterste voren opzitten ....

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:47

JN82 schreef:
@kiddokids: vliegende wissels kun je paarden het beste al op jonge leeftijd aanleren, nog voor de contragalop. Anders leer je het ze in feite af om om te mogen springen. Ben je met de contragalop bezig "straf" je paard dan ook niet af als hij omspringt maar prijs hem juist de hemel in! Ga niet te veel zelf "klooien" met de vliegende wissels. Zoek een ervaren instructeur die je hiermee kan helpen. Laat die persoon eventueel zelf in het zadel plaatsnemen. Nadeel van de wissel aanleren met behulp van een balk is dat ze de wissel dan vaak in 2'en springen. Eerst springen ze dan meestal voor om en later pas achter. Dit is erg lastig af te leren. Je bent vaak geneigd om veel halsbuiging te nemen, probeer je paard juist zo recht mogelijk in de hals te houden, anders blokkeer je hem juist.

@Rianne: de Seychellen zien er ook prachtig uit!



Klopt van die balk net ook gevonden op horses
Er heeft laatst een vrij hoge rijinstructeur op gezetten rijd op hoog niveau goeie meerde paarden
Wat hij deed is in contragalop aanspringen en in de hoek zijn eigen gewicht overdreven omgooien en de hulp geven toen lukte het hem wel

Wat ik al zei hij springt nooit over vanuit contra ook niet tijdens een slangenvolte dus afstraffen niet nodig
Hij is nu 7 jaar

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:00

JN82 schreef:
@smartie: wedstrijden rijden is leuk voor "erbij". Het leven hangt er gelukkig niet van af! Al ga je er achterste voren opzitten ....


Daar heb je ook gelijk in :) Hoop dat ik en Roza er gewoon van kunnen genieten :)

JN82

Berichten: 204
Geregistreerd: 13-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:02

92smartie92 schreef:
JN82 schreef:
@smartie: wedstrijden rijden is leuk voor "erbij". Het leven hangt er gelukkig niet van af! Al ga je er achterste voren opzitten ....


Daar heb je ook gelijk in :)


En raak vooral niet in de stress als 1 onderdeeltje mislukt! Een proef heeft 30 of 34 onderdelen, mogen er best een paar mislukken!

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:08

[/quote]En raak vooral niet in de stress als 1 onderdeeltje mislukt! Een proef heeft 30 of 34 onderdelen, mogen er best een paar mislukken![/quote]

Daar heb ik nogal een handje van :+ Bedankt voor je reactie :D

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:31

Wedstrijden zijn leuk. .. vooral met en grote glimlach op je pony zitten. ..
Je doet het toch voor je plezier.
(Of voor de poedelprijs) _O-

JN82

Berichten: 204
Geregistreerd: 13-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:44

Mando schreef:
Wedstrijden zijn leuk. .. vooral met en grote glimlach op je pony zitten. ..
Je doet het toch voor je plezier.
(Of voor de poedelprijs) _O-


Voor de ultieme poedelprijs moet je toch echt bij de Friesland Cup zijn! :)F

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:48

JN82 schreef:
Mando schreef:
Wedstrijden zijn leuk. .. vooral met en grote glimlach op je pony zitten. ..
Je doet het toch voor je plezier.
(Of voor de poedelprijs) _O-


Voor de ultieme poedelprijs moet je toch echt bij de Friesland Cup zijn! :)F


De letterlijke poedelprijs :P

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:56

Of voor de aanmoedigingsprijs! :D

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:58

Whahaha ja die zat ook in het assortiment. _O-

wouke
Berichten: 408
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:30

Jammer dat het zo ver voor ons is, maar had graag een keer meegedaan voor het assortiment prijzen.

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:16

Dan maak je er een leuk weekendje weg van. Paard mee. Hotelletje erbij. Voor één keertje kan dat vast wel toch O:)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:59

Zo even alles bijgelezen vanaf pagina 124.

Pagina 124.
JN82&mariekeoo: ik had dat filmpje van die 5 jarige haflinger ook gezien. Ik zelf vind hem ook nog lang niet toe voor M2 oefeningen. Ook vind ik dat hij erg slecht op zijn hoeven staat.
FjordHorse:Wat een schatje van een haflinger heb jij zeg.

xLeoniee balen van je punten, maar kop op je zit er tegen aan :D


Pagina 125.
kiddokids: gefeliciteerd met je winstpunt


Silby: Ik hoor inderdaard vaker dat ST-lijners niet de makkelijkste zijn. dan heb ik denk ik een uitzondering. Alowel stanley was toen hij nog jong was ook niet de makkelijkste.
En ik las nog op pagina 124 dat jij ook bijna tegen de wintspunten aan zat. Super zeg zo voor de eerste keer L2! Dat gaat vast goed komen.

Algemene reactie: over dat op sommige reageren is soms erg lastig om iedereen persoonlijk te reageren. Ik zelf lees vaak wel bij. En reageer soms wel en soms niet.

Re_iann: leuk weekendje weg :D

Algemene reactie: over de proeven ben ik ook erg benieuwd ze schijnen nu ook maar 4 minuten duren. Hopelijk houdt mijn haflinger dat beter vol. Maarja een rit van 2/3 uur doet hij onderhand met zn hoeven in zn neus..

pagina 126.

Kiddokids: geen ervaring met vliegende wissels.
algemene reactie: voor diegene die zenuwachtig zijn. heb ik niet echt een tip voor. ikzelf ben meestal ervoor zenuwachtig. MAar daarna stap ik op mijn relaxte ST-lijner en dan is alles weer goed, weg spanningen. Alleen met de proef zelf rij ik hem onbewust op de rem..

92smartie92: Jij en roza kunnen er vast wel van genieten. Miss keer een haflingerwedstrijd? is net de sfeer even anders.


Zo dat was mijn bijlees bericht haha

Hier met stanley gaat alles goed, wij zijn nu vooral bezig met centred riding. Mijn instrucice heeft een half zusje van de mijne, En ze blijft zich verbasen hoeveel die 2 op elkaar lijken, zowel uiterleijk als karakter. Kortom voor mij ideaal waarbij ze me super kan helpen. Ik ga nu 1x in de week les van haar nemen.
En zodra we weer in de stijgende lijn zitten 1x in de 2 weken. Wel heb ik voor 20 februari een wedstrijd staan. En hoop ik 13 maart ook te kunnen starten.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:08


janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:14

https://youtu.be/LUWtdDzyIZU

Haha de galop ismoeilijk voor de haflinger. Hij komt dan wat op de voorhand. Dan doe je eerst even wat piaf, gewicht op achter en dan spring je in galop aan. Wordt je galop beter van.
Mooi, ik ga Janouk deze uitleg geven. Het lijkt me machtig mooi als je zo fijn piaf passage kan rijden, zonder veel druk. Op commando.

(Op eigen initiatief loopt Janouk soms in passage, maar dat is niet van mij. Krijg ik haar dan ook niet uitgereden haha)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:32

janouk schreef:
https://youtu.be/LUWtdDzyIZU

Haha de galop ismoeilijk voor de haflinger. Hij komt dan wat op de voorhand. Dan doe je eerst even wat piaf, gewicht op achter en dan spring je in galop aan. Wordt je galop beter van.
Mooi, ik ga Janouk deze uitleg geven. Het lijkt me machtig mooi als je zo fijn piaf passage kan rijden, zonder veel druk. Op commando.

(Op eigen initiatief loopt Janouk soms in passage, maar dat is niet van mij. Krijg ik haar dan ook niet uitgereden haha)


Ja leuk filmpje had ik al gezien
Kanje Janouk het fimpje niet laten zien ff zeggen goed opletten hihi
Dat ken ik op eigen initiatief ik kan het ook en ook heeft hij het gedaan aan de lange lijnen maar verder niks mee gedaan denk komt later nog wel heb alleen Zo iets van o het zit erin

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:33

Goed bezig plutolover hihi grappig dat ze op mekaar kijken dan in heel veel dingen
Ik baal Soms dat ik niks over king kan vinden ergens
Ze stamijn staat wel in zijn boekje

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:26

Bah.. Die van mij misschien astma opgelopen.. Als dit het geval is zou ze enkel nog kunnen stappen. Ze is nog maar 6.. Ik moet nog 8 dagen medicatie geven, en als het niet beter is, tja.. Jammer.. Dat zie ik dan wel weer.

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:46

Hoest ze?
Acuut of al lang?

Ik ben nu doos ziek was gelijk begonnen met Respi Comp van phytonics en gelijk spliterwten over het voer gaan geven dat is tegen het hoesten en lost slijm op.

Mando voelt zich wat beter.
Hij is in iedergeval weer op zoek naar wat te eten
Ach je bent een haflinger of niet.

Afbeelding

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:10

Ze hoest nu al een maand en 2 weken. Na een weekje was het nog niet over en toen de DA gebelt. Inmiddels 3 soorten medicijnen verder en boekt nog steeds niet bijzonder veel vooruitgang.
Fijn dat het beter gaat met mando!

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:48

Ah dat is best wel een tijd dan.
Anders weet ik het ook niet ik ben altijd wel heel alert op dat soort dingen ook omdat mando cornage heeft.

xxxmh

Berichten: 3498
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:49

Mijn verzorghaflinger hoest ook nog steeds. Al twee weken. Hadden haar een weekje vrij gegeven en de eigenaar heeft er weer op gereden maar meteen weer hoesten. Da vandaag geweest en nu een antibiotica kuur van vier dagen. Hopen dat het erna beter gaat!

FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:25

Kan dat hoesten niet van een allergie zijn? Ik heb een paardje dat ook soms hoest van hooi en na inspanning, maar dat komt dus door beginnende astma en stof + berken allergie.. Al is het wel heel stabiel bij hem.
Hij begon er van zijn 3 jaar feller last van te hebben. (geen haflinger)
Bij hem doet het wonderen om erop te letten dat het hooi van goede kwaliteit is en stofvrij, en dus ok uiteraard niet werken wanneer de berkenpollen in de lucht hangen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:28

of hooi nat maken kan ook wel eens helpen
gelukkig hoest ik alleen en niet me paardje
balen zeg jeetje
eline schrik toch van jou plaatsting als het astma is kan je dan nooit meer wat doen

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:11

Mando schreef:
Hoest ze?
Acuut of al lang?

Ik ben nu doos ziek was gelijk begonnen met Respi Comp van phytonics en gelijk spliterwten over het voer gaan geven dat is tegen het hoesten en lost slijm op.

Mando voelt zich wat beter.
Hij is in iedergeval weer op zoek naar wat te eten
Ach je bent een haflinger of niet.

[ [url=m/aZYcES.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha wat een schooier! Leuke foto :D

Eline; wow.. best heftig.. Ik hoop echt voor je dat de behandeling aan slaat..