Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17900
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:01

Gefeliciteerd. Mooie Foto.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:20

Gefeliciteerd met de punten weer meiden! +:)+

Ik heb twee erg fijne lessen gereden vandaag met beide poownies :D
Dis een foto van vorige week...
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13430
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:36

xLeoniee schreef:
Peelie schreef:



Haflingerstal Steenbergen hebben heel veel leuke Haflingers staan die het ook goed doen in de sport. Mocht je willen kan ik je in contact brengen met ze.


We hebben net beleerde hafjes staan maar niet beleerd voor de koets helaas..

Als je het aan miep vraagt kunnen ze het paard prima beleren. Maargoed, dat noet Corrine willen. ;)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:41

Citaat:
Als je het aan miep vraagt kunnen ze het paard prima beleren. Maargoed, dat noet Corrine willen. ;)


Dat klopt maar dan moet er rekening mee gehouden worden dat ze niet superveel ervaring hebben voor de koets..

janouk
Blogger

Berichten: 17900
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:45

Bedankt voor het idee.
Maar inderdaad we zijn op zoek naar een 5 of 6 jarige, die de basis mensport goed beheerst, al goed gehard is in pezen en banden op het harde.
zodat we meteen kunnen beginnen met de opleiding in de dressuur/vaardigheid enkelspan en tweespan.
Bij een 3 of 4 jarige moet nog heel veel basis werk gedaan worden om het paard lichamelijk te trainen voor het werk. Ook leuk werk, maar dat is niet waar we naar op zoek zijn.

(Het beleren is het probleem niet, dat kunnen we hier thuis ook.)

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:20

Mooie punten Kiddokids! En voor Tamara ook, wauw!

Wij hebben vanmorgen weer geoefend voor de Farm en Country Fair volgende week.
https://www.youtube.com/watch?v=RTzvvALM_3E

Cato heeft een lekker veelzijdig weekje achter de rug: zaterdag dressuur, bestgaand en cross-les in Vorden, maandag cross-les in Renswoude, woensdag voor de koets een collega opgehaald die met pensioen gaat, donderdag dressuurles, vrijdag springles en vandaag pas de deux. Heerlijk zo'n paard dat alles aanpakt <3 <3

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:11

Goedemorgen meiden, gefeliciteerd met de mooie resultaten!!

Ziet er goed uit Silby!

Wat een heerlijk dier is Cato, fijn he?! Dat ze zo alles zo lekker aanpakken, ben daar ook altijd zo blij om bij mijn blondje :)

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:43

Wat een mooie resultaten en foto's! :)
Knap blondje heb je xLeonie!

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 09:56

Goedemorgen,

Hoe gaat het hier ?

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:19

ik heb goed nieuws

DA geweest alles goed door staan buigproeven
Toch even foto gemaakt voor mij geruststelling
Er kwam uit sesambeentjes 2/3 lichte sesamoidose
Zou ook gewoon door de keuring hier mee komen
Maar in lichte vorm te zien dus
Aangeboren afwijking of erfelijk geen idee
Maar hij heeft er geen last van gewoon door rijden bij klachten gaan we verder oplossing zoeken
wat we alleen even gaan doen extra beslag puur om de pezen te verlichten

Eventueel optie later shockwave therapie of tildren

janouk
Blogger

Berichten: 17900
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:07

Dat is wel de plek waar hij laatst een zwelling op de kogel had, toch? Of ben ik in de war? Is er een echo gemaakt van de tussenpees?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:42

Long time ago.. Ben gelukkig weer wat in de rust gekomen in mijn hoofd met een nieuwe baan etc. dus kan hier nu weer gezellig meekletsen :D Heb wel meegelezen dus weet ongeveer wat er speelt hier.

Jij nog sterkte in ieder geval janouk!

Fijn dat het meevalt kiddokids :)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:02

janouk schreef:
Dat is wel de plek waar hij laatst een zwelling op de kogel had, toch? Of ben ik in de war? Is er een echo gemaakt van de tussenpees?


ja klopt
binnenkant boven de kogel zit er een bultje die niet pijnlijk is en die je gewoon kan induwen.
niet warm is en hij niet kreupel loopt, lijkt net gal

of de zwelling met de bevindingen van de foto te maken heeft kon hij niet echt zeggen, want frank van leeuwen stond er nogal van de kijken dat dit op de foto eruit kwam had hij dit namelijk niet verwacht
omdat king alle proeven door kwam buigproeven geen probleem volte op harde geen probleem volte zachte ook geen probleem



morgen worden er voor andere ijzers onder om de pezen te verlichten en kijken of de zwelling weg zou gaan..

DA toelichting

Anamnese: gezwollen kogeltjes
Bevindingen: klinisch onderzoek geen bevindingen, buigproeven neg.
rontgen kogels 2
sesambeentjes 2-3 (ietsje sesamoidose)
wellicht dat de oorzaak van zwelling kogel en sesamschede. Nu aangepast beslag (type tussenpees ) bilateraal
wat werk betreft, gewoon doorgaan

janouk
Blogger

Berichten: 17900
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:30

Gevoelsmatig zou ik King een maandje rust geven en lekeer buiten stappen en alleen rechtuit
hij is zo hard gegaan naar het M en nog jong. Misschien is een maandje rust wel goed .
voor hem.
Even tijd geven om lichamelijk ook met pezen en banden bij te groeien. Zeker in de M dressuur wordt veel gevraagd van de pezen in zijgangen. King heeft net als Janouk een brede borst en daarmee brede stand van de benen, andere belasting in zijgangen dan bij kwpn-ers
Maar ik ben misschien wel heel voorzichtig.haflingers zijn bikkels en zijn laat volwassen.
het zou voor mij een reden zijn een maandje rust in te bouwen.
misschien eens over nadenken je hebt toch geen haast. :D om in het z te komen
Laatst bijgewerkt door janouk op 25-06-15 07:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13430
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:34

Corinne, dat zou ik idd ook doen. Ik zou wel rustig 2 of 3x per week rustig Was basiswerk doen een half uurtje per keer of naar buiten, rechtuit stappen op het harde. Maargoed, dat Is mijn mening.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:49

janouk schreef:
Gevoelsmatig zou ik King een maandje rust geven en lekeer buiten stappen en alleen rechtuit
hij is zo hard gegaan naar het M en nog jong. Misschien is een maandje rust wel goed .
voor hem.
Even tijd geven om lichamelijk ook met pezen en banden bij te groeien. Zeker in de M dressuur wordt veel gevraagd van de pezen in zijgangen. King heeft net als Janouk een brede borst en daarmee brede stand van de benen, andere belasting in zijgangen dan bij kwpn-ers
Maar ik ben misschien wel heel voorzichtig.haflingers zijn bikkels en zijn laat volwassen.
het zou voor mij een reden zijn een maandje rust in te bouwen.
misschien eens over nadenken je hebt toch geen haast. :D om in het z te komen


Bikkels zijn het zeker en het was al de bedoeling na de laatste wedstrijd rustig te doen ivm vakantie en nog wat andere redenen hij is idd hard gegaan daar heb je gelijk in.daarom gaan we rustig aan doen. Maar volgens de da is dit niet de oorzaak hij had veel afwisseling en echt aan de bak voor het m was 3/4 keer in de maand hij pakt het alleen zo snel op. er staat ook niks meer gepland ja ringsteken in augustus pas maar zo kan hij rustig aan zijn beslag wennen hij moet wel wat beweging hebben anders slipt hij dicht moet ook wat afvallen en dat is best lastig bij een haf.
En beweging en voeding moet bij hem echt afgestemd worden

Wel zijn wolfskiezen laten trekken en heeft ook paar dagen nodig bitloos ga ik echt niet rijden lol...
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 25-06-15 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Berichten: 17900
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:54

Ja, ze groeien snel dicht. Maar een maandje naar buiten aan los teugeltje. Evev
n geen dressuur in de bak, maar echt trainen op het harden van de pezen. Ringsteken is daar prima voor, lekker rechtuit op het harde.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:08

janouk schreef:
Ja, ze groeien snel dicht. Maar een maandje naar buiten aan los teugeltje. Evev
n geen dressuur in de bak, maar echt trainen op het harden van de pezen. Ringsteken is daar prima voor, lekker rechtuit op het harde.



Gelijk heb je alleen volgende probleem het beslag werkt het beste in de bak of zachte ondergrond

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:31

en je zou een grasmasker kunnen overwegen?

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:42

Veel berms mee pakken ;) en idd even rustig aan, komt vast goed!

@Klasien: hoe gaat het nu met Iris?

Ik heb vanochtend weer voor t eerst op Tirs gezeten. Vorig jaar hadden we haar al zadelmak gemaakt, maar uit tijdgebrek niet verder doorgereden. Vorige week heb ik eindelijk weer een passend zadeltje voor dr kunnen vinden, dus t moest nu eindelijk maar eens weer worden! Kon t bijna niet geloven, maar t was net of had ik er vorige week nog opgezeten, fijn dier! Hoop dat ik gauw een leuk plekje voor dr vind, dat heeft ze wel verdiend!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:11

Heerlijk is dat maessie! Ach, zo heeft ze lekker de tijd gehad :) Hoe oud is ze? En al veel animo voor?

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:51

Ik heb iris een klein stukje laten draven op het gras en op het harde. Ziet er niet goed uit. .. en ik heb haar weer horen hoesten. .. Dus ik ben niet echt vrolijk vandaag. ..

janouk
Blogger

Berichten: 17900
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:19

:(:) Klasien, balen. duim duim duim

FIjn Maessie, zo weer opstappen en rijden.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:39

Ahhh Klasien, wat rot zeg! Knuffel! :(:)

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:38

@Rianne: ze is 5 ;) al wel wat reacties gehad, maar of ze denken dat ze er zo mee weg kunnen rijden, of het schuren houdt ze wat tegen. (Met dekentje prima te handelen) ze is natuurlijk nog heel jeugdig onder het zadel, maar dat heeft gewoon zn tijd even nodig.

@klasien: he bah dat is niet leuk.. het weer en het niet mogen werken helpen je niet mee..