Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:34

mag ik me ook melden?

ik ben 15, nog niet gestart maar dat is wel het plan voor de zomer zowel dressuur als springen maar eerst nog wat van de vetjes van vorige zomer weg werken, want toen was ze erg dik.

dit is Marlou, dit jaar word ze 7
Afbeelding

video van het rijden gisteren.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:23

Welkom elle: leuke haflinger heb je. Veel kilometers maken met je hafje, valt ze vanzelf af.
Gaat helemaal goedkomen.

Vandaag heb ik heerlijk gereden. Vooral travere en schouder voor gereden, we gaan weer in een stijgende lijn dankzij de Centred Riding lessen.

Afbeelding
Afbeelding

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:14

Welkom elle!
Inderdaad gewoon lekker rijden en veel kilometers komt het allemaal wel goed!

Ziet er goed uit Pluto!
Vraag me toch af, wat is er anders aan de Centred Riding lessen?
Heb er wel wat dingen over gelezen maar nog niet zo erg in verdiept eigenlijk!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:59

Miiess18 schreef:
Welkom elle!
Inderdaad gewoon lekker rijden en veel kilometers komt het allemaal wel goed!

Ziet er goed uit Pluto!
Vraag me toch af, wat is er anders aan de Centred Riding lessen?
Heb er wel wat dingen over gelezen maar nog niet zo erg in verdiept eigenlijk!


Miiess18; ik vind het ook heel moeilijk om uit te leggen haha. Het is denk ook meer van proberen. En ik merk dat deze methode super werkt bij Stanley.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:10

Leuk elle!
Starlight nog niet beter.. Maar we zijn vandaag wel bij een leuke nieuwe stalling wezen kijken :) Dus waarschijnlijk over een paar weken verhuizen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:04

Eleine: wat leuk ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden op de stal.


Stanley is vandaag na de tandarts geweest, 1 tand is dood en moet er uit gehaald worden. Maar heeft geen haast. Dus kan even door sparen. (Me hond moet ook nog gesteriliseerd worden dus dat gaat even voor).

Gelukkig is het een tand aan de zijkant, dus krijgt hij geen fietsenrek.

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:36

Elle: wat een leuke haflinger! Welkom!

Plutolover: Haha ik zag het al helemaal voor me, een pony met een fietsenrek.
Maar hij heeft er verder niet erge last van dus?

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:43

Hi allemaal!

Heel lang geleden heb ik geloof ik al een berichtje geplaatst hier. Maar voor degene die ons niet meer kennen, dit is Storm:

Afbeelding

Inmiddels hebben we 9 winstpunten in de B, dat had ik vorig jaar echt niet durven dromen haha. De eerste wedstrijd is Storm de wedstrijdring uitgesprongen haha. Inmiddels begint die te begrijpen wat dressuur is, alhoewel het een Haflinger is en blijft, want twee weken geleden was het weer een grote circusact in de ring haha!

Mijn voornemen is nu om vaker bij te blijven in dit topic, vind het zo leuk om andere haffies te zien haha! :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:03

Wekom opnieuw denise_storm: mooie haflinger heb je. En dat in de wedstrijd ring komt wel goed

Smartie: hij heeft er helemaal geen last van. En de rede dat het verstandig is om hem eruit te halen, is omdat er een gaatje in zit, en dat gaatje komt tot de lever. Als daarin bacteriën in komen, kan er een abces of erger de bacterie in de bloedbaan terecht komen. Dus hij loopt dan een risico op bloedvergiftiging. Ik ga nu dan van het ergste uit haha. Maar hij zei ook van kunnen het ook aankijken. Maar ik zelf heb zoiets van eruit. Ik zal mezelf nooit kunnen vergeven als hij ernstig ziek wordt door een bacterie in zijn bloed, wat door een 'simpele' ingreep voorkomen kan worden.

dus in de toekomst gaat hij er zeker uit.

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:31

Plutolover; Haha, ach je kan beter zekere voor het onzekere nemen toch?? :) Heb pas nog voor mijn haf tandarts laten komen, het zat niet helemaal lekker voor mijn gevoel daar in d'r mond, was toch maar mooi een wolfs tandje wat zat te prikken :+

Denisestorm; knap hoor! Haha ach, lol hoort er ook bij. Wel goed bezig hoor! *\o/*

Annuh

Berichten: 133
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Dicht bij me paardje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:47

WAUW komen echt hele leuke haflingers voorbij :D !! Ik zal snel mijn haf ook voorstellen.

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:36

Welkom terug Denise!
Smartie, dat zeg jij wel pony met een fietsenrek! Maar wij heb zo'n pony staan
Hyrano mist een voortand haha. Heeft er verder geen last van enzo.. maar meneer kan zijn eten niet zo goed binnen houden als hij enthousiast is als hij namelijk niet boven zijn voerbak blijft hangen smeert hij alles over z'n staldeur heen!
Maar probeer die maflinger dat maar eens uit te leggen!

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:34

Mag ik me ook weer opnieuw aanmelden ? :D

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:42

Hierbij wil ik miss sally even voorstellen.
Een merrie van bijna 4 jaar oud. Zij loopt momentheel b+16 dressuur in april gaan we L1 starten.
Ze is 1.46 groot en haar papa is steinbach.
Springen vind ze helemaal het eind en bouwen dit rustig op. Ze loopt ook voor de wagen en dit vind ze ook leuk!
Van het weekend starten we weer een wedstrijd. En 21 februari doen we mee aan de regio kampioenschap zuid Holland. Kort om een super paardje!

maessie

Berichten: 5746
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:37

Gezellig al die nieuwe gezichten en herintreders hihi! :D

Over tanden gesproken, mijn ruin bleek ook wolfstandjes te hebben, maar ik heb ze laten zitten, omdat hij er in 17 jaar geen last van heeft gehad, en hij nu toch weinig meer gereden word. De tandarts was verbaasd dat hij er zelfs met stang en trens niks op deed :+ Bij Velina heb ik er wel 1 laten weghalen. (Ze had maar 1tje gelukkig) die was telkens zo onrustig in dr mond, maar nu nog, is vooral haar spanningsuiting als t wat moeilijker word.
Heb de ostheopaat ook maar weer besteld, vind Velina toch weer wat stijf worden vanuit achter.. die paar weekjes rust en gladheid hebben niet veel goed gedaan ben ik bang..

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:45

Morgen weer een afspraak met de DA. Om te kijken of er nog iets te doen is of het einde verhaal is. Nu hebben we ook nog een blauwe waas over beide ogen gevonden. Ook maar weer naar laten kijken..

maessie

Berichten: 5746
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:50

He bah Eline, hoop dat er toch wat positief nieuws voor je komt morgen! Ik duim voor je ;)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:58

Hè bah Eline: sterkte met je paardje, ik duim voor je!!

De bloedonderzoek van Stanley is binnen. Alle waarders waren goed, op 2 kleine dingen na. De ALT (heeft met spieren te maken) was iets verhoogd maar dat hebben meerdere koudbloeden dus eigenlijk niks geks aan. En z'n witte bloedcellen waren iets aan de lage kant, dat duidt op een wat mindere weerstand.

Dus even een supliment blijven geven om z'n weerstand te verhogen. Dan komt het weer helemaal goed.

Roseanne: welkom terug!!
Aniettjuh: welkom heb je foto van je hafje ?

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:29


Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:31

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Hierbij de goede fotos van sally
Laatst bijgewerkt door Anniietjuh op 10-02-16 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:31

Elle108030: Welkom! Leuke haf met een mooi sprekend hoofd.

Plutolover: Goed bezig! Leuk dat sommige lessen juist heel goed aansluiten op een combinatie.
Mooi dat je duidelijk hebt wat je paardje heeft.

Eline_S_S: Hopelijk het ideale plekje voor jullie, succes met verhuizen.
Heel veel sterkte!

Denise_Storm: Welkom! Gewoon kilometers maken, een wedstrijd kan soms ook een goede training zijn.

_Rosanna en Anniietjuh, beiden welkom, hebben jullie ook een foto van jullie haflinger?

Algemene vraag: starten jullie haflinger/koudbloedwedstrijden of ook reguliere?

Wij hebben zaterdag weer een wedstrijd gepland, heb haar van het weekend even aan moeten pakken want mevrouw wil de laatste tijd gaan bepalen wat er gebeurd.

Even een foto's van de haffies, die niet zonder elkaar kunnen.
Afbeelding

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:36

wil94 schreef:
Elle108030: Welkom! Leuke haf met een mooi sprekend hoofd.

Plutolover: Goed bezig! Leuk dat sommige lessen juist heel goed aansluiten op een combinatie.
Mooi dat je duidelijk hebt wat je paardje heeft.

Eline_S_S: Hopelijk het ideale plekje voor jullie, succes met verhuizen.
Heel veel sterkte!

Denise_Storm: Welkom! Gewoon kilometers maken, een wedstrijd kan soms ook een goede training zijn.

_Rosanna en Anniietjuh, beiden welkom, hebben jullie ook een foto van jullie haflinger?

Algemene vraag: starten jullie haflinger/koudbloedwedstrijden of ook reguliere?

Wij hebben zaterdag weer een wedstrijd gepland, heb haar van het weekend even aan moeten pakken want mevrouw wil de laatste tijd gaan bepalen wat er gebeurd.

Even een foto's van de haffies, die niet zonder elkaar kunnen.
[ [url=m/g9Jim3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik start zowel de koudbloeden wedstrijden als de normale knhs wedstrijden, moet ik zeggen dat ik bij de knhs wedstrijden vrijwel altijd bovenaan eindig met leuke punten, aankomende zaterdag rij ik mee op heerjansdam in de koudbloeden competitie. en de 21ste voor de regio kampioenschap

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:00

Welkom mensen! Anieetjuh; super leuke haflinger! Ziet er goed uit :D

wil94; leuk hoor, wel fijn als ze het samen goed kunnen vinden :)

Zaterdag heb ik weer wedstrijd, alleen heb helaas weinig kunnen oefenen met dit weer :(
Alleen beschikking doordeweeks over een buitenbak, en is nu 1 blubber bende..
Donderdagochtend wel les dan in de binnenbak.. Moet ik het daarmee doen..

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:33

Ik start gewoon reguliere wedstrijden! Koudbloedenwedstrijden zijn er bij ons maar weinig. Toevallig laatste een keer in Lisse, maar toen had ik me al ingeschreven voor de wedstrijd van onze eigen vereniging haha.

Merken jullie grote verschillen met koudbloeden wedstrijden of de reguliere wedstrijden?

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:19

Denise_Storm schreef:
Ik start gewoon reguliere wedstrijden! Koudbloedenwedstrijden zijn er bij ons maar weinig. Toevallig laatste een keer in Lisse, maar toen had ik me al ingeschreven voor de wedstrijd van onze eigen vereniging haha.

Merken jullie grote verschillen met koudbloeden wedstrijden of de reguliere wedstrijden?


Jaa en nee.
Ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat een jury niet van haflingers hield.. maar als ik eerlijk ben eindig ik hoger bij de reguliere wedstrijden dan de koudbloeden. 2 weken geleden op lisse gestart. Daar was ik wel 2x 1. Vaak krijg ik als commentaar bij de reguliere wedstrijd wat een leuk paard heb je! Veel succes.