Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
We eindigen meestal rond de 80cm tot een meter. Record staat wel op 1.15mSRY schreef:Ik spring 1x in de week in de les met mijn haflinger. Dit zijn vaak parcourtjes, waar het om de techniek gaatWe eindigen meestal rond de 80cm tot een meter. Record staat wel op 1.15m
Als ik jou was zou ik het rustig opbouwen, eerst de techniek en dan pas de hoogte. Hier kan je les voor nemen. Gaat misschien beter dan zelf wat doen en niet vaker als 1x in de week.
ak145461 schreef:Ik verzorg een haf waarmee ik veel vrijspringen doe. Hij vind het helemaal leuk, maar hij is nu wat zwaar, waardoor hij nog niet heel hoog kan. Hij heeft volgens anderen wel behoorlijk hoog gesprongen, maar ik wil hem eerst weer wat slanker hebben voor ik hem de lucht in laat gaan.
Je kunt zeker met je haf gaan springen, maar de hoogte hangt dus af van factoren als de grootte van je haf en dus bijvoorbeeld of je haf slank of fors is, maar dit geldt eigenlijk voor alle paarden/pony's. Je kunt het beste langzaam opbouwen, dan merk je vanzelf tot welke hoogte ze de sprong zelfverzekerd neemt en vanaf waar ze heel erg begint te twijfelen. Als ze begint te twijfelen zou ik niet hoger gaan. Natuurlijk kan ze misschien wel hoger naarmate je het vaker doet omdat dan de spieren sterker worden.