Haflinger springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maikevermeer

Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 08:15

Hoi,
Springen jullie met je Haflinger en zo ja hoe hoog?
Ik doe nu met m'n haffje om de 2 weken springen maar wil dit graag opbouwen zodat we vaker kunnen springen want ik vind het erg leuk en ik merk dat zij het ook veel leuker vind dan alleen maar dressuur matig training. Ik heb met haar nu ongeveer 70/80 cm gesprongen. En nog een vraagje welke kleur setjes hebben jullie? Ik heb een roze, rood en blauw setje en nog wat losse dekjes.
Xx

SRY

Re: Haflinger springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:23

Ik spring 1x in de week in de les met mijn haflinger. Dit zijn vaak parcourtjes, waar het om de techniek gaat :) We eindigen meestal rond de 80cm tot een meter. Record staat wel op 1.15m
Als ik jou was zou ik het rustig opbouwen, eerst de techniek en dan pas de hoogte. Hier kan je les voor nemen. Gaat misschien beter dan zelf wat doen en niet vaker als 1x in de week.

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:47

SRY schreef:
Ik spring 1x in de week in de les met mijn haflinger. Dit zijn vaak parcourtjes, waar het om de techniek gaat :) We eindigen meestal rond de 80cm tot een meter. Record staat wel op 1.15m
Als ik jou was zou ik het rustig opbouwen, eerst de techniek en dan pas de hoogte. Hier kan je les voor nemen. Gaat misschien beter dan zelf wat doen en niet vaker als 1x in de week.

De techniek heeft ze wel, ze vind het geweldig ! Ze is ook absoluut niet bang voor de sprong en wil er het liefst zo hoog en mooi mogelijk over heen. Soms spring ik wel eens met haar in de les maar dat is nog vreemde omgeving en daar moet ze nog aan wennen want ik spring met haar over buizen en takken en op de manege over balken maar dat doet ze ook wel goed. Haar record staat op 1.10/1.20 volgens mij met haar vorige verzorgster.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:50

Een haflinger kan naar mijn mening net zo goed springen als elk ander paard/pony.

Ik vind donker groen en zwart vaak erg mooi staan. Die lichte kleuren vind ik niet zo mooi.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:52

Mijn haf vind het niks aan:) ze springt een paar keer over de hindernis en als ze het saai vind worden denderd ze er doorheen,ze vind buitenritten leuker

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:57

Ik spring 1x in de week en dan meestal rond de 80/90 soms als het goed gaat een stuk hoger.
Zijn nu ook weer begonnen met crossen wat mijn haflinger geweldig vind !
De meeste haflingers kunnen best springen hoor

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:10

Haflingers kunnen zeker weten springen ook kunnen ze goed dressuur
Het zijn echt mooie paardjes met dat gouden vachtje :)

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:38

Ik verzorg een haf waarmee ik veel vrijspringen doe. Hij vind het helemaal leuk, maar hij is nu wat zwaar, waardoor hij nog niet heel hoog kan. Hij heeft volgens anderen wel behoorlijk hoog gesprongen, maar ik wil hem eerst weer wat slanker hebben voor ik hem de lucht in laat gaan.

Je kunt zeker met je haf gaan springen, maar de hoogte hangt dus af van factoren als de grootte van je haf en dus bijvoorbeeld of je haf slank of fors is, maar dit geldt eigenlijk voor alle paarden/pony's. Je kunt het beste langzaam opbouwen, dan merk je vanzelf tot welke hoogte ze de sprong zelfverzekerd neemt en vanaf waar ze heel erg begint te twijfelen. Als ze begint te twijfelen zou ik niet hoger gaan. Natuurlijk kan ze misschien wel hoger naarmate je het vaker doet omdat dan de spieren sterker worden.

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 15:48

ak145461 schreef:
Ik verzorg een haf waarmee ik veel vrijspringen doe. Hij vind het helemaal leuk, maar hij is nu wat zwaar, waardoor hij nog niet heel hoog kan. Hij heeft volgens anderen wel behoorlijk hoog gesprongen, maar ik wil hem eerst weer wat slanker hebben voor ik hem de lucht in laat gaan.

Je kunt zeker met je haf gaan springen, maar de hoogte hangt dus af van factoren als de grootte van je haf en dus bijvoorbeeld of je haf slank of fors is, maar dit geldt eigenlijk voor alle paarden/pony's. Je kunt het beste langzaam opbouwen, dan merk je vanzelf tot welke hoogte ze de sprong zelfverzekerd neemt en vanaf waar ze heel erg begint te twijfelen. Als ze begint te twijfelen zou ik niet hoger gaan. Natuurlijk kan ze misschien wel hoger naarmate je het vaker doet omdat dan de spieren sterker worden.

Ik spring nu 1 keer per 1 / 2 weken en we hebben 80+ cm gesprongen en ze kan makkelijk springen en zijn op weg maar de meter wamt haar zeker makkelijk gaat lukken.