eindelijk mijn haflinger :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alano_xx

eindelijk mijn haflinger :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:30

ik stel jullie voor aan Alano,
Alano is geboren op 18 mei 2014, en is sinds 21 juni 2014 officieel de mijne :)
wat vinden jullie van mijn knappe hengst? :)
hier nog even wat foto's van mijn kleine jongen, meer vragen? stel maar /3
hopelijk niet teveel foto's? :p

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

je kan ons altijd volgen op : https://www.facebook.com/pages/Alano-my ... 8969406928

groetjes ik :)

shilady

Re: eindelijk mijn haflinger :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:39

Leuk veulentje
Maar wel een grote uitdaging voor een meisje van 14

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:40

Prachtig paardje <3. Veel plezier met hem! Maar inderdaad grote uitdaging.

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:41

ik zit ondertussen al 9 jaar in de paardenwereld en ik wou eens iets uitdagends doen, ik heb het gevoel dat het goed klikt tussen mijn veulen en ik :) hij komt niets te kort, en ik heb er een beste vriend bij +:)+

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:46

Wat een leukerd <3 Heel veel plezier en succes met je knappe aanwinst!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:47

Waarom heb je gekozen voor dit ras? En is hengst een bewuste keus?
Wat wil je met hem gaan doen?
Gewoon nieuwsgierig hoor.

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:47

Westhof schreef:
Wat een leukerd <3 Heel veel plezier en succes met je knappe aanwinst!

dankjewel :) ik kijk er erg naar uit om deze uitdaging aan te gaan met Alano :j

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:51

XLeandrosX schreef:
Waarom heb je gekozen voor dit ras? En is hengst een bewuste keus?
Wat wil je met hem gaan doen?
Gewoon nieuwsgierig hoor.

Hij is het veulen van een paard van een goede vriendin.. toen ik hem zag was ik gewoon direct verliefd op zijn karakter en uiterlijk :) oorspronkelijk wou ik geen haflinger, maar vond het altijd al mooie paarden en ben toch blij met mijn aankoop :j
hengst was wel een bewuste keuze.. hengsten zijn wilder van karakter, en hebben meer passie.. nuja dat is wat ik ervan denk hé :) heb ook enkele merries maar, ik hou wel van het karakter van wilde hengstjes <3
en ik zou ontzettend graag VD en GW gaan doen met hem, maar ook gewoon wandelingen en eventueel enkele wedstrijden, maar dat zie ik later wel :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Alano_xx op 08-01-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:53

Leuk beestje!!
Een veulen is niet zo moeilijk hoor, als je zorgt dat hij in een gemengde kudde komt en niet al te gekke dingen gaat doen de eerste jaren komt het wel goed.
Tegen de tijd dat je 17/18 bent kan hij pas ingereden dus ik vind het nog niet eens zo'n rare keus om een veulentje te nemen. Helemaal als je ook ouders of andere volwassenen om je heen hebt om je te helpen :)
Heel veel plezier met hem!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:54

Ben je van plan hem te castreren? :) anders zal hel houden met merries lastig worden. Wel een superleuk veulentje, heel veel plezier ermee!

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:55

Kim_Asterix schreef:
Leuk beestje!!
Een veulen is niet zo moeilijk hoor, als je zorgt dat hij in een gemengde kudde komt en niet al te gekke dingen gaat doen de eerste jaren komt het wel goed.
Tegen de tijd dat je 17/18 bent kan hij pas ingereden dus ik vind het nog niet eens zo'n rare keus om een veulentje te nemen. Helemaal als je ook ouders of andere volwassenen om je heen hebt om je te helpen :)
Heel veel plezier met hem!

dankje :) en jaa ik wou ook zoiezo een veulen, mijn gevoel zegt dat als je er van in het begin al voor kan zorgen, en mee bezig zijn, dat je er dan ook gewoon echt een goede band mee kan bouwen :) en inderdaad, tegen dat ik 17 ben kan ik er pas mee rijden...
het zal niet altijd makkelijk worden maar ik kijk er naar uit <3

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:56

Eight schreef:
Ben je van plan hem te castreren? :) anders zal hel houden met merries lastig worden. Wel een superleuk veulentje, heel veel plezier ermee!

jaa, ik zie het niet zitten om hem telkens apart op de weide te moeten zette, of de merries en hengsten/ruinen te scheiden van elkaar aangezien ze zo een hechte kudde vormen.. dus de castratie zal er wel komen :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:59

heel veel plezier met jouw veulen,
wat een schatje.

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 20:59

savanna04 schreef:
heel veel plezier met jouw veulen,
wat een schatje.

dankje :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:03

Ahh echt om op te vreten!!!

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:08

Cas123 schreef:
Ahh echt om op te vreten!!!

heb zoveel foto's van hem waarbij ik bijna smelt {:} *D

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:14

Leuk! Gewaagd, maar erg leuk ;)

en inderdaad, tegen de tijd dat je 17/18 bent en hem kunt gaan beleren rij je ook nog eens een stuk beter paard, ik raad je wel aan profi ondersteuning onder de arm te nemen, hij moet de hulpen en zo natuurlijk wel GOED aanleren!!!

Maar ik wens je vooral veel plezier!

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:15

Maximus91 schreef:
Leuk! Gewaagd, maar erg leuk ;)

en inderdaad, tegen de tijd dat je 17/18 bent en hem kunt gaan beleren rij je ook nog eens een stuk beter paard, ik raad je wel aan profi ondersteuning onder de arm te nemen, hij moet de hulpen en zo natuurlijk wel GOED aanleren!!!

Maar ik wens je vooral veel plezier!

haha, zal ik zeker doen! dankjewel :)

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:21

Je doet me erg aan mij denken ik was 13/14 toen ik een veulen kreeg waarvan de moeder mijn leasepony was en de klik was er meteen .
De mijne is een merrie dt wel maar ook af en toe erg pittig ! Ze haalt soms het bloed onder me nagels vandaan }>
Maar heerlijk om haar naar mijn eigen hand te werken :j
Toentertijd ree ik ook 9jaar maar je leert zoveel bij van zo'n jong dier je Leert elkaar dingen /3
Het zal Inderdaad echt niet makkelijk worden soms maar zolang je er eruit komt met elkaar en elkaar goed leert begrijpen is het heerlijk !
Het geduld is ook erg van belang
bij mij kriebelt het al(Maarja die van mij is dan ook over een maandje 3 dus lekker rustig de basis beetje verkennen) :D
Maar je merkt er niet veel van de jaren gaan zo snel voorbij voor je het weet is ie groot !
Knap dat je de uitdaging aangaat en als je vragen hebt kan je ze altijd stellen en denk aan de mensen waar die staat ook wel :P
Geniet van het knappe ventje ! :)

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:29

Spindleberry schreef:
Je doet me erg aan mij denken ik was 13/14 toen ik een veulen kreeg waarvan de moeder mijn leasepony was en de klik was er meteen .
De mijne is een merrie dt wel maar ook af en toe erg pittig ! Ze haalt soms het bloed onder me nagels vandaan }>
Maar heerlijk om haar naar mijn eigen hand te werken :j
Toentertijd ree ik ook 9jaar maar je leert zoveel bij van zo'n jong dier je Leert elkaar dingen /3
Het zal Inderdaad echt niet makkelijk worden soms maar zolang je er eruit komt met elkaar en elkaar goed leert begrijpen is het heerlijk !
Het geduld is ook erg van belang
bij mij kriebelt het al(Maarja die van mij is dan ook over een maandje 3 dus lekker rustig de basis beetje verkennen) :D
Maar je merkt er niet veel van de jaren gaan zo snel voorbij voor je het weet is ie groot !
Knap dat je de uitdaging aangaat en als je vragen hebt kan je ze altijd stellen en denk aan de mensen waar die staat ook wel :P
Geniet van het knappe ventje ! :)

ohh, leuk om zoiets te lezen! en inderdaad, Alano is het eerste veulen die echt van MIJ is, heb dan ook zelf voor hem gespaard, en alles zelf geregeld :) en inderdaad, een paard naar je eigen hand omzetten is altijd leuk! ik kijk erg uit naar wat de toekomst zal brengen! en ik hoop dat de band tussen ons 2 zal blijven verbeteren :)

Afbeelding

(ik weet dat het halster daar net iets te klein is, maar heb ondertussen al een nieuw :) )

paarden369

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:36

Wat een schatje

Alano_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:39

paarden369 schreef:
Wat een schatje

dankje :)