Welke dekhengst voor mijn merrie Aura?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitaxx

Welke dekhengst voor mijn merrie Aura?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:31

Hai!

Ik denk er al een tijdje over na om een veulentje te fokken van mijn merrie Pippa (Aura). Pippa is een haflinger en ik zoek ook een haflinger hengst. Nu heb ik al heel wat hengsten voorbij zien komen via google, maar ik vraag me af welke hengst jullie het beste bij mijn haf vinden passen (vooral ook qua bouw etc? Ik wil liever niet zo'n haflinger die uit verhouding lijkt door een te klein hoofdje op een te groot lichaam bijvoorbeeld)

Pippa is een wat klassiekere haflinger en dat zoek ik dus ook in de hengst. Hij mag wel wat hoger op de benen staan, want een kleine haf past niet bij mijn eigen lengte van 1,75 (en Pip is ook niet klein). Daarnaast is Pip flink eigenwijs dus een iets zachter karakter zou wel fijn zijn. Verder vindt ze springen, crossen, buitenritjes maar ook grondwerk leuk en zoek ik een hengst die ook allround is. Een doorlopende bles zou ik leuk vinden! De manen van Pip lijken op de foto wat korter en dunner dan dat ze werkelijk zijn, maar de rest van de manen ligt naar de andere kant)

Het gaat dus om volgend seizoen (in 2015) dekken, zodat er hopelijk in 2016 een veulentje komt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!