Lange manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kieta

Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:07

Hallo
Weet misschien iemand hoe je langere manen kan krijgen
Of het er uit. Kan zien dat die langere manen heeft
Ik zet hieronder een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding

Gr :)

pien_2010

Re: Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:13

Vorig jaar is daar een topic over geweest maar ik kan het niet meer vinden. Recent dit topic Speedvroem @ [YRT] manen laten groeien .
UIt het oude topic heb ik begrepen dat lange manen vooral genetisch bepaald is. Het helpt als je er zo min mogelijk aan kamt. Mijn merens paarden hebben vrij lange manen waarvan een tot aan de knie. De merrie heeft altijd vlechten in en paar keer per jaar pluis ik deze uit , doe er nieuwe anti klit in en maak nieuwe vlechten. Als we op wedstrijd gingen dan deed ik dit de dag voor de wedstrijd zodat ik voor dat we vertrokken of op het wedstrijd terrein de vlechten uit kon halen en haar met zeer lange manen kon tonen. Als een echt snoepje van de week dus.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:14

Geen idee ? succes ik denk dat het in de genen moet zitten die lange manen ... en dat je ze niet langer kunt laten groeien :)

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:18

Oh ok dankje

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:20

De lengte van de manen is inderdaad bepaald in de genen :j
Verder vlecht ik de manen van mijn merrie altijd, en kam ik ze niet te vaak (1 keer per maand) uit.

Zo ziet het eruit bij mijn paard:
Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:24

Het enige wat je kan doen of ze langer te houden en zorgen dat er zo min mogelijk afbreekt / af schuurt. Maken dat ze groeien kan je natuurlijk niet.

Bij die van mij sneuvelt er behoorlijk wat tijdens het stoeien (bijten in de manenkam en met de hoef er langs bij het op zijn rug springen.. tja leuk dat jonge hengstenspel..).
Ik doe er af en toe cowboy magic in, dan kan ik het uit 9met manen en staartborstel) en spuit het daarna in met een anti-bijt zodat het aan de manen trekken wat minder aantrekkelijk zijn voor touwtje trek voor speelgenootjes (durf het dan ook niet in te vlechten, ben bang dat ie dan straks een hele vlecht mist, ipv een plukje hier en daar). Hij is in de eerste plaats paard, dus ga m niet isoleren / binnenzetten / inpakken, tja dan maar wat minder nette manen.

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:26

Ok zal eens proberen met cowboy magic

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:27

xx_Charlot schreef:
De lengte van de manen is inderdaad bepaald in de genen :j
Verder vlecht ik de manen van mijn merrie altijd, en kam ik ze niet te vaak (1 keer per maand) uit.

Zo ziet het eruit bij mijn paard:
[ Afbeelding ]

Leuke pony ja ik vlecht m'n pony een keer per week haal het er uit borstel dan van onder naar boven en dan weer een vlecht er in

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:54

damn,bijna elke haflinger heeft lange manen,
mijn haflinger zijn mama en papa ook maar hijzelf niet..ze groeien ook zo ontzettendd traag :(

bianca88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:36

ik heb ook een haf met lange manen en ik gebruik cowboy magic ik vind het een geweldig middel!

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 11:26

bianca88 schreef:
ik heb ook een haf met lange manen en ik gebruik cowboy magic ik vind het een geweldig middel!

Ok ik zak het ook eens proberen

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:18

Geen last van droge manen dan?

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:24

Het is inderdaad genetisch bepaald! Ik zou persoonlijk adviseren om het gewoon in te blijven vlechten en niet te vaak eruit halen om te kammen! Ik laat vlechten bij die van mij zo'n 2 weken erin zitten voordat ik ze opnieuw doe.

Die van mij heeft nu deze lengte maar die lijken met de keer dat ik ze opnieuw vlecht alweer te zijn gegroeid! Je moet eigenlijk geluk hebben..

Afbeelding

Succes!!

Younique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:38

wij doen altijd 2 dagen een vlecht inhouden, dan weer uitkammen, 1 dag rust voor de manen, dan weer een vlecht 2 dagen inhouden. goodluck

kieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:03

Lisa_Storm schreef:
Het is inderdaad genetisch bepaald! Ik zou persoonlijk adviseren om het gewoon in te blijven vlechten en niet te vaak eruit halen om te kammen! Ik laat vlechten bij die van mij zo'n 2 weken erin zitten voordat ik ze opnieuw doe.

Die van mij heeft nu deze lengte maar die lijken met de keer dat ik ze opnieuw vlecht alweer te zijn gegroeid! Je moet eigenlijk geluk hebben..

[ Afbeelding ]

Succes!!

Ok zal eens proberen zo leuke pony en mooi manen hahah