Na 8 Maanden ziek zijn weer in het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Na 8 Maanden ziek zijn weer in het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:25

Lieve Bokkers,

Ik moet mijn verhaal toch echt even kwijt! Zoals sommige van jullie al zullen weten ben ik nu ondertussen al 8 maanden ziek.. Het verhaal hiervan kun je vinden in dit topic: [MWS] Na 6,5 maand ziek zijn, te horen gekregen, ongeneselijk ziek ..
Zelf leek het voor mij een droom om ooit weer in het zadel te kunnen stappen om te gaan rijden op Arma mijn lieve verzorg hafje.
Maar nu uiteindelijk begin ik steeds positiever te worden ondanks de tegenslagen die ik telkens krijg en dus is vandaag de dag aangebroken!

NA 8 MAANDEN HEB IK WEER GEREDEN OP ARMA!!

En ja, je kan wel zeggen dat ik er enorm blij om ben en enorm trots dat ik deze stap heb weten te maken. Met als gevolg, heel veel pijn in mijn gezicht en ik voel me rotter dan rot. Maar ik kan gelukkig wel zeggen dat ik het weer geprobeerd heb!
En volgende week ga ik gewoon weer!!

Okee, nu ben ik wel even een stukje verschuldigd over hoe het gegaan is!

Ik had Arma geborsteld en opgezadeld, ik klom erop alsof ik het nog dagelijks deed! Ik begon met een lekker lang teugeltje stappen omdat Arma ook 8 maanden niks gedaan heeft. Arma vond het raar dat ik eerst heel ruim en uitgebreid ging stappen, ze wou meteen aan het werk! Ze zocht me hand op en als ze die had probeerde ze aan de teugel te gaan lopen.. Maar ik wou dit niet omdat ik beng ben dat ze anders spierpijn krijgt en ik wou het ook lekker rustig houden voor mezelf!
Na zo ongeveer een kwartiertje gestapt te hebben ben ik een beetje gaan draven met een licht contact op de teugels. Het draven ging voor mij niet zoals verwacht. Na 8 maanden ben ik het gewoon bijna verleerd! Ik moet mijn plek weer zien te vinden in het zadel. En voor Arma was het ook niet makkelijk ze snapte er niks van! Dus we moeten samen weer even ons plekje samen vinden!
Na een tijdje draven nam ik wat meer contact op de teugels, Arma wou weer meteen in een krul gaan lopen, wat ik nog steeds niet wou! Uiteindelijk hebben we nog een paar rondjes lekker gedraafd, en lekker uitgestapt! (ik heb Arma bewust niet aan het echte werk gezet omdat ik dit samen met haar langzaam aan opbouwen wil.)

Zelf heb ik hier een heel goed gevoel over. Het ging goed ik ben heel trots! Volgende week wil ik nog een keertje bij Arma in de bak gaan rijden. En als dat goed genoeg gaat naar mijn zin dan gaan we op vrijdag weer naar de les!!

Ik heb ook nog een aantal foto’s om te laten zien! Hier vraag ik geen negatief commentaar op! En ook op de kleine puntjes wat ik verkeerd doe wil ik niet op gewezen worden! Want voor mijn gevoel reed ik weer voor het eerst! En ik weet dat ik aan sommige dingen moet werken!!

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4. Nog een foto voor ik haar weer op de wei ging zetten.
Afbeelding

Bedankt voor het lezen! laat gerust een reactie achter!!

marlonFloris

Re: Na 8 Maanden ziek zijn weer in het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:34

Jeetje heb net je oude topic ook doorgelezen.
Is er al meer duidelijkheid over wat het nu precies is en is het blijvend?
Super dat je weer op je verzorg paardje hebt gezeten na alle ellende!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:37

marlonFloris schreef:
Jeetje heb net je oude topic ook doorgelezen.
Is er al meer duidelijkheid over wat het nu precies is en is het blijvend?
Super dat je weer op je verzorg paardje hebt gezeten na alle ellende!

Helaas kunnen ze niks meer doen tegen de verlamming, ze cconcentreren zich nu vooral op de pijn die ik erbij heb! Maar ook dat gaat nog niet heel super!

Maar k probeer beetje bij beetje weer te gaan rijden en Arma op niveau te krijgen!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:41

Jaa kimberly en aMRa! :D Toppers!
Jullie komen er wel weer! +:)+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:45

Fijn he om na zo lang weer te kunnen zitten, hoop dat je nog veel fijne ritjes kan maken

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:49

wauw wat moet het geweldig voor je geweest zijn om eindelijk weer op een pony te mogen kruipen! het is je gegunt! ik hoop dat je de komende tijd we er lekker met Arma aan de slag kunt en je daar niet te veel pijn aan overhoudt! +:)+

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:36

wauwww ♡
heerlijk om te lezen dat je toch weer samen kunt en wil gaan genieten!
ik hoop echt dat je lichaam eraan toe gaat geven en dat het als maar beter gaat!!!
wat een toppers <3
jullie kunnen het,opgeven doen we nooit! :)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:41

ah super Kimberly! Wat zal het fantastisch zijn om na een lange tijd weer op Amra te rijden!