[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:49

Dank julliewel!
@Suffie de naam had je snel gevonden zeg ik had eerst contact met haflingerhog gernemann, wou eigenlijk een van hun veulens van dit jaar, maar die gaan niet weg. Zij heeft me geholpen met de koop van deze

@Fangio: volgend weekend mag wolf voor het eerst mee, we rijden 1 proef. Hij heeft eigenlijk nog nooit met andere paarden in een bak gereden dus ben heel benieuwd!
Hopelijk.groeit jullie gras mooi nu met dit weer!

@Lenexa: gelukkig nog maar 3,5 week! Die met de emmer is wel leuk, ga ik ook doen! Hopelijk is de foto goed!

Met mace is alles goed, ondertussen erg vervelend in stal, maar logisch. Stanley heeft nieuwe medicijnen en heeft voorlopig ook boxrust. Gaat weer lekker hier.

maessie

Berichten: 5772
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:01

Gaaf dat je Annabel hebt gekocht Nolan. Had haar al voorbij zien komen op facebook, mooi veulen. De fokster van Avicii had haar al gedeeld of geliked zoiets. :j

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:17

Dankje! Ja zo blij, 16 april halen we haar op (gelukkig dichtbij) wel onder voorwaarde van een negatieve pssm test, anders gaat ze wel terug. Verwacht de resultaten binnen vier weken, maar we gaan gewoon van het goede uit!

maessie

Berichten: 5772
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:28

De hengst is in elk geval al negatief ;)

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:31

Klopt, helaas weten ze het niet van de moeder. Plan is dat ze straks lekker met mace en stanley de wei op gaat, eerst met alleen Stanley want mace moet helaas nog 1,5 maand in haar box blijven.

Hoe gaat het met jou merrie, wel lastig hoor al die foto's van jong haflinger grut. Het veulen van ons was dus geheel misvormd (ribbenkast open oa), ze weten niet hoe het kan

maessie

Berichten: 5772
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:03

Soms gaat het helaas ergens mis, dikke pech.. Wij hebben het een x gehad op iets van 7 maand dat het veulen er uit werd gegooid, niks aan te zien, en nooit een oorzaak gevonden. Heel zuur.

Onze merrie hobbelt nog vrolijk door, is niet extreem dik voor haar doen, maar we moeten ook nog 5 weken, en ze loopt eigenlijk altijd over. Ik maak me vooral druk om de namen, mijn nr 1 heb ik al voorbij zien komen, dus kan weer opnieuw :+
Gister ook slecht nieuws gekregen dat de buurman waar wij altijd heen gaan te rijden is overleden. Achterin de 40, dat zet alles wel weer even in perspectief..

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:47

@ Knolan, Alvast heel veel succes, dat gaat vast goedkomen! Ik ben zelf aan het kijken om eind april/begin mei weer te starten. Op een of andere manier moet ik altijd weer even een drempel over als het eventjes geleden is ofzo :+
@ Lenexa, nou in die zijn dan fijn dat ze dat wel braaf doet. Het aftellen kan beginnen in ieder geval. Fijn ook dat de hoefsmid zo meedenkt
@ stal fiore, nog niet van die merken gehoord, maar zien er ook fijne zadels uit

Lenexa

Berichten: 608
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:40

K_Nolan, hoe gaat het met Mace? En met Stanley? (die was het toch die niet helemaal lekker door de castratie was gekomen?) En bijna de nieuwe baby ophalen, leuk hoor!

Hier gaat het goed, ze houdt zich echt super rustig en is echt een voorbeeldige patient. Ze was afgelopen weekend 2x door het touwtje gewandeld die ik voor de box hang. Maar ze bleef gewoon 3 meter voor haar stal staan tot ik haar weer terug dirigeerde. En dat voor al ruim 4 weken op stal staan.
De wond op haar been heeft nog een klein korstje, dus is dus weer bijna genezen. Haar been wordt weer slanker, is nog wel iets dikker dan het andere been maar valt me echt niet tegen.
Hopelijk laat de foto straks ook al dit positieve terugzien!
Ik hoop wel dat ik kan beperken dat ze weer erg dik zal worden. Begin mei begint het weide seizoen, dan zal ze zodra ze wat mag bewegen alleen op een stukje gras komen. Dan gaat het masker er ook weer om. Stalbaas gaat kijken of ze een stukje van de weide van haar kudde kunnen afzetten zodat ze er dan toch weer een beetje bij kan staan. Denk dat ze dat wel fijn zal vinden.
Nog 2 weken tot de foto!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:31

Lenexa schreef:
K_Nolan, hoe gaat het met Mace? En met Stanley? (die was het toch die niet helemaal lekker door de castratie was gekomen?) En bijna de nieuwe baby ophalen, leuk hoor!

Hier gaat het goed, ze houdt zich echt super rustig en is echt een voorbeeldige patient. Ze was afgelopen weekend 2x door het touwtje gewandeld die ik voor de box hang. Maar ze bleef gewoon 3 meter voor haar stal staan tot ik haar weer terug dirigeerde. En dat voor al ruim 4 weken op stal staan.
De wond op haar been heeft nog een klein korstje, dus is dus weer bijna genezen. Haar been wordt weer slanker, is nog wel iets dikker dan het andere been maar valt me echt niet tegen.
Hopelijk laat de foto straks ook al dit positieve terugzien!
Ik hoop wel dat ik kan beperken dat ze weer erg dik zal worden. Begin mei begint het weide seizoen, dan zal ze zodra ze wat mag bewegen alleen op een stukje gras komen. Dan gaat het masker er ook weer om. Stalbaas gaat kijken of ze een stukje van de weide van haar kudde kunnen afzetten zodat ze er dan toch weer een beetje bij kan staan. Denk dat ze dat wel fijn zal vinden.
Nog 2 weken tot de foto!



Wat fijn dat het weer een stukje beter gaat, hopelijk goed nieuws met de foto over twee weken!
Wat fijn als de stalbaas een stukje kan afzetten voor haar


Stanley gaat eindelijk de goede kant op, zijn castratiewond bleef maar bloeden. Inmiddels is dat opgehouden en begint er eindelijk een korst te komen. Hij is sinds vandaag van de antibiotica af dus het is nu weer even in de gaten houden, maar het lijkt nu aardig de goede kant op te gaan. Hopelijk is zijn boxrust binnenkort over.

Mace is haar boxrust echt heel erg zat, ze staat opzich rustig maar je kan bijna de box niet meer in bij haar dus elke dag feest. Ze wilt er zo graag uit dat je gewoon wordt verdrukt door haar, dus bijna geen doen meer. Over 2 weken moet ze weer naar de kliniek voor een update en als die goed is mag ze wat stappen aan de hand.

Zaterdag halen we de nieuwe merrie op, zijn echt heel benieuwd naar haar! *\o/* het plan is dat ze met Stanley straks op een stuk weide kan.

Westrijd afgelopen zondag ging niet door met wolf, dus we gaan nu morgen. Heb wel een beetje stress voor het inrijden let andere paarden in de bak, wordt voor hem de eerste keer met andere paarden :o

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:30

@ Lenexa, gelukkig dat ze het goed oppakt, ik ben echt al keihard voor jullie aan het duimen!
@ Knolan, heb je een instructeur of vriendin die wat rijtechnische dingen naar je kan roepen die mee kan? Bij de mijne is het vooral een kwestie van aan de gang houden. Zolang je hem bezig houd is hij gefocust op het werkt, maar zodra je hem laat gaan roeptoetert hij naar alles en iedereen :+ Laten we zeggen dat iedereen het altijd wel weet als ik ergens ben geweest :Y)

Wij hadden gisteren een clinic in longeren met dubbele lijnen. Super interessant en best nog lastig om goed te doen, maar dikkie had wel lol en paradeerde mooi rond.


K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:28

Blijft een onwijs mooie foto!

Nou mijn westrijd was interessant. Inrijden ging super, wel onwijs druk was hij dus hij was helemaal op voordat hij de wedstrijd ring in moest. In de westrijd ring blokkeerde hij op links, scheef lopen, bokken dus die heb ik afgegroet. Hij moet gewoon wat beter leren doseren dus we gaan alsnog super tevreden met hem naar huis en gaan lekker kilometers maken

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:13

Aaah wat jammer zeg! Maar dat het losrijden zo goed ging is al super knap! Op naar de volgende *\o/* Ik ga komend weekend voor het eerst met de jonge merrie op pad (geen haflinger helaas haha..) ben heel benieuwd :j

Fangio, wauw mooie foto’s! Ziet er heel fijn uit.

Flicka had kriebels vandaag :Y)
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:03

@ Knolan, jammer, maar gewoon kilometers maken. Ik moet zeggen dat ik ook blij ben dat ik op onderlinge wedstrijdjes ben begonnen, minder druk kwa aantallen en gewoon ook een relaxtere sfeer. Maar ze leren het wel. Goed dat je gewoon hebt afgegroet en toch goed hebt kunnen afsluiten voor jezelf
@ Flicka, heerlijke foto <3

Lenexa

Berichten: 608
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:10

K_Nolan, maar voor de eerste keer met andere rijden deed hij dat deel dus eigenlijk super knap!
Fangio, ziet er heel goed uit! Ik heb ook wat lekker dubbele lijnen gehad. Super leerzaam en leuk om te doen, ik ben alleen nog steeds zo aan het hannesen zodra we van hand veranderen. Ik gooi eigenlijk altijd mijn zweep al na 3 minuten weg, zo onhandig alles in je handen.

Flicka, hoe is het met haar? Zijn jullie er een beetje uitgekomen hoe haar nu lekker te hebben staan? Of heeft ze nog steeds last af en toe?

Hier gaan de paarden 28/29 april het land op. Ik hoop zo dat de foto 26ste goed is zodat ik haar iig het erf af kan halen zodra de paarden los gaan. Weidegang is altijd een hele happening, alle paarden hyper en blij. En Rox mag niet. Dus het liefst ga ik dan even het erf af wat stappen en grasje op de dijk eten tot alles op zijn plek staat. 29ste gaat Rox haar groep, dan heb ik 's morgens een deel vrij genomen zodat ik (als ze van de DA de box uit mag) aan hand wat met haar kan grazen op haar stukje. Ze krijgt een klein stukje land afgezet in de merriegroep. Dus dat is superfijn, kan ze toch lekker bij haar groepje staan. Stukje is vrij klein, maar mag wat hooi bijvoeren dus dat is ook heel fijn. Wil geen groot stuk, ze zal nog niet gek mogen doen en veel gras is ook niet fijn als ze nog niet veel mag doen. Dus dat is eigenlijk perfect. Eerst de DA maar afwachten en dan heb ik voor de eerste dagen iig een plan voor grazen aan de hand en dan zien we daarna wel weer verder.
Ze is ook alweer bijna jarig, dan wordt ze alweer 10!

maessie

Berichten: 5772
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 13:56

Flicka doet het hondepootje :D

Hier ook wat in dubio, de paarden kunnen weer in de weide. Maar Velina is over 3 weken uitgerekend, dus die wil ik snachts wel binnen houden. Dan zou ze die periode alleen binnen staan..

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:55

Lenexa, hoe is het met Rox? Goed dat het wel wat slinkt. Spannend voor de foto.
Wordt wel een opgave met de paarden die het land op mogen straks.

Nolan, pfff beide op boxrust, arme jij ook. Hoe gaat het met ze?
Spannend jullie nieuwe kanjer ophalen!
Jammer van de wedstrijd, maar wel weer wat om te oefenen.

Maessie, jeetje 40 jaar… dat is verdrietig. Zo zie je maar dat je moet genieten van alle momentjes in je leven.

Fangio, wat een toffe foto! Fijn dat het zo goed ging.

Lenige Flicka!

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:56

Hier vandaag fijn gereden. Ze doet het goed.
Afbeelding
Afbeelding

maessie

Berichten: 5772
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:25

Die kleur staat haar echt heel mooi!

Lenexa

Berichten: 608
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:39

Maessie, is ze alweer bijna uitgerekend? Spannend! Is ze rustig als ze alleen op stal staat?

Stal_Fiore, superleuk dat jullie het zo ontzettend leuk hebben samen! Genieten van zo'n leuke pony!

Ik vind het super spannend dat ze straks weer op de foto moet, ik hoop gewoon zo hard dat het goed gaat zijn. Zouden jullie beschermers om doen als ze straks weer 'los' mag? Ze heeft normaal nooit bescherming om, maar ben er nu toch een beetje zenuwachtig voor. Sowieso wil ik als ze straks weer een keer de groep in gaat iets om die benen hebben, ik hoop dat de rest van de kudde snel genoeg denkt: Oh Roxy, die kunnen we beter uit te weg gaan. Maar daar ga ik nog wel een nachtje slecht van slapen. Hebben jullie wel weer eens re-introducties gedaan na blessures?

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:01

lenexa, ahhh wat lastig allemaal.. en helemaal dat de rest straks weer op de wei gaat.. paarden in groepen lijkt altijd zo makkelijk maar dat valt toch vaak tegen. Bij Flicka ging het altijd goed en opeens werd ze niet meer geaccepteerd in de groep (achteraf bleek dat ze toen al ziek was). Het is ook niet meer gelukt om haar bij de groep te krijgen.. ze eet dan echt niet. Dus staat nu noodgewongen alleen, wel met een ander paard in de paddock ernaast. Helaas is het soms niet anders -O-

Fiore, wauw mooi setje zo! Ziet er goed uit <3

Flicka doet het trouwens echt suuuper goed! Sinds ze gestoomd hooi krijgt en van het stro af is lijkt ze nog nauwelijks last te hebben van haar astma en hoest helemaal niet meer. *\o/* met rijden gaat het super fijn en alle oefeningen doet ze echt top, lastige blijft toch altijd een goede basis. Volgende week weer op wedstrijd! En ze is weer dusdanig in vorm dat haar oude zadel weer past! Joepie!


Afbeelding

maessie

Berichten: 5772
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:23

Lenexa ja ze is bevrijdingsdag uitgerekend, maar loopt normaal gesproken altijd over tijd.

Dat is goed nieuws Berber! Dus 8 mei wordt ook weer een inschrijving er bij? :))

Voor de liefhebbers: 8 mei gezellige dressuurwedstrijd in vinkega, met een supergave prijzentafel!! (Op de foto staat nog maar de helft)
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:35

@ Lenexa, ja dat had ik dus ook! Als we van hand veranderden moest ie eerst weer even een paar rondjes stappen, zodat ik weer mn lijnen kon organiseren :')
Persoonlijk zou ik wel beschermers om doen ja. Ik ben wel een beetje een muts, maar ik zou ze liever om hebben dan achteraf denken, had ik maar of had dat iets kunnen voorkomen. Maar ik ben dan ook zo iemand die ook met rijden altijd beschermers om heeft :+ Doe waar je je goed bij voelt in ieder geval, of dat nu met of zonder is. Ik heb de luxe dat de paarden aan huis staan, dus ik kan alles zelf beslissen. Geeft met dat soort dingen een hoop rust wel.
@ maessie, dat zou er voor mij van af hangen, maar als ze rustig staat binnen zou ik dat wel aandurven denk ik. Spannend, een veulentje <3 Ik ga 8 mei al naar de haflingerwedstrijd van het belgisch stamboek, plus vinkega is 3,5u rijden volgens google maps zonder trailer, dus dat wordt m sowieso niet :Y) Wel leuk dat jullie zoveel moeite in de organisatie steken!
@ Stalfiore, wat een prachtige set zeg <3 Ziet er goed uit ook!
@ Flicka, wat fijn! Ze ziet er ook echt goed uit!

Half mei is er terug een clinic working equitation hier in de buurt en aangezien hij het de vorige keer zo leuk vond heb ik ons weer opgegeven. Heb er al zin in :D

maessie

Berichten: 5772
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:19

Oh das wel een flinke rit dan Fangio, jij zit in België dan zeker? Wij hebben altijd al een 3u rijden naar Arcen, maar zitten dan ook echt bovenin Friesland :)

Dat working equitation lijkt mij ook wel echt gaaf om een keer te gaan doen!

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 09:00

Lenexa, pfoe lastig met beschermers hè. Ik gebruik ze, op springen en crossen na, ook niet.
Ik zou je vraag aan de dierenarts voorleggen. Zij kunnen inschatten hoe sterk de pees is.
Misschien met momenten, waarvan je kan inschatten dat ze uit haar panty zal gaan, wel beschermers aan. En momenten dat ze rustig is, niet.

Wat fijn dat Flicka het zo goed doet! Welke hooistomer gebruik je?
Ze ziet er ook echt goed uit, zeker zo met de emerald op. Knappie!
Veel succes met je wedstrijd!

Maessie, mooi gevulde prijzentafel. Helaas voor ons te ver weg. En ook nog te vroeg nu.

Fango, zo leuk dat je weer WE gaat doen. Dit heb ik met myrtle heel veel gedaan. Zo tof! Hoop het met Noalie ook te kunnen gaan doen.
Wie geeft de clinic? Alvast veel plezier!


Gisteren m’n eigen meisje mee genomen naar de bloesem waar ik fotoshoots hou.
Ze deed net of ze een hengst was, oeps… was vrij heftig. Maar daardoor was ze wel extra mooi.
Hier alvast een paar onbewerkte foto’s.

*edit… de foto upload werkt niet…

Stal_Fiore

Berichten: 9368
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:36

Nu wel!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding