[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:06

Net de dierenarts gesproken, maar het lijkt erop dat Wolf geluk heeft gehad <3 Hij belast zijn hoef goed en loopt niet kreupel waardoor het lijkt uitgesloten dat er echt ernstige zaken zijn aangeprikt/ontstoken (zoals zijn bot).
Hij mag zijn tape nu af als hij in zijn stal staat en met lopen en in de paddock staan gaat deze nog om. Vanavond de laatste keer penicilline ook :j
Nu hopen dat het dichtgroeien voorspoedig gaat en er geen complicaties optreden.

Tevens ben ik echt trots op mijn vriendje, ondanks zijn jonge leeftijd staat hij netjes 2 x 15 min. stil als ik zijn hoef moet doen en is hij ondanks dat hij 3 dagen niet los kon erg rustig en loopt netjes naast me

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:21

Ah wat een opluchting zeg!! Op naar een voorspoedig herstel :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:34

Wat fijn! Hopelijk snel weer hersteld :j

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:35

Ik heb net zoiets leuks gekregen:Afbeelding

Kreeg via instagram een berichtje waar ik Roxy vandaan had omdat haar haflinger ook een Haverkamp is en Roxy wel eens haar veulen kon zijn. Dat is dus zo! Ze lijkt echt op haar moeder en ze had dus nog een veulen foto, hoe leuk!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 03:32

Oh wat schattig! <3

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:23

Ah wat leuk!! <3

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:18

Ooh is dat Ramona Lenexa?

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:01

maessie schreef:
Ooh is dat Ramona Lenexa?


Ja, herken je die nou gewoon? Want dat vind ik echt knap

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:12

Ja, Ramona liep veel op de keuringen waar ik in het bestuur zat. Kennis reed haar toen altijd. Ben wel benieuwd waar ze nu staat, die kennis heeft toen een hele poos naar haar gezocht nadat ze verkocht is.

Nolan sterkte met Wolf zn hoefje. Niks aan!! Heb het jaren terug ook eens meegemaakt, op buitenrit in volle galop in zo'n dikke spijker getrapt. Dat is gelukkig ook goed afgelopen.

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:45

@meassie, ze staat nu in de buurt van Weesp. Ze is al jaren van de eigenaar waar ze nu van is begreep ik. Super grappig dat jij haar herkende, Roxy is als 1 of 2 jarige ook een paar keer op keuringen geweest.
En Roxy lijkt ook echt op haar, echt zo leuk om haar moeder een keer te kunnen zien. En Roxy's veulen foto is natuurlijk helemaal leuk!

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:34

Heb mn meisje inmiddels al 2 weken en ik geniet ieder moment, oefenen met vaststaan, op het gemak rijden en andere dingen. Vooral heel veel knuffelen

Afbeelding
Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:14

@Coalizione wat leuk zeg! Altijd leuk die band op bouwen. Ik weet nog toen Wolf er net was.. ik kon niet eens zijn achterbenen optillen zonder dat ik een hoef naar me voorhoofd geslingerd kreeg. Nu komt hij lekker knuffelend bij me staan:D

@Lenexa ACH wat een heerlijke foto!

Met Wolf gaat het goed; hij is nu van de biotex af ook. Deels omdat het geen doen was.. hij was het flink zat en de hele emmer ging door de gangpad heen. Gister voor het eerst even gelongeerd, hij liep goed maar hij was onwijs 'boos' wou echt niet draven en oren flink in zijn nek. Heb dus enkel even snel gekeken of hij echt goed liep en daarna heeft hij maar weer lekker in de bak gestaan. Hopelijk had hij gewoon echt even zijn dag niet..

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:52

Wat heeft ze een prachtige bos manen Caolizione, leuk om elkaar beter te leren kennen. Dat jullie maar heel veel plezier samen gaan beleven!

k_nolan, fijn dat Wolf er geen schade aan over lijkt te hebben gehouden. Boze haflingers zijn niet het leukst :P

Morgen ga ik een tweedehandszadel ophalen, een thorowgood die een maat groter kan dan mijn huidige zadel. Deze hebben we al gepast met de zadelpasser toen ze niet goed liep. Hopelijk kan ik dan weer wat lekkerder rijden, al begint het al best te wennen met alleen barebackpad. We hebben zondag zelfs een staprit gemaakt buiten, met alleen een barebackpad. Ze was fris en wilde liever wat harder maar ik heb het allemaal zonder grote meningsverschillen overleefd.
We mogen nu in 3 weken opbouwen naar haar oude niveau, hopelijk loopt ze nu met het nieuwe zadel weer net zo goed als nu zonder zadel zodat dat ook eindelijk weer eens gaat lukken.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:31

Hoihoi,


Ik kom graag met jullie meekletsen sinds een maand of twee mag ik de topper Hannah van de Doezehoeve verder opleiden <3 Ze is nu 4/5 jaar oud (ik dacht 5), en sinds deze twee maanden eigenlijk pas fanatieker in training. Ze pakt het heel goed op en is mega fanatiek.

Ik zie hierboven foto's van een lekker buitenritje.
@Lenexa wat fijn dat jullie weer mogen opbouwen en dat je nu en zadel hebt dat helemaal goed ligt.

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:10

Wow, ik was het topic even uit het oog verloren

@ Lenexa, fijn dat jullie weer aan het werk kunnen/zijn! En wat een schattige kitten en babyRoxyfoto's!
@ Peerappel, prachtige foto;s weer van Monroe <3
@ Maessie, prachtige setjes heb jij zeg! Ik ben zelf helemaal gek op alles zwart en blauw, prachtige pony ook, op de foto;s ziet ze eruit als een engeltje in ieder geval ;)
@ Coalizione, hoe is het met je nieuwe aanwinst? Raken jullie al een beetje aan elkaar gewend?
@ Knolan, ik heb een 17 inch Bates voor mijn dikkie, zelfde aanpasbaarheid als wintec maar van leer. Zijn tweedehands ook redelijk makkelijk te vinden, misschien een idee? Beterschap met z'n voet!
@ Skippy, die twee van mij 'voelen' ook altijd aan de draad of de stroom erop staat. Met stroom blijven ze er wel achter gelukkig
@ Mi-amore, ik zou na 3 weken nog eens ontwormen. Dat raad mijn DA altijd aan voor de achtergebleven en dan inmiddels uitgekomen eitjes.
@ Loes, welkom! benieuwd naar een foto van jouw knapperd

Wij gaan morgen naar een schriktraining, heb er al zin in. Ze maken er echt veel werk van, dus heel benieuwd hoe hij erop gaat reageren. De 'standaard schriktraining' dingetjes kent hij inmiddels al veel te goed :+

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:23

@Fanigio

Bij deze een foto van ‘mijn’ knappert ! Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:51

Het is echt even helemaal mijn periode niet, Roxy is alweer een aantal dagen aan het hoesten.
Vandaag weer kuur Ventipulmin begonnen, daar knapte ze vorig jaar met een paar dagen al van op.

Dan gister ook mijn andere pas 5 jarige kat thuis dood gevonden. Binnen een maand mijn beide nog ontzettend jonge katten dood, al weken met Roxy aan het aanklooien. Hopelijk knapt Roxy snel weer op, nu nog meer dan anders kan ik juist wat leuke afleiding gebruiken. |(

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:32

Lenexa schreef:
Het is echt even helemaal mijn periode niet, Roxy is alweer een aantal dagen aan het hoesten.
Vandaag weer kuur Ventipulmin begonnen, daar knapte ze vorig jaar met een paar dagen al van op.

Dan gister ook mijn andere pas 5 jarige kat thuis dood gevonden. Binnen een maand mijn beide nog ontzettend jonge katten dood, al weken met Roxy aan het aanklooien. Hopelijk knapt Roxy snel weer op, nu nog meer dan anders kan ik juist wat leuke afleiding gebruiken. |(


Hè jeetje, wat naar allemaal!
Sterkte met het verlies van je katten :knuffel:

De paarden doen overal rare dingen geloof ik. Doortje blijft ontsnappen, en we hebben er nog een paar op stal die heet zijn en dingen doen die niet mogen.

Paard van een vriendin hoest al langer, die krijgt nu een longspoeling. Zelf bij hoestende paarden ook goede ervaringen met secreta pro max, op kruidenbasis.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:54

@Lenexa: wat vervelend !! Hopelijk knapt Roxy snel op.

@Skippy01 het is ook goed koud geworden ineens. Wie weet dat ze daarom zo maf zijn. Hannah heeft ook nu goed de pas erin en dribbelt veel.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:13

Ach Lenexa wat een pech! Sterkte met het verlies van je kat(ten) :(:) Hopelijk is Roxy weer opgeknapt!

Wij hebben gisterochtend een clinic gereden en in de middag had ik zelf een workshop ruiterfitheid en houding en zit op een mechanisch paard! echt een aanrader :j


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:30

Ziet er goed uit @flicka!

Hier nog steeds stress en ellende met een uitbreker: geen stroom op de draad meer, en dat weet Doortje heel goed... :(
Ik slaap er echt slecht van!

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:31

Skippy01 schreef:
Ziet er goed uit @flicka!

Hier nog steeds stress en ellende met een uitbreker: geen stroom op de draad meer, en dat weet Doortje heel goed... :(
Ik slaap er echt slecht van!

Jeetje wat vervelend zeg! Waarom staat er geen stroom meer op?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:41

Draad is een aantal keren (lees: vaak) geknapt, en door de vele reparaties staat er nu niks meer op... Laat het dan maar aan een haflinger over om te weten dat er a) geen stroom op staat, en b) dat de op het hooiland veel meer gras staat dan op de wei zelf...
Inmiddels hebben een fries en een kwpner hetzelfde in de gaten, dus die liepen gisteren ook op het hooiland.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:11

Skippy01 schreef:
Draad is een aantal keren (lees: vaak) geknapt, en door de vele reparaties staat er nu niks meer op... Laat het dan maar aan een haflinger over om te weten dat er a) geen stroom op staat, en b) dat de op het hooiland veel meer gras staat dan op de wei zelf...
Inmiddels hebben een fries en een kwpner hetzelfde in de gaten, dus die liepen gisteren ook op het hooiland.

Oh zo.. hopelijk wordt het snel opgelost!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:15

Flicka12 schreef:
Skippy01 schreef:
Draad is een aantal keren (lees: vaak) geknapt, en door de vele reparaties staat er nu niks meer op... Laat het dan maar aan een haflinger over om te weten dat er a) geen stroom op staat, en b) dat de op het hooiland veel meer gras staat dan op de wei zelf...
Inmiddels hebben een fries en een kwpner hetzelfde in de gaten, dus die liepen gisteren ook op het hooiland.

Oh zo.. hopelijk wordt het snel opgelost!


Ik hoop het ook! Woensdag ga ik alvast met de staleigenaar de draad rondom mijn wei vervangen, en dan proberen we daar rechtstreeks stroom op te krijgen. Dan zet ik haar dus een dag of twee zonder deken in de wei, dat ze de stroom ook voelt - dan maar ff kou lijden, haar rug en billen zijn niet geschoren, dus het moet kunnen...