[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChaplinC
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:52

Fangio schreef:
[ Video ]


Wat een mooi ontspannen filmpje

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:54

@ Haflingermonroe, wat een heerlijk filmpje <3 Net of ik de mijne zie lopen, oren strak naar voren en gaan met die banaan! Wordt er helemaal vrolijk van. Ben je ondertussen ook beginnen volgen op insta :j Pony is ondertussen ook een stuk opgeknapt!
@ Coalizione, alert instellen op marktplaats en contacten leggen met fokkers. Veel leuke brave paarden gaan gewoon via via, die komen niet eens te koop. Wel superleuk dat je binnenkort kan beginnen zoeken naar een paard. Die eerste periode samen is altijd zo leuk en spannend :D
@ Skippy, fijn dat je zadel weer goed zit en fijn om toch bevestiging te krijgen dat je op de goede weg bent.
@ Lenexa, superfijn dat je de groepsstal in mag! Ik zou haar denk ik ook op het land laten voor die 2 weken. Ik vind 4u paddock echt heel weinig (snap dat je in de randstad een stuk minder opties hebt dan hier natuurlijk). Misschien is evt een graasmasker een optie? Of kunnen ze hooi bijkrijgen op het land? Ik heb ook al veel hoefbevangen paarden zien langs komen, snap dat je ermee in zit.
@ ChaplinC, dankje :D

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:14

@Skippy01, achteraf even gekeken: 32,5 km/u topsnelheid. Kunnen we sneller! Fijn dat het kopijzer aangepast kon worden en dat het zadel verder goed was. Mis je je Ghost niet?
@Lenexa, ik ben het met Skippy eens. Lekker buiten laten en beweging wat opschroeven (als dat mogelijk is natuurlijk). Schuilmogelijkheid met deze temperaturen is imo nog niet echt nodig. Ik zie ze hier altijd helemaal happy worden van de regen.
@Fangio, leuk dat de jouwe ook zo'n blij ei is! Die oortjes geniet ik altijd enorm van. Geven mij altijd het idee dat hij het echt leuk vindt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:52

@peerappel mijn bips mist mijn ghost wel een beetje, dat was zooooo zacht. Maar verder mis ik hem niet eigenlijk, Doortje loopt hier fijner onder en dat was mijn doel :D

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:51

Fangio schreef:
@ Coalizione, alert instellen op marktplaats en contacten leggen met fokkers. Veel leuke brave paarden gaan gewoon via via, die komen niet eens te koop. Wel superleuk dat je binnenkort kan beginnen zoeken naar een paard. Die eerste periode samen is altijd zo leuk en spannend :D

Ja vooral omdat het mijn eerste paardje word! Ongeveer 5 jaar een haffie verzorgd en ook leren rijden op een haf, ben helemaal weg van ze <3

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:00

Volgende dilemma, doen jullie scheren en wat? De afgelopen 2 jaar had ik haar onder dekens waarvan ik vorig jaar een deel geschoren had. Dit jaar wil ik ivm de loopstal en de extra kilo's kijken hoe we zonder deken de winter door komen. ( ik zie vooral een zeiknat, modderig paard voor me de hele winter. Het is een varken ) Maar ze zweet al ontzettend, zodra ze het land afkomt wil ik dus toch iets scheren. Ik denk dat ik begin met alleen de onderhals en borst en dan zien we verder wel.

@coalizione, zo leuk een haflinger. Ik ben nog steeds zo onwijs blij dat ik zo'n leuke gevonden heb. Al plak ik haar ook nog wel eens achter het behang. Roxy komt bij Kymmelshof vandaan, dat is voor mij aan de andere kant van het land. Maar een betere had ik denk ik niet kunnen vinden.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:41

Lenexa schreef:
Volgende dilemma, doen jullie scheren en wat? De afgelopen 2 jaar had ik haar onder dekens waarvan ik vorig jaar een deel geschoren had. Dit jaar wil ik ivm de loopstal en de extra kilo's kijken hoe we zonder deken de winter door komen. ( ik zie vooral een zeiknat, modderig paard voor me de hele winter. Het is een varken ) Maar ze zweet al ontzettend, zodra ze het land afkomt wil ik dus toch iets scheren. Ik denk dat ik begin met alleen de onderhals en borst en dan zien we verder wel.

Ik had half augustus al geschoren, maar kan nu wel weer...:Y)
Doe wel altijd gewoon het hele lichaam, nu nog steeds een 0gr deken op omdat het al weer aardig terug is gegroeit, als ik over een paar weken weer ga scheren dan doe ik de 250gr deken op (als het weer beetje gelijk blijft). Flicka wordt altijd zo blij als ik haar weer heb geschoren, dus dan maar een keertje extra :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:23

Ik heb vorig jaar onderkant en zijkant hals, borst, schouders en deel vd buik geschoren. Maar dan wel dekens erop. Mijn stalgenootje had onderkant hals en borst en zonder dekens bij haar schwarzwalder Fuchs. Dit jaar nog geen plan van aanpak. Heb pas net de vliegendeken eraf gehaald en het is nog warm zat. Dus ze staat nu nog ongeschoren en bloot ;)

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:14

Ik zie inderdaad vaak dat mensen de borst en/of hals scheren en dan geen dekens gebruiken, maar dat lijkt me altijd zo koud :Y) Wij gaan in de winter toch ook niet zonder shirt naar buiten om goed te kunnen sporten, ''ja we hebben toch nog een broek aan''- of zo iets :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:25

Flicka12 schreef:
Ik zie inderdaad vaak dat mensen de borst en/of hals scheren en dan geen dekens gebruiken, maar dat lijkt me altijd zo koud :Y) Wij gaan in de winter toch ook niet zonder shirt naar buiten om goed te kunnen sporten, ''ja we hebben toch nog een broek aan''- of zo iets :+


Haha, en toch werkt dat eigenlijk echt heel prima! Zolang het water maar wegloopt, dus rug, billen en bovenkant hals wél in het haar staan. Droge kou is sowieso niet het probleem, gaat echt om water... (Bij gezonde, fitte paarden!)

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:50

@ Peerappel, ja he, ik heb ook wel het idee dat die van mij er ook echt van geniet buiten. Hij weet bijvoorbeeld ook precies als we met de trailer op pad gaan of het strand of les is (bij een bepaalde rotonde is strand rechtsaf en les rechtdoor, als ik rechts af sla begint hij helemaal te hyperen :') )
@ Coalizone, superleuk! Hopelijk kun je hier over een paar maanden je eigen haflingerfoto's spammen :D
@ Lenexa, mijn vorige haf schoor ik jachtmodel en had ik met een lichte deken erover. Deze had ik vorig jaar voor het eerst gewoon onder dekens, zonder te scheren, die bleef redelijk licht in de vacht. Deze winter bekijk ik even wat ik doe, hij staat nu natuurlijk wel in de arbeid en we lessen in een binnenbak (vorige winter alleen wat buitenritjes) dus ik moet nog even zien wat dat gaat geven. Ik ben zelf er fan van het jachtmodel omdat ik ook veel op buitenrit ga en dan zijn ze niet meteen zo 'naakt'. Ik moet zeggen, hiervoor liep hij dus altijd zonder dekens en het vies viel op zich wel mee. Alleen de dagen dat het echt veel regende waren drama, maar anders droogt het redelijk snel en poets je het vieze er wel makkelijk vanaf.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:33

Ik ga ook binnenkort scheren, en dan begin volgend jaar nogmaals voor de keuring. Heb nu de eerste deken binnen, alvast een 300gram. Ik vindt hem iets te groot, maar omdat hij nog groeit denk ik dat hij straks wel goed is.. wat vinden jullie?

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:10

Outdoor of onderdeken? Voor een onderdeken wel echt te groot, maar als outdoor groeit ie er wel in :) (onderdeken wil je natuurlijk korter dan de outdoor ivm regen)

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:21

Hij is als staldeken. Hier met vorst gaan ze enkel los in de binnenbak, dus hij is niet waterdicht. Denk dat hij er ook wel in groeit, ej heeft deze week 25%korting dus dat komt mooi uit.

Nu nog een 150 gram regendeken en een 0 gram....

maessie

Berichten: 5765
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:48

Tipje voor de keuring, daar mogen ze niet geschoren zijn, dus op tijd scheren ;) (dan lijkt t weer natuurlijk)

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:51

Kwa lengte gaat ie er wel ingroeien, maar pas op dat ie er kwa nek niet uit groeit... Mijne past de highliner absoluut niet meer met zn speknek.

Ik heb ook aparte stal en outdoordekens. Heb best dure outdoordekens omdat ze hier met het spelen best wat te verduren krijgen en vind t zonde als hij daarmee in de stront gaat liggen (want dat ligt het lekkerst natuurlijk). Ik wissel dus iedere ochtend en avond.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:10

@Maessie: Januari is de KVTH keuring, maar dit vindt ik dus net te vroeg voor hem. Hij begint nu pas bij te trekken in de lengte (achter nog zo'n 2 cm hoger). De NHPS keuring is in maart dus ik heb toch besloten dat we naar deze gaan; dan heeft hij nog 2 maanden om even bij te komen. Hij is al goedgekeurd voor deelname, dus ik ben heel benieuwd. Ik moet even kijken wat de winter doet, maar ik hoop dat ik heb nog mooi in Januari kan scheren dan ga je de strepen niet meer zien:)

@Fangio; het is altijd heel lastig die dekens.. Ik heb alle dekens van mijn andere haflinger weggegeven omdat hij in Frankrijk zonder deken staat. De andere dekens die ik heb zijn allemaal 205+ dus ik moest alles opnieuw kopen. Ik heb nu vrij veel ruimte bij de nek, ik hoop dat hij er volgende winter ook nog inpast haha! :Y)

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:10

K_nolan, Wolf is echt heel knap! Ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen! :j

Wij hadden zaterdag weer wedstrijd, weer 2 winstpunten ondanks dat het gevoel niet echt fijn was. M2+8 *\o/* Z1 komt wel heel dichtbij zo :Y)

Hebben jullie nog leuke dingen gedaan dit weekend? :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:17

@flicka12 gefeliciteerd! *\o/*

Wij hebben het rustig aan gedaan dit weekend. Aan één stuk door regen zaterdag, en zondag ook heel wisselvallig. Zaterdag dus longeren en zondag rustige training onder het zadel. We hebben alleen buiten-faciliteiten, en met de hoeveelheden die hier uit de hemel kwamen kon het helaas niet zo snel de bodem in, dus alles modderig. Dat leek mij niet het moment om flink aan mijn zijgangen te gaan sleutelen. Wel in stap een beetje geoefend met een halve keertwending die overgaat in een appuyement, maar in draf en galop heb ik het maar op voltes en gebroken lijnen gehouden :o

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:03

Lekker Flicka, gefeliciteerd! Zijn jullie thuis al zover dan er een Z proef in zit?

Hier ook een rustig weekend, ik heb Roxy toch naar binnen gehaald. Ze is er nog niet heel blij mee :o Op stal met lekker eten vind ze helemaal prima, aan de poepvlekken te zien had ze ook heerlijk liggen slapen. Zaterdag helemaal gewassen en borst eruit geschoren, gister rijden met barebackpad. Vanwege haar onrust en het weer lekker veilig in het binnenbakje, maar met al die korte bochten voor mij lastiger om netjes te blijven zitten. Dus vooral veel gestapt, ik reed samen met een klein meisje op een shetje dus we waren meer aan het kletsen dan dat we veel gedaan hadden. Later dus nog even los goed laten draven en galopperen om toch nog even wat energie eruit te lopen.
Gister moest ze alleen op de paddock, woest was ze. Ze heeft alleen maar staan graven en hinniken, zo sneu. Vandaag mag ze met de andere die binnen zijn gehaald dus dat zal ze een stuk leuker vinden. Hopelijk deze week de groepsstal open, dan kan ze lekker uitgerust en zonder honger kennis maken met de nieuwe kudde. Helaas gaat niemand van haar eigen vriendinnen ook, maar ze kent de helft al van de zomerweide. Haar vriendin van de eerste winter gaat wel, ben heel benieuwd of ze die dan nu ook weer op zoekt.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:30

Lenexa schreef:
Lekker Flicka, gefeliciteerd! Zijn jullie thuis al zover dan er een Z proef in zit?

Hier ook een rustig weekend, ik heb Roxy toch naar binnen gehaald. Ze is er nog niet heel blij mee :o Op stal met lekker eten vind ze helemaal prima, aan de poepvlekken te zien had ze ook heerlijk liggen slapen. Zaterdag helemaal gewassen en borst eruit geschoren, gister rijden met barebackpad. Vanwege haar onrust en het weer lekker veilig in het binnenbakje, maar met al die korte bochten voor mij lastiger om netjes te blijven zitten. Dus vooral veel gestapt, ik reed samen met een klein meisje op een shetje dus we waren meer aan het kletsen dan dat we veel gedaan hadden. Later dus nog even los goed laten draven en galopperen om toch nog even wat energie eruit te lopen.
Gister moest ze alleen op de paddock, woest was ze. Ze heeft alleen maar staan graven en hinniken, zo sneu. Vandaag mag ze met de andere die binnen zijn gehaald dus dat zal ze een stuk leuker vinden. Hopelijk deze week de groepsstal open, dan kan ze lekker uitgerust en zonder honger kennis maken met de nieuwe kudde. Helaas gaat niemand van haar eigen vriendinnen ook, maar ze kent de helft al van de zomerweide. Haar vriendin van de eerste winter gaat wel, ben heel benieuwd of ze die dan nu ook weer op zoekt.


Redelijk.. alle losse onderdelen lukken wel maar nu nog allemaal achter elkaar := én we hebben nog nooit in een 20x60 baan geoefend, dus dat moeten we binnenkort maar eens gaan doen :)

Haha.. die Roxy.. snap wel dat ze het stom vindt! Maar ze went er vast snel genoeg aan :)

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:30

Oké ik heb goed nieuws, heb net na even overleggen met mijn ouders toch het seintje gekregen dat ik ook nu aan de slag mocht met het zoeken naar een Haf. Ik had al eerder contact gehad met een mevrouw over een haflinger en heb dat een beetje afgekapt toen, maar toen ik haar net belde stond hij nog te koop <3

Duusss, ik ga volgende week dinsdag (13okt) kijken en als het mooi klikt dan laten we hem daar in een kliniek keuren en dan gaat hij mee naar huis *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:32

Wat spannend! Wel kritisch blijven hoor. Als de eerste écht klikt, doen. Als je twijfelt, zijn er heus nog meer paarden! Houd je ons op de hoogte?

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:49

Skippy01 schreef:
Wat spannend! Wel kritisch blijven hoor. Als de eerste écht klikt, doen. Als je twijfelt, zijn er heus nog meer paarden! Houd je ons op de hoogte?

Ja dit! Super leuk natuurlijk :D maar ik wordt al een beetje achterdochtig omdat hij al een “tijdje” te koop staat ofzo := Maar goed dat jullie hem laten keuren als het klikt! Veel plezier en hou ons op de hoogte *\o/*

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:58

@ Flicka, gefeliciteerd met je winstpunten!
@ Lenexa, aftellen naar de groepsstal dus
@ Coalizione, heel veel plezier met het zoeken naar je paardje!

Hier niet veel gedaan met mn dikkie. Vandaag gaan rijden sochtends, want volgens buienradar zou het tot 12u droog blijven en daarna buien. Ik was de straat nog niet uit of het begon te miezeren en heel mn rondje heeft het gemiezert/geregend, tot ik terug het erf op reed. Toen kwam de zon erdoor en die schijnt nu nog steeds :+
Had ik dat geweten was ik vanmiddag lekker naar het strand gegaan, maargoed.