[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:52

Niet geweest

Pony kwam woensdag tekoop, direct gereageerd en afspraak gemaakt voor donderdag

En op donderdag een appje gekregen, ze had zich bedacht en wilde toch geen afstand doen :')

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:34

xxmh, wat een pech dat paard van jou!
xJurdyWonanx, welkom! Knappe Haflinger heb je. Rijden ziet er goed uit!
Lenexa, dat is inderdaad een dilemma. Van 4 uur buiten schrik ik wel. Zou zeker even verder kijken naar andere mogelijkheden. Niet buiten kunnen rijden is wel heel jammer. Even voor je eigen vergelijking: Monroe staat in de zomer 24/7 buiten en in de winter overdag alle lichturen op de paddock en 's nachts op stal.
Galuppy, had jij niet al wat anders gevonden? Maar welkom terug :D Jammer dat ze hem toch niet wilde verkopen.
Mi_Amore, gaaf een veulen! Meassie heeft een veulen van Blickfang lopen nu geloof ik. Ik vind Blickfang onwijs gaaf. <3

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:46

PeerAppel schreef:
xxmh, wat een pech dat paard van jou!
xJurdyWonanx, welkom! Knappe Haflinger heb je. Rijden ziet er goed uit!
Lenexa, dat is inderdaad een dilemma. Van 4 uur buiten schrik ik wel. Zou zeker even verder kijken naar andere mogelijkheden. Niet buiten kunnen rijden is wel heel jammer. Even voor je eigen vergelijking: Monroe staat in de zomer 24/7 buiten en in de winter overdag alle lichturen op de paddock en 's nachts op stal.
Galuppy, had jij niet al wat anders gevonden? Maar welkom terug :D Jammer dat ze hem toch niet wilde verkopen.
Mi_Amore, gaaf een veulen! Meassie heeft een veulen van Blickfang lopen nu geloof ik. Ik vind Blickfang onwijs gaaf. <3



Ja dat was een gevalletje Dwaling wat na 2 maand eindelijk terug kon naar de verkoper...

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:25

Jaaah ik heb ook een Blickie!! Ik ben fan! Ben nog geen lelijke tegen gekomen! Ben je bij een hengstje wezen kijken? Zag dat die van Ramona te koop stond. Die komt ook uit een fijne moederlijn. :j

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:18

Klopt,ik vind het ook erg weinig hoor! Maar helaas voor onze regio al meer dan gemiddeld, zeker in gedraineerde paddocks in een groep. En ze staat ook 6 maanden 24/7 op het land gelukkig. Natuurlijk regel ik zelf ook dat ze extra buitenkomt in de winter met stalgenoten en door zelf lang op stal te zijn. Dus ze komt nooit echt maar 4 uur buiten, maar ik vind de afhankelijkheid vervelend. Het zou lekker zijn als het vanuit stal langer zou zijn, dat scheelt mij ook veel 'nutteloze' tijd op stal.
Ik ga iig nog bij 2 andere stallen kijken, maar ook navragen wanneer onze loopstal komt want dat is de enige optie waar ze echt 24/7 kunnen kiezen in de omtrek van 25 kilometer van m'n huis.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:43

Galuppy0546 schreef:
PeerAppel schreef:
xxmh, wat een pech dat paard van jou!
xJurdyWonanx, welkom! Knappe Haflinger heb je. Rijden ziet er goed uit!
Lenexa, dat is inderdaad een dilemma. Van 4 uur buiten schrik ik wel. Zou zeker even verder kijken naar andere mogelijkheden. Niet buiten kunnen rijden is wel heel jammer. Even voor je eigen vergelijking: Monroe staat in de zomer 24/7 buiten en in de winter overdag alle lichturen op de paddock en 's nachts op stal.
Galuppy, had jij niet al wat anders gevonden? Maar welkom terug :D Jammer dat ze hem toch niet wilde verkopen.
Mi_Amore, gaaf een veulen! Meassie heeft een veulen van Blickfang lopen nu geloof ik. Ik vind Blickfang onwijs gaaf. <3



Ja dat was een gevalletje Dwaling wat na 2 maand eindelijk terug kon naar de verkoper...


Jammer zeg! Dus nu toch maar een Haf?

Lenexa, ik snap wat je bedoelt! Je zit wel in een rotregio wat dat betreft denk ik. Monroe komt van 24/7 buiten en ik was heel bang dat hij de nachten in de winter op stal vreselijk zou vinden, maar ik heb het idee dat hij die rust wel lekker vindt en de regelmaat ook erg op prijs stelt. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar heb hem weleens ongelukkiger gezien dan nu. Misschien dat deze ervaring nog je gedachte doet veranderen wat betreft het 24/7 buiten. Dat maakte de zoektocht bij mij ook wat lastiger namelijk.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:16

Een haf zou wel echt enorm gaaf zijn, maar het is wel een hele moeilijke markt :c.

En uiteraard telt de klik en het eind resultaat ook hoor ^^. Een haf zou fantastisch zijn maar ik kan ook net zo goed enorm verliefd worden op een ander paard.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:24

Galuppy0546 schreef:
Een haf zou wel echt enorm gaaf zijn, maar het is wel een hele moeilijke markt :c.

En uiteraard telt de klik en het eind resultaat ook hoor ^^. Een haf zou fantastisch zijn maar ik kan ook net zo goed enorm verliefd worden op een ander paard.


Welke maat zoek je? Misschien weet iemand hier wel iets te staan!
Ik weet in mijn directe kring momenteel alleen een chique zwartbruine tinker (grai type) van 2,5 the koop. Maar misschien is dat niet wat je zoekt.

Galuppy0546
Berichten: 179
Geregistreerd: 17-03-20

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:33

Ik zoek inderdaad niet een onbeleerd jonkie. Ik denk dat de maat ook is wat het lastig maakt, minimaal 1.45 en beleerd.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:46

Het is idd een heeeeeel moeilijke markt. Ik ben al meer dan een jaar alles in de gaten aan het houden qua veulens, maar zelfs daar is het of snel zijn of kwaliteit is niet wow :(

(En de veulens waar ik wel toekomst in zag, had ik net de klik niet mee, op eentje na dan O:) )

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:38

Ja is echt super moeilijk momenteel! En die prijzen :\

Ik ben laatst ook bij een tweejarige merrie wezen kijken, dat was niks.. was stijf, vocht in de benen en wilde eigenlijk niet draven :Y)

Hopelijk vind je snel iets leuks Galuppy0546! :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:43

@galuppy Kun je geen zoekertje uitzetten bij Van den Berg? Die weten meestal wel wat er te koop staat of te koop komt in hun netwerk.

@flicka jeetje stijf, vocht in de benen en dan als tweejarige al? Dan gaan alle pssm alarmbellen af bij mij.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:17

Skippy01 schreef:
@flicka jeetje stijf, vocht in de benen en dan als tweejarige al? Dan gaan alle pssm alarmbellen af bij mij.

Ja.. en dat voor een tweejarige. Was ook een klein beetje stom van de verkopers, ze hadden er nog een andere tweejarige bij lopen die echt de sterren van de hemel liep, maar die was niet te koop :Y) Daardoor leek deze wel nog slechter haha..

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:50

Jammer Galuppy, hopelijk vind je ook snel een leuke blonde!

Ik ben net bij de andere stal gaan kijken, het ziet er echt een stuk rommeliger uit dan mijn huidige stal maar de basis dingen eigenlijk allemaal prima. Elke dag van 8 tot 17 naar buiten op een paddock met max 8 andere. Stuk overdekt, stuk verhard en onder een klein afdakje ruwvoer. Om 21 uur dan nog een voorronde, dus dan kan ze nog een plukje hooi krijgen. Bak en longeerring zagen er goed uit. Stal is wel aan 3 kanten dicht dus dat is minder dan ze nu heeft maar ze staat er natuurlijk ook minder in. Niet echt buitenrijden met ruiterpaden maar wel stukjes wandelen of stappen langs de fietspaden.
Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen, het is goedkoper dan m'n huidige stal. Wel zelf mesten, hoe doen jullie dat als je dan een dag overslaat? Zomermaanden kan ze 24/7 buiten maar kan ook door hun buiten zetten en zelf binnen halen. Dus dat is volgend jaar wellicht nog een goede optie.

Ze heeft nu trouwens een hoefbal betrapping, het is een nare wond dus we doen goed schoonmaken en met betadine uitspoelen. Groene leem erop om het hopelijk zo schoon mogelijk te houden :(

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:29

@lenexa uitmesten regel ik met een stalgenootje als ik een dag niet kan of iemand anders niet. Dat lost zich wel op. Klinkt een beetje als mijn stal, rommelig, maar voor de paarden prima ;)

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:44

Bedankt! Dat dacht ik ook al, elkaar wat helpen. Nog wel een nadeel, groot deel van de winter paddock is bestrating. Ik heb even met m'n instructeur gecheckt, die zegt denk dat je dan ijzers moet. Dat denk ik ook, Rox haar hoeven groeien niet zo snel. Lastig hoor, de juiste keuzes maken.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:02

Krijgt ze wel hooi op de paddock overdag?
Ruiterpaden heb ik hier ook niet, maar red me prima met graspaden of bermen. :D

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:34

@PeerAppel, ja ze hebben hooi op de paddock. Daar is juist het verharde, ik verwacht dat ze een groot deel van de dag daar dus stoelendans doet en dat ze weinig op het zand gedeelte zal staan. Ze komt nu maar net de winter door zonder ijzers ( vandaar de hoefschoenen ) en bij ons staan ze op zand.

Voor nu heb ik besloten nog niet te verhuizen, ze gaan ( als het goed is ) dit jaar nog de loopstal voor een merrie groep op onze eigen stal maken. Ik ga pas aan het einde van de zomer keuzes maken, voor nu staat ze toch helemaal prima en ik zou denk toch het liefst haar in de groepsstal op mijn huidige stal hebben. Mocht blijken dat die loopstal niet ergens deze winter klaar is ga ik alsnog verhuizen.

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:14

Gister voor het eerst in 3 maanden les gehad, ik heb de afgelopen maanden expres niet teveel in de bak gereden zodat we dat leuk hielden en het dus ook echt met vlagen best goed ging( voor ons doen ).

De les ging super goed, ze vond ons een heel stuk beter geworden in eigenlijk alle aspecten die we voor corona aan het oefenen waren. Ik was zelf ook creatief geweest met bepaalde dingen oefenen waardoor we daar nu wel verder in zijn en met andere dingen bezig zijn. Ze is zeker in draf alweer een heel stuk rechter, als in ze laat zich rechter maken. Voorheen negeerde ze het gewoon. We konden nu dus ook heel andere dingen oppakken dan 3 maanden geleden, dat was dus echt heel leuk. We hebben ook lekker aan mijn houding zitten sleutelen, ik heb nog nooit het woord zachte billen zo vaak gehoord :')

Vorige week ook nog een schriktraining gedaan, dat vind ze eigenlijk allemaal alleen maar leuk. Alleen de rollende bal is erg eng _/-\o_
Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:22

@lenexa centered riding zeker? Ik hoor het ook IEDERE les opnieuw. Zachte billen en zachte ogen. :') :j

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:49

Nee deze instructeur is geen centered riding, maar daar heb ik wel lang les in gehad. Ik had dus zelf al wat conclusies getrokken de afgelopen tijd, ik wist alleen niet hoe ik het kon oplossen. Nooit gedacht dat dat zachte billen zijn. Vooral met lichtrijden vind ik dat erg moeilijk, dan span ik mijn bilspieren aan om m'n bekken goed te kantelen. Als ik doorzit gaat dat beter en dan reageert Roxy dus ook veel meer op mijn beenhulpen, dat bevestigde dus voor mij dat ik haar soms echt in de weg zit. We doen nu dus ook veel met doorzitten om dat goed te bevestigen dan dan gingen we gister kleine stukjes uitbouwen naar lichtrijden terwijl zij dan verzameld recht moet blijven lopen. Pff ik was bekaf na een uur les maar ik ging echt uber blij naar huis.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:51

Ah ok, interessant is dat altijd he, hoeveel invloed je als ruiter met je zit uitoefent! Wel gaaf, en super fijn dat je echt blij kon zijn met het resultaat! :D

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:55

@Mi_amore: Dankjewel, ben ook heel blij met hem. Hoe groot hij is weet ik eigenlijk niet, maar ik schat 1.50 of wellicht ietsje hoger zelfs.
Galuppy: Jammer dat het toch niets is geworden. Inmiddels al iets nieuws op het oog of nog niet?
Lenexa: Wel fijn dat je in ieder geval een besluit hebt kunnen nemen nu. Ook al is dat besluit juist niets doen op dit moment. Wie weet wat zich nog voor doet qua stallingen.

Hier redelijk fanatiek aan het trainen nog steeds en we hebben een 'nieuw' zadel en dat rijdt toch een stukkie fijner dan mijn Tekna die ik hiervoor erop had liggen moet ik toegeven :9
Volgende week zondag is er een oefenwedstrijd in de buurt en een paar meiden van stal gaan erheen, maar ik durfde nog niet mee te doen. Er rijdt 1 keer per week een meid les op Wonan en zij wilde wel meedoen en nu heb ik woensdag les gehad en het ging zo fijn dat ik me toch maar ingeschreven heb ook :D Ben benieuwd :=

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 07:25

We did it, we did it! We zijn gisteren voor het eerst in 1,5 jaar op bosrit gegaan met een stalgenootje! Stapritje gewoon, ongeveer 1,5 uur weggeweest. Doortje vond het onwijs spannend, maar heeft zich SUPER gedragen. Ze vond de koeien wel echt eng (die staan altijd nieuwsgierig langs de draad, die zijn ook best eng), en toen er ergens een landgeit achter een bosje vandaan kwam, schrok ze enorm, maar deed ze niet meer dan een sprongetje opzij. Het allerengste was toch wel de modderpoel op het bospad :') Daar sprong ze enorm van opzij :j
Als er niets 'engs' was, ging ze zelfs heel stoer voorop lopen - je kunt je natuurlijk niet laten kennen he, als haflinger prinsesje <<) Dus hop, dan gingen de oortjes erop en ging ze voor de grote fries lopen waarmee ik was. Zodra het dan weer spannend werd, dook ze gauw weer achter hem, uiteraard O:)
Maar ik ben dus zó blij, geen gesteiger, niet wegrennen en tussendoor dus stukken oortjes naar voren en lekker briezen! *\o/* <3

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:19

Aaaah wat fijn zeg! Hele overwinning *\o/*