[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:17

Gefeliciteerd Renske!

En ik herken dat hete heel goed Wendy.

Vandaag voor het eerst met wat meiden van stal een rustig buitenritje gemaakt. Het was echt super gezellig en Tris werd helemaal enthousiast met al die paarden om hem heen dat vind hij toch wel veel gezelliger dan altijd in z'n eentje. :D en dan ook nog zulk mooi weer.

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:22

Heerlijk! Ik krijg ook steeds meer zin om zelf te gaan rijden.
Vandaag Olivia lekker gewassen. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:03

wendy1987 schreef:
Monroe is knap! Wel nog dikker in haar of niet?
Tristan op zijn gemak dus op nieuwe stal. Fijn!!

Gefeliciteerd renske! Spannend altijd!!

En als ik nog wat vergeet. Sorry!

Vandaag weer rustig gereden..spoortje weer keer om gedaan. Mevrouw was me toch heet :roll: stel je voor. Dribbelen. Bokken op been. Iig goed voorwaarts. Maar ik wou rustig en controle dus chagrijnige merrie :+ maar ze deed t wel heel goed gelukkig!


Monroe is inderdaad dik in het haar nog. Zijn kudde zit er ook nog vrij dik in en ze staan 24/7 buiten, dus of het daar aan ligt? Of aan dat de lente altijd wat later intreedt in het noorden? :+
Getsie, wat vervelend dat Kayenne zo heet was. Fijn dat ze het nog wel goed deed!

Skippy01 schreef:
PeerAppel schreef:
Lengte is nog niks, maar dikte is zeker aanwezig. <3


Ik gok dat op die voorpluk toch best wat mensen jaloers zijn hoor ;) Doortje's voorpluk is ook zo, en de eigenaren van de andere koudbloeden op stal zijn daar allemaal wel een tikje jaloers op (behalve van één tinker die nog een veeeeeeel langere voorpluk heeft).
De manen zelf zijn bij jouw paardje inderdaad niet kort en ook nog niet lang :+ Mooi bos haar wel :)


Dankje! :D

Renske_W schreef:
Olivia is vandaag drachtig gescand. *\o/*


Gefeliciteerd! Ik zie ook graag een veulenspam tzt. :Y)

_Tristan schreef:
Gefeliciteerd Renske!

En ik herken dat hete heel goed Wendy.

Vandaag voor het eerst met wat meiden van stal een rustig buitenritje gemaakt. Het was echt super gezellig en Tris werd helemaal enthousiast met al die paarden om hem heen dat vind hij toch wel veel gezelliger dan altijd in z'n eentje. :D en dan ook nog zulk mooi weer.

[ [url=m/8hhm2x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh heerlijk! Heb je een beetje een mooie omgeving om in te rijden?

Renske_W schreef:
Heerlijk! Ik krijg ook steeds meer zin om zelf te gaan rijden.
Vandaag Olivia lekker gewassen. :)

[ [url=m/0rSpNT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vGOrO7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nn0Ape.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wHp59f.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze is weer prachtig schoon! <3

--------

Ik zit al weken de Magnolia bij ons in de buurt in de gaten te houden en nu was hij eindelijk aan het bloeien, was het mooi weer en had ik tijd. Dus Monroe er voor gezet met hulp van mijn stalgenootje.
Hij was wel meneertje ongeduld, maar goed. Ik vergaf het hem toen ik de foto's zag. :o

Clown :+ Als hij niet weet wat hij moet doen gaat hij flemen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:52

:wave:

Mag ik me hier ook melden met mijn gouden merrie?

Afbeelding
Mijn tuttie :+: Marena (en ik).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:58

Rianne_ schreef:
:wave:

Mag ik me hier ook melden met mijn gouden merrie?

[ Afbeelding ]
Mijn tuttie :+: Marena (en ik).


Uiteraard! Welkom! Leuk :)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:37

Dankjewel! :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:33

Wauw mooie merrie hoor!
April loopt hier de laatste tijd wat minder, dressuurmatig gezien, in de draf steekt ze echt haar neus eruit, dit komt vermoedelijk doordat ik mijn zadel een tijdje te ver naar voren heb gelegd de afgelopen weken, dus daar hebben we uiteraard snel verandering in gebracht maar ze blijft niet helemaal lekker lopen. Zondag een wedstrijdje gehad en die toch maar gereden ondanks dat ik dr niet fijn vind lopen puur voor de ervaring. Gelukkig super fijn commentaar gehad van de jury en nog hele nette punten gereden 190 en 200 (L1 proef). Maar ik heb besloten om deze week even lekker met andere dingen aan de slag te gaan, we zijn de laatste tijd zoveel bezig met dressuur.
Dus vandaag weer eens gesprongen, dat was echt lang geleden maar ze deed het super, ondanks mijn angst :+ En morgen gaan we lekker vrijheidsdressuur doen en donderdag maar eens een grondwerk lesje, dan gaan we het vanaf maandag weer een beetje oppakken dus ik ben benieuwd.
Dit was vandaag: Afbeelding
En met de wedstrijd:
Afbeelding
Afbeelding

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:53

Mooie foto's bij de bloesem, PeerAppel <3

Welkom Rianne!

Faither, afwisseling is heel goed. Zo behoud je je motivatie :D

Vandaag kreeg ik van iemand op stal deze foto.. Dit is toch echt genieten..
Daarna nog even in de bak gereden.. Nooit gedacht dat ik een bak zo zou missen maar het was toch echt zo. Ik heb alweer een lesafspraak staan, we blijven lekker bezig :D

Afbeelding

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:28

Ik volg dit topic al zo lang, wat een leuke foto's en avonturen allemaal <3

Mag ik me met mijn haflingerx? kruising me ook melden? _O- Ze is aan de beterende hand en we kunnen hopelijk binnenkort weer aan het werk, het is nodig... Daar zit precies een veulen in :=

Afbeelding

Ik ga wel eens een praatje moeten doen met die scheefschietende mussen hier...

Afbeelding

Vorige week was het mijn shet, en nu zij :')

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:38

Welkom Rianne! Volgens mij heb ik jou ook wel ooit gezien in het Haflinger fototopic. Knappe Marena <3
Faither, wat een mooie punten! Rijd je officieel? Springen doet ze knap!
Tristan, heerlijk dat Tristan zo geniet in de zon! Kan me voorstellen dat je een bak wel en beetje mist. Dankjewel voor je compliment trouwens!
Kirania, welkom! Wat voor kruising is je Haf? Duidelijk te zien dat er een veulen in zit _O-

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:41

Gefeliciteerd met de dracht Renske!

Prachtige foto's peerappel, super schattig die eerste <3

Mooi sprongetje faitherr :j

Welkom Rianne en kirania!


---

Wij gingen vandaag spontaan een rondje naar buiten, was toevallig te gelijk met iemand op stal die naar buiten wilde. Was een klein rondje maar weer heerlijk. Volgende week zaterdag gaan we weer meedoen aan een wedstrijdje in de bb, voor mij m'n tweede en een stalgenootje gaat voor het eerst mee. Ben benieuwd wat we er dit keer van maken, en zin in natuurlijk :))

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:14

Mooie haf hoor Kirania! Ik hou van die appeltjes bij de buik! April heeft dat ook zo mooi.
Lekker zeg zo’n buitenritje Liess, en veel plezier en succes met je wedstrijd! Ik ben benieuwd!

Nee PeerAppel we starten helaas nog niet officieel ivm vervoer en drukke ouders, maar over een tijdje kan ik hopelijk zelf met auto en trailer op pad en dan zijn er zeker wel ambities om wedstrijden te starten. Nu blijft het bij de onderlinge wedstrijdjes van de club. Dat is overigens wel met een officiële jury van de knhs dus ik vind het altijd super fijn om weer aan de slag te kunnen met de tips. Deze jury was ongelofelijk vriendelijk met het commentaar, een 9 voor mijn houding en zit! En de opmerking dat ik vriendelijk rijdt, en april heeft een 8 voor de stap gekregen! Maar er zijn ook meer dan genoeg verbeter puntjes.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:34

@faitherr, als dressuur even niet gaat, sla ik het vaak even over. Pak ik haar dan een dag of drie later weer op, loopt ze wél fijn. Motivatie is meestal wel een dingetje dan...
ik had super fijne trainingen de week voor vorige week. En toen ineens niet meer. Toen zijn we even alleen aan de hand gaan werken en spelen en met de les naar buiten gegaan de week erna. Gister klom ik er weer op, en mijn god, wat kan ze soms toch lekker lopen!

Ze was ontzettend scherp aan de hulpen: pasje meer verzameling, pasje meer uitstrekken, pasje harder, pasje zachter. Natuurlijk nog niets spectaculairs, maar dat moet je op deze leeftijd (ze wordt volgende week 5) ook niet willen!

Ik kon rechtop zitten, handen voor me, en op minimale hulpen stukjes de oefeningen vragen. Voltes in drie gangen, geen probleem. Schouderbinnenwaarts in stap en draf, schoudervoor in galop, wijken in stap en draf. En allemaal voelde het even eenvoudig!

Maar dan moet ik vandaag dus niet wéér zo'n training verwachten. Vandaag gaan we lekker aan de hand spelen en morgen hebben we les waarbij ik eigenlijk wil springen. Twee écht fijne dressuurtrainingen in de week is een beetje de max. voor Doortje mentaal, en dat vind ik ook echt genoeg. Doen we nog een springtraining erbij voor de lol en voor haar ruggebruik bijna elke week, wat werken aan de hand gemiddeld 2x, en ook 1 of 2 dagen echt vrij elke week.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:57

@Skippy01, met zoveel verscheidenheid zal ze je bedanken! Lijkt mij ideaal om ze inderdaad mentaal wakker te houden, anders wordt het allemaal wel erg eentonig. Wat ontzettend leuk dat het zo goed ging! *\o/*

@faitherr, ik ben ook fan, zomer of wintervacht, ze heeft altijd appeltjes! Ga je voor je BE rijbewijs of?

@Xjesliess, spannend!

@PeerAppel, ja, als je haar langs de voorkant ziet... Ik weet gelukkig met alle zekerheid dan er nog nooit een hengst op heeft gezeten, ze valt voornamelijk op merries _O-
We hebben geen idee van haar kruising, maar met haar énorm hoofd (xfull) en haar hele brede borstkas denken we iets richting zware koudbloed waar ze wat dingetjes van mee heeft genomen. Ze heeft wel echt van die giga haflingerogen, vergeleken met de minioogjes van een trekpaard.

Afbeelding

Ze heeft ook altijd net beenwarmers aan, die sokjes verliest ze eigenlijk zomer/winter niet :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:33

Jaa precies skippy, klinkt ook super jou trainingsschema, ik deed eerst heeel veel afwisselen maar de laatste tijd zijn we wat blijven hangen in de dressuur. Meestal ziet onze week er zo uit:
Ma: dressuurles
Di: vrij
Wo: longeren/vrijheidsdressuur/springen/dressuur/buitenrit
Do: les van de fysio, of gymnastiserend rijden of grondwerk
Vr: vrij
Za: dressuur/springen
Zo: springles/buitenrit/dressuur

Maar in de winter heb ik altijd weinig motivatie om alleen voor vrijheidsdressuur een kwartier heen en terug door het rotweer te lopen, en is mijn motivatie sowieso al wel vaak minder.
In de zomer gaan we ook heel vaak naar het strandje hier, lekker het water in, en dan doe ik ook een stuk meer buitenritjes en wandelen.
Maar ik heb me voorgenomen om weer meer andere dingen te doen, maximaal 3x in de week dressuur vanaf nu.
Afgelopen zomer in het water:Afbeelding
Afbeelding
Dat mis ik echt <3
En ik gooi dr ook vaak even lekker los, dst ze zich kan uitleven.
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:39

XjesLiess, heerlijk zo even een rondje buiten! Rijdt je stalgenootje ook op een Haf? Alvast succes met de voorbereidingen voor de wedstrijd. Leuk zo in de BB!
Faitherr, onderling is ook hartstikke leuk hoor! Scheelt een hoop kosten ook. := Altijd fijn om zulk commentaar te krijgen.
Kirania, ooh excuus! Er zit geen veulen in _O- Ze is wel heel stevig gebouwd inderdaad. Wel vind ik dat ze echt de Haflinger kleur heeft en vaak is die best moeilijk zo te krijgen met 1 niet Haflinger ouder. Maar als ik die hoeven zo zie geloof ik wel dat ze niet 100% Haf is inderdaad. :') In ieder geval leuk dier! Wat doe je zoal met haar? Ze heeft flinke sokjes inderdaad! Mijne ook maar ik haat dat en ik knip het eraf. Dit was hoe ze waren:

Afbeelding


Ik ben er ook heilig van overtuigd dat afwisseling heel belangrijk is en dagelijks trainen helemaal niet nodig is. Ik had met mijn vorige bijrijdpaard (een halve Haf toevallig) 1x per week dressuurles en de rest van de tijd reed ik buiten. Heel af en toe longeerde ik de dag voor de les even met bijzetje, maar ik reed slechts 1x in de bak en dat was tijdens les. En toch gingen we keihard vooruit. Nu moet ik ook zeggen dat dressuur slechts bijzaak was, want ik wilde endurance gaan starten. Dan leg je ook wat minder druk erop.
Met Monroe wil ik het ook zo aan proberen te pakken. Het plan is om hem gewoon buiten in te rijden, zodat hij daar alle gangen kan. Het bakwerk komt later wel. :j Eerst maar lekker rechtuit.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:31

@faitherr, Ik ben jaloerrs! Wat een prachtige dame zeg. En water hebben om zo heen te gaan lijkt mij al helemaal super. Ik herken de niet-motivatie voor vrijheidsdressuur en dergelijke helemaal, dus ik heb mezelf voorgenomen om voor het goed van mijn merrie gewoon max. 5-10 min. aan VD te doen en dat het dan gedaan is. Door kleine beetjes vaak te doen hou je jezelf meestal iets gemotiveerder :j Heel leuk om dat schema te zien trouwens, lijkt mij ook dat door iets te veel dressuur je ook enorm van dressuur kan afkicken.

Hier ging het voor ze op hooi stond (Giga allergische reactie, ze was ál haar spieren kwijt, ontwikkelde asthma zonder beschadiging in de longen of hoesten en had enorm ingevallen flanken) zo;

Ma: Vrij
Di: 10 km ritje
Wo: Dressuur (als ik me eraan hield, hoe zieker ze werd, hoe meer ze protesteerde in dressuur)
Do: 20 km ritje
Vr: VD, beetje wandelen, loswerken in de weide en spelen.
Za: 15-20 km/Dressuur
Zo: 30-40 km

Valt het op dat we trektochten doen? _O-

@PeerAppel, ik versta je, als je met bandages moet werken oid is dat echt geen doen! Ze heeft inderdaad echt zo'n kleurtje he, ik vraag mij echt af wie haar ouders waren! Wie weet beide ouders haflinger maar een van haar ouders dat een haflingerkruising was? We zullen het nooit weten, alles dat ik weet is dat ze uit Limburg komt, heel agressief was naar andere paarden en, ik quote "Te rottig en koppig om iets aan te leren" :)) Hopelijk kunnen we vanaf volgende week terug beginnen met rijden, ik rij inmiddels al maanden niet meer omdat ze zich zo slecht voelde. Nu word ze steeds beter en zodra ze terug begint te spelen met me weet ik dat het goed is! Ze mag dat zelf aangeven, ze is zo'n binnenkropper dat ze anders recht door haar pijn heen sjeest -O- Wij deden dus trektochten, endurance aspirant en ik wil de TREC en de Working Equitation in gaan. Dressuur lag me niet zo sinds ik ben afgekafferd door een FEI official die zei dat ik een nutteloze boerenknol had.

Monroe gaat helemaal goedkomen zo! Ik ben ook van de mening eerst lekker rechtuit te gaan en hun hun lichaam te leren kennen ipv meteen in het rechtrichten en de dressuur of het springen te vliegen.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:43

Dankjewel kirania! Ik vind haar zelf ook ongelofelijk knap :o. Jou schema ziet er ook goed uit! Heerlijk zeg die km ritten, daar ben ik dan weer jaloers op, hier is alles eigenlijk langs de weg of aan de dijk die vol js met fietsers en honden etc. Vrijheidsdressuur vinden we beide wel heel leuk maar soms moet ik me er wel even toe zetten, grondwerk zijn we ook actief in (geweest), dat kan ze ook goed, travers, schouderbinnenwaarts etc beheerst ze al dus daar gaan we ook maar weer mee veder. Ik ben benieuwd of het verschil gaat maken!
Het water hier is de rivier die hier loopt, we kunnen helaas dus niet te diep want dat is hartstikke gevaarlijk maar voor pootje baden met de hete dagen is het heerlijk.

En ik zie nu dat ik helemaal ben vergeten te reageren op je eerdere bericht kirania, ik ben nu 17, word in februari pas 18 dus ik ben van plan deze zomervakantie mijn rijbewijs te halen en dan mag ik straks in ieder geval met een 1/1,5 paards trailer rijden, en zo’n trailer heb ik ook altijd beschikbaar om te lenen dus dat is super fijn, BE wil ik ook graag halen maar ik verwacht dat je daar 18 voor moet zijn dus eerst maar eens gewoon B

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:48

Peerappel, thanks! Hij word al wel uitgebracht in de B tussen de pony's en ik heb vorig jaar ook al een bb gereden. Voor mij werd starten veel te ingewikkeld met vervoer en startkosten en ik houd toch ook wel meer van de fijne buitenritjes enzo. Mijn stalgenootje rijd een palamino NRPS :)

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:55

Kirania, kom jij toevallig uit België? Is aspirant endurance hetzelfde als de kennismakingsklasse? Gaaf dat je zoveel kilometers rijdt met je Haflinger! Kan ze dat een beetje goed aan?
Faitherr, dat voornemen had ik ook toen ik 18 werd (om direct mijn BE te gaan halen). Ik word in juli 21 en twijfel of ik hem ooit nog wel wil halen. Ik vind het idee dood en doodeng. := Wij hebben nu een auto die een 1,5 paardstrailer mag trekken, maar no way dat ik daarmee ga rijden zonder mijn BE te hebben. Laat ik mooi mijn stiefvader of vriend doen hoor. O:)
XjesLiess, wat leuk! Doet een bijrijder dat dan? Ahaha, ik zag iets lichts op je foto, maar ik twijfelde al.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:03

@faitherr, komt goed, ik heb ook gemerkt dat dressuur in de hand ze enorm helpt onder het zadel! Maar inderdaad, je moet voor zo'n ritten wel vrij goed zitten qua omgeving. Ik heb het geluk dat ik in de groene gordel rond Brussel zit, maar niet in het drukke deel, dus ik heb in feite een hele hoop veldwegen (aangestampte grond, grind, puin, bosgrond,...) voor mij alleen, bijna :Y)

Ik denk idd dat je voor BE 18 moet zijn, net zoals de B praktijk, nee? Maar meestal komen plannen en de realiteit niet goed overeen, ik voelde me pas zeker genoeg met de auto een jaar na mijn B, dus dan BE gedaan en nu heb ik dus beide op 21 :j

@PeerAppel, dus zeker niet te bang hoeven zijn voor die BE! Het is echt een verademing, maar dat is ook omdat mijn beide ouders bang zijn voor de BE dus ik moest even mijn stoute schoenen aantrekken om ergens heen te kunnen. Aankoop trailer zal moeten wachten tot na de zomer, het was een erg duur voorjaar met kliniekkosten, dierenartsen, medicatie,... (die allemaal niet hielp, super :Y) Koop ik een stom olietje op Equitana in Duitsland en dan werkt dat wel :')

Dankje trouwens! Wel, aspirant als in, ik zou het graag doen maar het blijft bij thuisrijden tot ik een trailer heb gefikst :+ Ik kan er altijd eventueel eentje huren, maar ik ben een echte spaarder dus ik denk dan, als ik nu niet huur, kan ik sneller mijn eigen trailer aanschaffen. Ze kan het erg goed en doet niets liever, toen we met een club in de Eifel waren was ze helemaal overdonderd en wilde ze vooral gaan gaan gaan om alles gezien te hebben. Ze is ook een heerlijke toerist, blijven doorstappen telkens maar ook echt in het rond kijken in interesse zonder ooit van iets te schrikken (Ik daarentegen... fazant recht in mijn gezicht gevlogen en ik zit daar te spartelen terwijl zij gewoon rustig doorstapt alsof er niets aan de hand is :') )

Ik zit inderdaad in België dus! :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:22

WIj hebben thuis ook 2 auto’s staan die met gemak een trailer kunnen trekken (zowel 1 als 2 paards), en mijn vader heeft inderdaad BE maar die heeft niet wcht wat met paarden dus die ziet het niet zitten om elk weekend met mij op pad te gaan naar wedstrijden. Ik denk dat ik met genoeg oefenen zodra ik Mn rijbewijs heb snel genoeg met een 1 paards trailer durf te rijden, als ik maar genoeg vertrouwen heb in dat ik me goed kan manoeuvreren in moeilijke bochtjes etc.
Rijbewijs mag je met 17 al halen kirania, 16,5 mag je beginnen met lessen en met 17 mag je praktijk halen, tot je 18e moet er dan wel een bijrijder bijzitten. Maar ik wil hem graag in de zomervakantie halen omdat ik nu met examens zit en daarna met studie dus in de vakantie zou super fijn zijn.
Maar we gaan het allemaal nog wel zien, eerst maar eens mijn havo diploma halen en dan komt de rest wel :+

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:27

Ah, dat is dan een verschilletje in België, hier is de BE uitsluitend voor 18j (ook omdat B enkel vanaf 18 mag, alleen rijden dus). Maar de theorie mag hier idd ook van 16-17! :j

Komt allemaal wel goed! :D Wel handig natuurlijk als je een trailer thuis hebt om mee te oefenen.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:52

Ik geloof zeker dat het een verademing is hoor! Maar als ik BE heb, ben ik niet alle problemen voorbij. Ik rijd in een VW Polo en dat is voor mij goed te betalen. Die kan alleen niks trekken. :Y) Oftewel: ik heb geen trekauto tot mijn beschikking. Een duurdere auto qua brandstof en vooral wegenbelasting kan ik niet betalen als student. Dan het probleem trailer. Ik kan er prima voor sparen en er 1 kopen, maar dan. Waar zet ik hem neer? Thuis en op stal is beide geen optie. := Beide zijn wel te lenen, dus het kan wel, maar 100% onafhankelijk ben ik na het halen van mijn BE niet. Daarom dat ik vind dat het nog niet echt nodig is.

Fijn dat jouw Haf het zo goed aankan, Kirania! Zijn er veel wedstrijden bij jou in de buurt? Gaaf dat je bent wezen rijden in de Eiffel.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:56

PeerAppel schreef:
XjesLiess, wat leuk! Doet een bijrijder dat dan? Ahaha, ik zag iets lichts op je foto, maar ik twijfelde al.


Ik ben de bijrijder ;) De dochter van de eigenaar rijd sinds een jaartje ook fanatiek met m en ze hebben nu al een aantal keer in de B mee gereden.