[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:23

Wat leuk om zoveel kennis te hebben Michelle! Ik wou dat ik dat had/kon.

Ik ben toch wel nieuwschierig welk voer jij aan je paart geeft. Ik voer onbeperkt hooi en vitalbix + een paar lijnzaadbrokjes.

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:40

Hmm nu je dat zo zegt.... ik ben ook wel erg benieuwd... die van mij staat op een heel strak dieet helaas....

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:58

ApolloPaard schreef:
Hmm nu je dat zo zegt.... ik ben ook wel erg benieuwd... die van mij staat op een heel strak dieet helaas....

Hier juist op onbeperkt kuil, 2kg sportbrok en nog geweekt 18+ voer.

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 00:03

Oké nee Apollo krijgt nu echt heel veel minder... Maar hij moet echt afgaan valken helaas.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:16

Doortje staat van 9-19 uur op de wei, en krijgt daarnaast een aardige berg ruwvoer, niet onbeperkt, maar wel zoveel dat ze eigenlijk nog altijd wel hooi in haar net heeft zitten s ochtends als ze naar buiten gaat, dus echt ruim genoeg. Om de typische haflinger-kilo's te beperken krijgt ze natuurlandhooi/bio hooi. Daar zitten ook rietstengels in bijv. Veel vezels, veel kauwactiviteit, weinig calorieën. Onze fourage handelaar laat het analyseren en hoewel ik de cijfers niet zo bij me heb, was het mooi arm spul met een enorm hoog droge stofgehalte.
Daarnaast heeft ze de hele zomer op Horsefood happy summer mix gestaan - het hoge aandeel vetten en lage suiker- en zetmeel percentage was erg fijn tegen de jeuk vooral. De vezels om de mest goed te houden. Ze kreeg niet veel hoor, maar ongeveer 600 gram per dag + 100 gram lijnzaadbrokjes.
Nu de winter er weer aan komt, zijn we over op ander voer (ik wil niet jaarrond dezelfde kruiden voeren en in veel voer zitten kruiden). Ze krijgt nu de quarter muesli van Equifyt, in ongeveer dezelfde hoeveelheden.

Het is wel sterk paardafhankelijk, en weideafhankelijk wat ze bijgevoerd moeten krijgen denk ik. Wij hebben een aardig vette wei, onbeperkt rijk hooi voeren, zou hier funest zijn. (Maar is voor de oudjes hier op stal natuurlijk juist wél fijn, die vallen bij ieder regenbuitje af anders.)

Ik ben er zelf van overtuigd dat je vooral moet kijken naar je ruwvoer: is er weiland, is dat arm of rijk, hoeveel uur per dag staan ze daarop? En dan aanvullen met je overig ruwvoer: hooi of kuil, afhankelijk van waar jou paard het het beste op doet. Voor de meeste paarden zal dat hooi zijn, maar paarden met luchtwegproblemen bijv. doen het meestal beter op kuil (wel voordroog, geen koeienkuil). Je krachtvoer is puur de aanvulling, en zolang je het zetmeelpercentage per maaltijd beperkt houdt (voer met veel zetmeel dus geen kilo's voeren) en het totale krachtvoer niet méér dan 15% van het totale voer laat uitmaken, zit je best goed over het algemeen. Vanuit dat oogpunt zit je met een vitaminekorrel of een compleetvoer op basis van ruwvoer natuurlijk 'veiliger' dan met echt krachtvoer, maar ervan uitgaande dat je een haf hebt van zeg maar 500kg - die 1,5% van zijn lichaamsgewicht aan droge stof moet eten - en je hooi is 85% droge stof (gemiddelde gehaltes en gewichten): dan voer je 8,8kg hooi per dag. Als dát 85% van je totale voer is en je krachtvoer is dan de overige 15% , dan kun je nog 1,3kg voeren aan krachtvoer (grofweg, de berekening ligt iets complexer). Dan zit je met een vitaminekorrel best safe (je ruwvoer is dan al bijna 100% van je voer). Terwijl met 2 kg sportbrok je al moet uitkijken, want dan je er eigenlijk nét over per dag, en sportbrok is meestal best zetmeelrijk. Is niet direct gevaarlijk, maar omdat de afbraak anders plaatsvindt (dunne darm bij zetmelen en suikers, dikke darm bij vezels), en het paard gemaakt is op afbraak in de dikke darm, kun je daar wel problemen van krijgen.

Allemaal héél simpel gesteld zo he, want nogmaals, de hele theorie is iets complexer. Maar met bijv. 4kg zetmeelrijk krachtvoer op een dag, zit je al gauw wel ruim over de grens.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:02

Skippy01 schreef:
Doortje staat van 9-19 uur op de wei, en krijgt daarnaast een aardige berg ruwvoer, niet onbeperkt, maar wel zoveel dat ze eigenlijk nog altijd wel hooi in haar net heeft zitten s ochtends als ze naar buiten gaat, dus echt ruim genoeg. Om de typische haflinger-kilo's te beperken krijgt ze natuurlandhooi/bio hooi. Daar zitten ook rietstengels in bijv. Veel vezels, veel kauwactiviteit, weinig calorieën. Onze fourage handelaar laat het analyseren en hoewel ik de cijfers niet zo bij me heb, was het mooi arm spul met een enorm hoog droge stofgehalte.
Daarnaast heeft ze de hele zomer op Horsefood happy summer mix gestaan - het hoge aandeel vetten en lage suiker- en zetmeel percentage was erg fijn tegen de jeuk vooral. De vezels om de mest goed te houden. Ze kreeg niet veel hoor, maar ongeveer 600 gram per dag + 100 gram lijnzaadbrokjes.
Nu de winter er weer aan komt, zijn we over op ander voer (ik wil niet jaarrond dezelfde kruiden voeren en in veel voer zitten kruiden). Ze krijgt nu de quarter muesli van Equifyt, in ongeveer dezelfde hoeveelheden.

Het is wel sterk paardafhankelijk, en weideafhankelijk wat ze bijgevoerd moeten krijgen denk ik. Wij hebben een aardig vette wei, onbeperkt rijk hooi voeren, zou hier funest zijn. (Maar is voor de oudjes hier op stal natuurlijk juist wél fijn, die vallen bij ieder regenbuitje af anders.)

Ik ben er zelf van overtuigd dat je vooral moet kijken naar je ruwvoer: is er weiland, is dat arm of rijk, hoeveel uur per dag staan ze daarop? En dan aanvullen met je overig ruwvoer: hooi of kuil, afhankelijk van waar jou paard het het beste op doet. Voor de meeste paarden zal dat hooi zijn, maar paarden met luchtwegproblemen bijv. doen het meestal beter op kuil (wel voordroog, geen koeienkuil). Je krachtvoer is puur de aanvulling, en zolang je het zetmeelpercentage per maaltijd beperkt houdt (voer met veel zetmeel dus geen kilo's voeren) en het totale krachtvoer niet méér dan 15% van het totale voer laat uitmaken, zit je best goed over het algemeen. Vanuit dat oogpunt zit je met een vitaminekorrel of een compleetvoer op basis van ruwvoer natuurlijk 'veiliger' dan met echt krachtvoer, maar ervan uitgaande dat je een haf hebt van zeg maar 500kg - die 1,5% van zijn lichaamsgewicht aan droge stof moet eten - en je hooi is 85% droge stof (gemiddelde gehaltes en gewichten): dan voer je 8,8kg hooi per dag. Als dát 85% van je totale voer is en je krachtvoer is dan de overige 15% , dan kun je nog 1,3kg voeren aan krachtvoer (grofweg, de berekening ligt iets complexer). Dan zit je met een vitaminekorrel best safe (je ruwvoer is dan al bijna 100% van je voer). Terwijl met 2 kg sportbrok je al moet uitkijken, want dan je er eigenlijk nét over per dag, en sportbrok is meestal best zetmeelrijk. Is niet direct gevaarlijk, maar omdat de afbraak anders plaatsvindt (dunne darm bij zetmelen en suikers, dikke darm bij vezels), en het paard gemaakt is op afbraak in de dikke darm, kun je daar wel problemen van krijgen.

Allemaal héél simpel gesteld zo he, want nogmaals, de hele theorie is iets complexer. Maar met bijv. 4kg zetmeelrijk krachtvoer op een dag, zit je al gauw wel ruim over de grens.

Wauw wat interessant! Ik heb me zelf goed verdiept in voer. Maar dit is wel een hele heldere uitleg! Ik ben benieuwd wat je vind van ons voerratsoen:
Het gaat dus om een haflinger merrie van rond de 500 kg. Ze is momenteel netjes op gewicht, en 7 jaar oud.
Ze staat 24/7 op de wei, zomers en winters, de wei is zo aangelegd dat beweging gestimuleerd word, schaduwplek is ergens anders dan her gras, voor het water moet ze weer een andere kant op en het hooi ligt weer ergens anders. In de zomer krijgen ze s’ochtends en s’avonds een strook gras. We beginnen altijd laat met het gras dus het is compleet uitgegroeid en dus heel hoog. Verder krijgt ze s’ochtends en s’avonds een half bekertje vitalbix met 2 pompjes lijnzaad olie. En als we gaan trainen krijgt ze s’ochtends een half bekertje muesli en na de training een hele. In de winter krijgt ze hooi uit een slowfeeder net, dit is zo goed als onbeperkt, we geven s’ochtends en s’avonds en er zit altijd nog hooi in bij de volgende voerbeurt. Ze loopt verder 4-6 keer per week en dan redelijk intensief.
Zo ziet ze er uit: (na het wassen haha zo erg glimt ze net niet)

Afbeelding

Afbeelding


Voel je trouwens niet verplicht om te reageren hoor, alleen als je t leuk vind. Ik ben wel eens benieuwd wat de rest voert namelijk.

Gister heel fijn gereden, nagevelijkheid komt steeds beter en sneller

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:34

@Faitherr: op zich prima voerschema lijkt me :) 2x half bekertje vitalbix DC is wel echt het minimum wat je voert dan - met flinke arbeid mag je daar nét iets van ophogen of de muesli gewoon elke dag geven erbij (ik neem aan dat je diezelfde maatbekertjes gebruikt als van vitalbix?) muesli weegt minder, dus zal mss 150 gram in een bekertje gaan - ligt beetje aan je muesli of dat voldoende aanvulling is om de verliezen van zweten en verbruik aan te vullen. Ze ziet er verder qua gewicht top uit overigens!

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:19

Marlis schreef:
ApolloPaard schreef:
Hmm nu je dat zo zegt.... ik ben ook wel erg benieuwd... die van mij staat op een heel strak dieet helaas....

Hier juist op onbeperkt kuil, 2kg sportbrok en nog geweekt 18+ voer.

Ze staan niet op de weide. Lopen 't jaarrond in de Hit actief, dus ook veel beweging. Met veertig andere paarden.
Voorheen toen ze zomers nog dag en nacht op de weide stonden met graas korf, waren ze modder vet

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:29

Skippy01 schreef:
@Faitherr: op zich prima voerschema lijkt me :) 2x half bekertje vitalbix DC is wel echt het minimum wat je voert dan - met flinke arbeid mag je daar nét iets van ophogen of de muesli gewoon elke dag geven erbij (ik neem aan dat je diezelfde maatbekertjes gebruikt als van vitalbix?) muesli weegt minder, dus zal mss 150 gram in een bekertje gaan - ligt beetje aan je muesli of dat voldoende aanvulling is om de verliezen van zweten en verbruik aan te vullen. Ze ziet er verder qua gewicht top uit overigens!

Ahh oke! Ja vgm zit ik dan op 360 gram vitalbix per dag, en dat was vgm voor paarden met hasr gewicht voor matige arbeid.
Muesli kan ik idd wel meer voeren. Het is niet dat ze enorm snel aankomt. Ik gaf met de extreem hete dagen deze zomer vaak ook een lepeltje zout over dr voer. En dr liksteen gebruikt ze ook. In de zomer zetten we vaak ook een emmer met zou te erin opgelost naast de waterbak. Die is ook vaak leeg. Denk je dat ik meer zou moeten aanvullen?

Ik geef momenteel trouwens de cavalor pianissimo (of zoiets). Maar ik wissel de muesli eigenlijk altijd als ik een noeuwe zak koop, omdat het toch geen geoot deel van haar ratsoen is en het me voor haar lekker lijkt en ook goed qua kruiden wisselen lijkt mij.

ApolloPaard

Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:29

Pff word ook maar is tijd dat ik me er in ga verdiepen... oeps haha als ik dit zo lees kan moet ik me dr eens in gaan verdiepen.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:34

Altijd leuk om te lezen. Kayenne staat in paddock en doet het goed op het hooi met wat stro (ze staat op vlas door voor kauwen beetje stro erbij)
Metazoa als brokje en soms na het rijden nog havens muesli. Ze ziet er goed uit dus ik geloof het wel hahaha..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:46

wendy1987 schreef:
Altijd leuk om te lezen. Kayenne staat in paddock en doet het goed op het hooi met wat stro (ze staat op vlas door voor kauwen beetje stro erbij)
Metazoa als brokje en soms na het rijden nog havens muesli. Ze ziet er goed uit dus ik geloof het wel hahaha..

Ik voerde eerst ook metazoa maar daar werd ze helemaal knetter van, na meerdere keren controleloos over de weg geschoten te zijn toch maar het voer aangepast. Ander vitamine brokje en het probleem was opgelost. Geen idee hoe het kan

Mevrouw was vanochtend verontwaardigd dat ze geen dierendag traktatie kreeg
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:50

Awh, die foto haha! Blij hoofd.

Ow, Kayenne doet het er echt prima op gelukkig, maar ook nooit andere geprobeerd. Geef dit ivm eczeem klachten en zo gaat het eigenlijk heel goed.
Zag nu alleen dat ze nieuwe pakken hooi (voordroog) hebben en door de droogte dit jaar zijn de pakken denk eerder open oid.. Geen idee maar het is net koeienkuil.. Ruikt ook heel sterk. Hopelijk geen dikke benen of jeuk straks ervan, want daar is ze wel gevoelig voor..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:07

wendy1987 schreef:
Awh, die foto haha! Blij hoofd.

Ow, Kayenne doet het er echt prima op gelukkig, maar ook nooit andere geprobeerd. Geef dit ivm eczeem klachten en zo gaat het eigenlijk heel goed.
Zag nu alleen dat ze nieuwe pakken hooi (voordroog) hebben en door de droogte dit jaar zijn de pakken denk eerder open oid.. Geen idee maar het is net koeienkuil.. Ruikt ook heel sterk. Hopelijk geen dikke benen of jeuk straks ervan, want daar is ze wel gevoelig voor..

Pff dat is niet fijn nee, dat lijkt me heel vervelend aan pensionstallen. Dat je niet 100% zeggenschap hrbt over wat en hoeveel je paard eet

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:18

Ja opzich op deze stal juist wel. Ik mag meer pakken indien ik dat wil, ze houden mooi rekening met mijn slanke haflinger dat ze niet teveel krijgt maar gewoon genoeg. Normaal ook altijd super mooi hooi! Maar denk dat het nu gewoon even door de droogte slechter is. Vanavond eens navragen want dat drogere spul is wel fijner :)

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:13

Interessant al die voeding. Wheran krijgt volgens mij een handje basisbrok en kuil, Ik kan daar (helaas) niks aan veranderen.

Afbeelding
Afgelopen zondag nog een beetje bezig geweest met lang en laag. Dat nemen we altijd wel een rondje mee tijdens het losrijden want hij vind het zelf ook fijn om te doen. hij begint nu veel meer zijn buikspieren te gebruiken daarbij.
Vandaag liet ik m wat los draven en hij liep onwijs netjes <3
https://youtu.be/1If8lx8dSA0

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:05

Faitherr schreef:
Ahh oke! Ja vgm zit ik dan op 360 gram vitalbix per dag, en dat was vgm voor paarden met hasr gewicht voor matige arbeid.


Zijn de bekertjes veranderd dan? De bekertjes die er twee jaar geleden bij zaten paste 190-200 gram in. 2x een halve is in totaal dus zeg maar 200 gram.

360 gram lijkt me inderdaad voldoende aangevuld met je muesli zeker :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:16

wendy1987 schreef:
Altijd leuk om te lezen. Kayenne staat in paddock en doet het goed op het hooi met wat stro (ze staat op vlas door voor kauwen beetje stro erbij)
Metazoa als brokje en soms na het rijden nog havens muesli. Ze ziet er goed uit dus ik geloof het wel hahaha..


Als ze het goed doen, goede weerstand hebben en er goed uitzien, doe je het prima meestal,toch? Alle theorie op de wereld kan soms gewoon NIET van toepassing zijn op een individueel dier, dus naar je paard kijken lijkt mij nog steeds het allerbelangrijkste :)
Ik ken er best wat die van metazoa ril worden, maar als die van jou dat niet heeft, gewoon zo doorvoeren :j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:34

Skippy01 schreef:
Faitherr schreef:
Ahh oke! Ja vgm zit ik dan op 360 gram vitalbix per dag, en dat was vgm voor paarden met hasr gewicht voor matige arbeid.


Zijn de bekertjes veranderd dan? De bekertjes die er twee jaar geleden bij zaten paste 190-200 gram in. 2x een halve is in totaal dus zeg maar 200 gram.

360 gram lijkt me inderdaad voldoende aangevuld met je muesli zeker :)

Hmm, ik dacht van wel, maar ik ga twijfelen dus ik ga het ecen nazoeken!

Edit:
Ze gaan tot 300/325 gram!
Bij matige arbeid 70 gram per 100 kg, schat dr op 500 miss iets minder dus dat zou uitkomen op 70x5= 350 gram. 2 keer een halve is dus 325 ong, omdat ik er vaker teveel dan te weinig van geef. En dan krijgt ze verder nooit snoepjes ofzo dus bij vrijheidsdressuur of gewoon zomaar krijgt ze ook dit brokje. Dus dat zal goed zitten denk ik!
Super bedankt voor het meekijken!

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:08

Ze is wakker maar dat wil ik ook dus voor mij niet erg. Was ze ook al voor de metazoa idd. Ze blijft wel altijd eerlijk en braaf gelukkig.

Vanavond weer eens kijken hoe ze loopt. Elke dag weer een verrassing of ze de puzzelstukjes snapt van de keer ervoor. Altijd leuk :))

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:12

wendy1987 schreef:
Ze is wakker maar dat wil ik ook dus voor mij niet erg. Was ze ook al voor de metazoa idd. Ze blijft wel altijd eerlijk en braaf gelukkig.

Vanavond weer eens kijken hoe ze loopt. Elke dag weer een verrassing of ze de puzzelstukjes snapt van de keer ervoor. Altijd leuk :))

Jaa precies wakker is fijn, april is ook absoluut geen sufkop (tegenovergestelde ben ik bang hihi) en dat vind ik heerlijk. Maar met de metazoa was het bij haar echt onbeheersbaar, dat ze zelf ook niet zo goed wist wat ze met zichzelf moest. Nu gaat het prima. Maar de pony van een vriendin deed t er wel prima op dus ze zal ergens dan wel gevoeliger op zijn of iets.

Klinkt heel bekend, altijd afwachten of het knopje omgaat. Bij ons is het nu nog vaak dat het of heeel fijn gaat en dat ze geweldig aanvoelt, of dat het verschrikkelijk is en dat ze echt nuet wilt zakken en daardoor ook niet fijn voelt. Een tussenweg is nog niet gevonden hihi. Gelukkig gaat ze vaker fijn dat niet.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:20

Ja dat is bij mij ook idd.
Ik sluit wel altijd goed af maar gevoel is dan minder fijn omdat ze grootste gedeelte dan niet fijn aan voelde. Maar idd ook gelukkig meestal fijn.

En t is bij haar altijd paar stappen vooruit en weer achteruit. Maar ze is gewoon te slim wat soms dus tegen zit en soms heel fijn is hahaha

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:26

wendy1987 schreef:
Ja dat is bij mij ook idd.
Ik sluit wel altijd goed af maar gevoel is dan minder fijn omdat ze grootste gedeelte dan niet fijn aan voelde. Maar idd ook gelukkig meestal fijn.

En t is bij haar altijd paar stappen vooruit en weer achteruit. Maar ze is gewoon te slim wat soms dus tegen zit en soms heel fijn is hahaha

Hahha wat grappig dat ze zo vergelijkbaar zijn, afsluiten gaat ook altijd goed, aan het eind loopt ze eigenlijk altijd wel fijn maar soms duurt het gewoon echt heel lang waardoor ik zelf inderdaad geen fijn gevoel heb. Hier inderdaad ook een hele tijd super en veel vorderingen en dan ineens weer terug.
Die van jiu was ook van winser toch?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:43

Ja klopt idd..

Ze is gewoon te slim denk ik. Ze probeert gewoon snel of ze het niet op andere manier kan zodat het minder zwaar is hahaha.
Een echte merrie is t iig.
Winsers zijn vaak wel echt fijn in het werk. Ze pakt dingen ook echt snel op..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:59

wendy1987 schreef:
Ja klopt idd..

Ze is gewoon te slim denk ik. Ze probeert gewoon snel of ze het niet op andere manier kan zodat het minder zwaar is hahaha.
Een echte merrie is t iig.
Winsers zijn vaak wel echt fijn in het werk. Ze pakt dingen ook echt snel op..

Ahh kijk hahah,
Jaa dat zou ook wel kunnen dat ze een beetje uitproberen of het niet wat makkelijker kan haha.
Jaa dat fijne merk ik echt, ze leert echt belachelijk snel is met alles enthousiast. Al kan ze wel enorm in paniek raken als ze het fout doet en niet snapt hoe het moet. Zoals nu bijvoorbeeld met de rechtergalop. Dan raakt ze compleet in de stres en klapt ze echt dicht.