[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:06

Door de koortsremmer voelde hij zich na 7 uur weer wat beter en ging hij weer wat hooi eten en water drinken, wel meteen weer erg zweten..
Van brokken, slobber of appels wilde hij nog niks weten maar ik ben al blij dat hij weer iets weg krijgt..

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:31

Hopelijk snel uitslag van het bloedonderzoek.
Verschrikkelijk als ze zo ziek zijn en je niet weet wat het is.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:17

Ja een vreselijk rot gevoel..

Vanmorgen wel iets positiefs, zijn temperatuur was 38.75 voor de remmer dus tenminste geen 40 meer. Hij heeft een klein beetje hooi gegeten en een wortel maar slobber en brokken gaan er nog niet in.. Hij is vooral heel erg moe dus ik hoop echt niet dat het nog lang gaat duren :(


Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:32

Awh ziet er wel echt sneu uit.. Is er al iets bekend uit het bloedonderzoek?


Ik gisteren even gereden, maar snel weer gestopt. Veel pijn aan mijn enkel dus baalmomentje.. Kayenne gelukkig braaf verder zoals eigenlijk altijd wel :)

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:34

Heel goed nieuws!

Gisteren is in de middag Tris zijn koorts verdwenen en niet meer terug gekomen.
Ik heb de uitslag van het bloedonderzoek gehad en hier kwam uit dat het een virus was. Toen ze bloed af namen was het virus net in werking, het feit dat hij geen koorts meer heeft betekend dat hij het heeft overwonnen. Hij mag nog 6 dagen erg suf zijn en daarna moet hij opknappen maar ben net bij hem gaan kijken en ik geloof dat de alles-etende-hyperactieve Tris alweer aardig terug is gekomen :D :


wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:37

Wat fijn!!! Hopelijk blijft t nu gewoon goed gaan weer!!

wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:36

Vandaag mijn nieuwe frontriem binnen gekregen. En kayenne is inmiddels zo gewend aan foto's maken dat ze netjes blijft staan..

Heb er een filmpje van gemaakt. Heerlijk dier :+:



Hier nog wat foto's <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Haar voorpluk even opzij gedaan want anders wordt t dit :')


Afbeelding

Even lekker gewandeld. Morgen weer kijken of rijden lukt..

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:52

Mooie frontriem Wendy hij staat heel chique!


Wat een geluksdag vandaag. Heerlijk gereden, halfuurtje in de bak en buiten uitgestapt. Tris is weer helemaal beter en wat ben ik daar dankbaar voor. Soms heb je van die momenten dat je weer even extra geniet van wat je nu hebt.


Afbeelding


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:08

@_Tristan: wat fijn dat hij zo opknapt!
@Wendy: ziet er goed uit!

Hier ook even goede schrik gehad. Kwam maandag op stal: Doortje (gas)koliek op de wei. Gelijk temperaturen, 38,0. Ze heeft normaal ongeveer tussen de 37,0 en 37,3, dus verhoging. Dierenarts laten komen en die heeft haar een pijnstiller en darmontspanner gegeven.
Dat bleek 's avonds niet te hebben geholpen: nog geen mest eraf.
Dierenarts terug laten komen en we hebben haar gesondeerd met olie. Vond ze niet zo heel erg leuk, maar ze bleef best braaf. Dat was s avonds laat.
De volgende ochtend stond ik (na een héle slechte nacht voor mezelf uiteraard) om 6 uur weer op stal. En gelukkig: 2 mesthopen! Wat kan een (paarden)mens toch blij worden van mest!

En gelukkig was ze gisteren weer haar energieke zelf. Dierenarts zei dat meer paarden het hadden gehad laatste dagen: zon op het gras ineens was waarschijnlijk de boosdoener (gras schiet in de groei met 10 graden en zon). Ze was ook spontaan hengstig, dus ook Doortje had het voorjaar in haar koppie.

Hoop het niet te vaak mee te maken, wat een stress kan een mens hebben zeg!

wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:13

Wat vervelend ook van Doortje! Hopelijk nu gewoon alle paarden gezond en wel en blijven ze ook zo!

Tristan leuk zo! Lekker buiten!

Ik gister gereden maar mevrouw had 0,0 zin.. Ze hield weer ontzettend vast. Weer 20 stappen terug voor mijn gevoel. Zal wel of spierpijn zijn, of met mijn prive omstandigheden te maken hebben. Morgen weer een poging..

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:11

Dat is schrikken skippy!
Fijn dat ze inmiddels weer helemaal is opgeknapt. :)

Hier is het weer even rustig.
Na de verhuizing nu bijna 3 weken terug ben ik sinds deze week weer fulltime aan het werk.
Dus Olivia heeft het nu even rustig. :))
Gelukkig kan ze het prima hebben. :D
Volgende week ga ik naar de hengstenhouder om eens te zien welke hengst het beste bij Olivia gaat passen. :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:18

Oeh spannend Renske!
Laat je ons weten welke hengst eruit gekomen is?

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:39

@Skippy
Wat een schrik, gelukkig snel goedgekomen.

@Wendy
Vervelend... Misschien hadden jullie beide gewoon even niet jullie dag/ gedachten bij andere dingen en gaat het de volgende keer een stuk beter.

@Renske
Wat gaaf! Inderdaad laat het weten als je er een uitgekozen hebt :D

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:14

De keus gaat tussen Wales en Wesir. :D
Beide hele knappe mannen. :j

Fleurvduijn
Berichten: 16
Geregistreerd: 22-04-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:10

Fijn dat het weer beter gaat!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:12

Tante Doortje voelde zich gisteren gelukkig weer prima. Na een paar daagjes verplicht aan de longe, gisteren lekker in de weer met cavalletti in het zonnetje!

Afbeelding

@Renske, ow dat zou voor mij tussen die 2 sowieso Wales worden. Die is gaaf zeg! (Even de website van de hengstenhouder gespiekt, Woodland is ook wel een hele knappe zeg). Ik snap overigens Wesir als keuze ook, met Walzertraum erachter... :j

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:52

Ja Wales is heel knap. <3
Heb ook al hele knappe veulens van Wales gezien. :j

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:12

Wat verhalen met Tristan en Doortje, fijn dat het met beide weer goed gaat!

Mijn laatste post was alweer met de sneeuw maar ondertussen is het heerlijk weer {:}
We hebben vorige week ons eerste buitenritje van het jaar gemaakt. Wheran vond het begin wel spannend en zag veel maar we konden veilig achter achter ons stalgenootje schuilen. Zij ging er echter voor het eerst buiten op, trots op beide pony's +:)+

Afbeelding

En ik heb zelf ook nog een heerlijk buitenritje gemaakt, geen haffie maar wel te leuk om niet te showen

Afbeelding

Gisteren heb ik Wheran laten vrijspringen, volgens mij zijn eerste keer vrijspringen in de bak maar hij was zo makkelijk! Hij ging aan het eind van de bak op het lijntje staan en zodra ik zei dat ie moest gaan ging ie netjes naar de sprong *D en natuurlijk even grazen in het zonnetje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:24

Gaaf! Ik vind die Wesir ook heel mooi.

Heel fijn dat het weer beter gaat met Doortje <3

Wheran springt netjes zeg zeker voor de eerste keer!

Gisteren kwam Lizze op Tristan rijden, de dochter van Tris zn verzorgster <3


Afbeelding

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:12

We springen wel eens onder het zadel en nemen regelmatig een balkje mee in de longeercirkel maar ik had in de bak verwacht dat ie om de sprongen heen zou lopen aangezien ik maar in mijn eentje was.
Hij vind springen helemaal geweldig maar hij heeft onder het zadel erg weinig balans na de sprong en ik heb niet z'n stevige zit dus dat is niet de makkelijkste combi :+

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:47

Fijn om te lezen dat het bij iedereen goed gaat! Ik was even afwezig, april zat (alweer) helemaal vast, dit keer de rug, dit uitte zich in dat ze linksachter niet helemaal lekker eronder zette, vooral in de rechtergalop bleef die achter. Fysio heeft haar behandeld en we hebben strek oefeningen mee gekregen, nu zijn we 1,5 week verder en zijn we nogsteeds aan het stappen en draven in de bak etc. Maar het gaat wel een stuk beter, gister even gelongeerd en toen ik even een filmpje wilde maken van hoe lief ze zichzelf gewoon aan het uitstappen was besloot ze dat ze een beter idee had.. :') dat resulteerde in dit:
Afbeelding
Ze is ook echt een draak verder, onderweg naar de bak alleen maar gekke sprongen en pogingen om er tussenuit te peren. Ze lijkt zelf weinig last te hebben dus.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:17

Fijn Faitherr dat het beter gaat! Doortje mag 1 maart een 'rondje osteopaat'. Ik krijg haar zelf met massage niet genoeg meer los, dus we gaan een tandje dieper. Ik vermoed dat haar bovenlijn en haar kaak vast zitten. Dressuurmatig werk onder het zadel vindt ze momenteel ook niet zo heel leuk.
Springen daarentegen, dat vindt ze zó machtig gaaf, dan moet ik echt zeggen 'neej, we zijn klaar voor vandaag', anders loopt ze zich dood...

Zaterdag waren we een stukje gaan wandelen. Ze was braaf zat, maar ze trok enorm op de grasjes aan, en dan is 500 kg héél veel paard :Y) We zijn dus niet zo heel ver gekomen, want het was 'paar passen, Doortje richting gras, ik corrigeren, punt bepalen waar ze wél gras mag eten, hopen dat ze dat niet van tevoren wéér probeert...' en zo de hele route...
En dan kom je thuis, en dan heeft ze toch wel wat prikkels te verwerken en staat ze erbij als een halve arabier (nope, echt 100% haflinger, ik weet het zeker :Y) )
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:18

Fijn dat het allemaal goed gaat bij iedereen.
Olivia gaat ook lekker, planning gaat iets anders, ze wordt binnen kort al zadelmak gemaakt.
Heb een stalgenootje die tijdelijk zonder paard komt te zitten. Dus die gaat haar zadelmak maken. :)

Ben benieuwd hoe ze het gaat doen.
Aan de longe loopt ze lekker. :D
Afbeelding
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:09

Jeetje Olivia loopt echt netjes ja! Hoe oud is ze nu?

Heel herkenbaar die grasjes Skippy, ik ben er mee gestopt, als we samen wandelen/rijden/bezig zijn worden er geen grasjes gegeten, anders blijft ze maar trekken. Heel soms maak ik een uitzondering maar dan ben ik vaak de hele terugweg bezig met constant weer corrigeren. Dan zijn ze inderdaad ontzettend sterk.

Vandaag een paar mooie foto's kunnen maken van April, nemen jullie een kijkje in het topic?
klik
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:42

Olivia is 3 :)
Het is ook echt een hele fijne merrie!