prijs haflinger ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esmeerodrigo

prijs haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 11:48

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje aan het oriënteren naar een nieuw paardjeen mijn liefde gaat nog steeds uit naar een haflinger.
Heb al wat contact gehad met mensen,
er zijn gewoon eigenaren die een bedrag boven de 2500 euro vragen voor een acht jarige ! Is dit normaal ?
Ik dacht dat de paardenmarkt slecht ging,
als haffies zo duur zijn kan ik beter een 2 of 3
jarige andalusier kopen , want die heb ik ook zien
staan voor 3000 euro !
En drie jaar geleden toen ik mijn inmiddels overleden
merrie kocht , was ze 6 jaar voor 1250
Dus wat is nu acceptabel ? Zijn de prijzen weer gestegen?

Wat denken jullie ?

Liefs esmee

esmeerodrigo

Re: prijs haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 11:49

Oeps het staat verkeerd ! Had westrijden niet gezien, wie kan het verplaatsenn ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:54

Even temmen dan wordt het vanzelf voor je verplaatst.

Tja de prijs van een haflinger. Net als bij elk ander paard is dat afhankelijk van geslacht/papieren/ervaring/karakter enz.
Daarnaast is een vraagprijs geen verkoopprijs en is het uiteindelijk 'wat een gek er voor geeft'.

Heb niet het idee dat de prijzen overdreven hoog liggen. 2500 euro voor een wedstrijdervaren haflingermerrie met goede papieren en een stamboekopname vind ik bv heel normaal.
2500 euro voor een ruin met een bv zomerexceem en alleen recreatief gereden vind ik dan weer veel te duur.

Dus of 2500 euro voor een 8 jarige normaal is zonder meer info is dat totaal niet te beoordelen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:48

Normale prijzen van haffies van rond de acht jaar liggen zo tussen de 1200 en 1500 euro.

Zodra ze meer kosten hebben ze of al hoog niveau wedstrijden gelopen of hebben hele goede papieren.

Ben ook wel eens advertenties tegengekomen waar ik mijn grote bedenkingen bij had, zoals een 18 jarige haf, zonder wedstrijd ervaring, wel Engels en Western bereden, voor 2000 euro.
Voor die leeftijd ga ik echt niet dat bedrag ervoor neerleggen.

Ga bij jezelf goed na wat je precies wil met de haf.
Wil je gaan mennen, dressuur, springen, eventing of puur voor recreatie etc.
Dit is wel bepalend voor wat voor type haf je wil.
Oudere type is meer geschikt om mee te mennen, dan naar Z dressuur te rijden.
Luxere type net andersom.

Ga je puur voor recreatie maakt niet zoveel uit welke type je neemt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:57

De prijzen voor Haflingers lopen enorm uiteen.
Heb je een normaal haflingertje zonder papier(of met onbekend papier), 8+ en geen ervaring qua wedstrijden, dan zit je rond de 1200
Een jonge haflinger daarintegen <8, die flink aan de maat is, goed papier etc daar mag je toch al gauw 2000-2500 voor betalen.
En dan heb je nog de ervaren haffies die meestal ook wel wat ouder zijn maar flink wat winst op zich hebben die zijn ook wel zo'n 2000-2500.

Als jij een leuk recreatiepaardje zoekt waar je wat in de bossen mee wil crossen, af en toe wat in de bak hobbelen enz, dan heb je aan een budget van 1200 plusminus zeker wel genoeg, mits je niet per se een jong bloempje wil.

Geloof me, ik heb ze allemaal gezien in mijn zoektocht naar een haflinger ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:41

Maar je kunt in je zoektocht ook totaal het tegenovergestelde tegengekomen.

Had twee jaar geleden een advertentie geplaatst dat ik een brave Haflinger zocht, reageerde iemand erop dat hij een Haflinger merrie die beleerd was voor de wagen en licht zadelmak en tweejarige veulen van de merrie had staan waar hij niets meer mee deed.

We mochten ze gratis ophalen, wilde we de merrie moesten we de tweejarige ook meenemen.

Geweest om te kijken, hadden trailer voor de zekerheid meegenomen.
Zadel opgelegd, superbraaf.
Gelongeerd, superbraaf.
Erop, nog steeds superbraaf.
Was dus inladen en alles afronden.

Kregen we ook nog een menwagen, twee mentuigen, zadel, hoofdstel en nog wat spullen er ook nog gratis bij.
Dit heeft hij zelfs nog gebracht ook nog.

Dus twee paarden plus spullen voor gratis en niets. Je ziet het kan ook nog anders.

Beide paarden nog steeds in bezit en zijn beide braaf onder de man en zijn ontzettend leuk en lief.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:44

Prijzen lopen idd erg uiteen.
Wij hebben diverse hafs staan en behalve die van mezelf (die niet verkocht word) komt niks boven de 1000 euro uit.
Ze zijn dan ook wel (nog) niet beleerd maar onze betuigde en beleerde haflinger ruin MET papier is laatst voor 900 weg gegaan.
Onthoud ook dat op websites in de advertenties vaak absurde prijzen worden gevraagd.
Maar zoals ik al zei geVRAAGD.
Dat wil dus zeggen, mensen proberen het wel maar ze gaan vaak voor stukken minder weg.
Die ene gek zonder verstand zou er toch maar tussen zitten die het wil betalen :=

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:50

Naar mijn mening is die vraagprijs wel hoog. Het hangt natuurlijk ook af van het niveau van die haf, en als je toebehoren erbij krijgt.

Een normale prijs voor een Haflinger vind ik €1000,- tot €1500,- De prijzen zijn zeker nog niet zo absurt gestegen :n

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:52

Ik vind het een stevige prijs.
Maar het is in de paardenwereld ook maar 'wat een gek er voor geeft'.
Ik heb mijn haflingerruin ( met papieren) en een gouden hart en toebehoren voor minder verkocht.
maar voor mij was een gouden eigenaar net zo belangerijk :j

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:11

WD-V -> HA

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:27

Ligt ook aan de uitstraling, het karakter en de prestaties van de Haflinger :j . Mijn Haflinger Wolder heb ik 1.5 jaar geleden nog boven deze prijs verkocht (naar een Duitse, waar ze de vraagprijs nog aan de lage kant vonden). En voor de Andalusiers zijn die prijzen aan de lage kant van 2000-3000 €, tenzij ze geen papieren hebben.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:35

Alle Harlingers zijn denk ik wel verschillend want koop je ze bij een fokker, marktplaats of iets anders verschillen de prijzen meestal altijd wel :)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:39

hafje wat bij ons pas verkocht is was 10 had enkel bak ervaring en onderlinge wedstrijden wel altijd voor de kar gelopen. zij is verkocht voor 1600 (en volgendsmij hebben wij die van ons ook voor dit bedrag gekocht (kampioens merrie op de keuring en veel eerste premie nakomelingen ervaring onder de kar en zadel weiniig wedstrijd ervaring)

maar 2500 vind ik erg veel

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:57

dankjulliewel voor de reacties, gelukkig ben ik dus niet de enige die tegen de drieduizend euro een beetje veel vind voor een haf :)

Op dit moment ben ik met wat fokkerijen aan het bellen, op marktplaats nog niet wat geschikst gevonden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:16

Vaak kun je prima terecht bij fokkers, handelaren of zelfs melkerijen. Zeker bij de melkerijen hebben ze vaak veel hengst(veulen)en of merries die ze niet meer kunnen gebruiken.
Als je bij een handelaar komt zie je vanzelf of deze goed voor zijn beesten is en of je daar wat wil kopen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:51

Het ligt allemaal aan papieren en prestaties. Is het een merrie of een ruin, dat maakt ook verschil. Als ik mijn merrie ooit zou verkopen dan gaat zij niet onder de 2000 euro weg. Ik vind 2500 niet veel geld, mits het aansluit bij het paard en prestaties

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:04

Neem is contact op met de melkerij van sand. Daar hebben wij er ook altijd Veel van

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:45

Een goede sporthaflinger betaal je weel veel meer voor dan een haflinger zonder speciale bloedlijnen, keuringen ect.

Heb je inmiddels al een haflinger gevonden TS?

xCocinelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:43

wat een verschillen in bedragen..

Ik heb zelf t idee dat ze niet zo duur zijn, als ik marktplaats erbij neem
en zoek op haflingers, kom ik met ca 800 tot 1000 heel ver ;)

*ligt er natuurlijk wel aan wat voor niveau, papieren en leeftijd*

Succes met je zoektocht!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:40

xCocinelle schreef:
wat een verschillen in bedragen..

Ik heb zelf t idee dat ze niet zo duur zijn, als ik marktplaats erbij neem
en zoek op haflingers, kom ik met ca 800 tot 1000 heel ver ;)

*ligt er natuurlijk wel aan wat voor niveau, papieren en leeftijd*

Succes met je zoektocht!

Voor een haflinger zou ik eigenlijk niet op marktplaats kijken, maar contact opnemen met fokkerijen. Vind momenteel sowieso op marktplaats geen leuke haflingers staan.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 17:06

Hoi allemaal, heb al veel contact gehad met fokkerijen, zij hebben amper wat te koop. Ik ben dus nog lekker aann het speurneuzen. Volgens de fokkers is de liefde voor de hadlinger veel afgenomen de laatste jaren, 1 Fokker had tien jaar geleden 1800 dekkingen per jaar en nu maar hooguit 250.... Als jullie wat weten, let me know :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:09

Wat zoek je dan?
Jonkies zijn er al voor een paar honderd euro.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:10

Wat zoek je precies? dat is toch wel handig om te weten..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:14

Ik weet nog wel een leuke 4 jarige onbeleerde haflinger :)..
Maar ben je daar naar op zoek?

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 17:18

Liefst een jonge tussen 3 en 7 , sport gebouwd,maar hoeft niet perse . Graag wel 1 die al wat bekent is met zadel en longeren. Behang enzo maakt nietveel uit