Wat doen jullie allemaal met je 2 jarige Haf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abantos1

Wat doen jullie allemaal met je 2 jarige Haf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:47

Hoi allemaal, ben benieuwd wat jullie allemaal doen met je 2 jarige Haf of hebben gedaan in het verleden.

Ik heb een 2 jarige Haf die ontzettend enthousiast is, ik wandel met hem en speel vaak met de bal, dit vindt hij ontzettend leuk..

_Nancy

Re: Wat doen jullie allemaal met je 2 jarige Haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:05

Ik deed altijd lekker wandelen met haar.
Liet haar los in de bak en heel af en toe een sprongetje, want dat vond ze zo geweldig.

Verder veel borstelen en voetjes optillen.

Toen ze ongeveer 2,5 was heb ik haar voor het eerst aan een longe gezet en geleerd dat ze moet stappen en op afstand blijven.
Daarna ook eens gaan lange lijnen met haar, met halster. Waarbij ik achter haal liep en zo de bak rond met haar liep. Ging echt super!

Polkiej_x

Re: Wat doen jullie allemaal met je 2 jarige Haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:23

Ik kreeg mijn angeltje toen ze net 2 was, nu inmiddels word ze over een paar maandjes 4.
Alle botten etc zijn op 2 jarige leeftijd nog niet uitgegroeid, dus hebben alles spelend gedaan! 1x per week op gebouwd na 2x per week "freestylen" stap/draf/galop op commando en lichaamshouding zomaar 10 min per keer. Zitten niet vast met freestylen dus kunnen hun eigen manier aan houden terwijl je zo steeds dichter bij je paard komt!
Spelen en wandelen deed ik ook vaak.
Ik ben ook begonnen met "manieren" leren! Dus terug op mijn hulp,voedsel weigeren Ho= Ho! Etc etc!
Voor meer vragen ben je altijd welkom pb box staat open :)